Gå til innhold

Batteriet på D600

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min d600 i snart en uke, det ser veldig bra ut og er veldig fornøyd. Men har et problem, og det er et stort problem. Batteriet, det holder utrolig dårlig, trur det må være en feil på det. Det holder knapt nok en dag, ikke et døgn, men en dag... Det er utrolig dårlig, og dette er etter 5 ladinger helt opp. I tillegg tar det over 4 timer å lade det helt opp, dette syntes jeg er veldig lenge i forhold til mine andre telefoner. Hva kan være galt?

Noen andre som har erfaringer med den "første sendingen" av D600? kanskje det er feil på flere telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min i knapt en uke selv og har akkurat samme problemet som deg holder knapt en dag...

tror det er skjermen som trekker noe jævlig med strøm.Leter etter form for kraftigere batteri men ser ut til at noe slikt er ikke å oppdrive enda.

:thumbdown:

Jeg har hatt min d600 i snart en uke, det ser veldig bra ut og er veldig fornøyd. Men har et problem, og det er et stort problem. Batteriet, det holder utrolig dårlig, trur det må være en feil på det. Det holder knapt nok en dag, ikke et døgn, men en dag... Det er utrolig dårlig, og dette er etter 5 ladinger helt opp. I tillegg tar det over 4 timer å lade det helt opp, dette syntes jeg er veldig lenge i forhold til mine andre telefoner. Hva kan være galt?

Noen andre som har erfaringer med den "første sendingen" av D600? kanskje det er feil på flere telefoner.

5213286[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min siden fredag og den var ferdig oppladet lørdag. Jeg har brukt den mye og først idag måtte jeg lade den opp. Den døde på skolen idag. Da har den vart fra lørdag kl. 12, til tirsdag ca kl. 13. Den har vel og merke vært av om nettene men syns ikke batteriet har vært så veldig dårlig. Men det kunne absolutt vært bedre.

Lenke til kommentar

Jeg var tilfeldigvis innom elkjip idag og snakket med en servicetekniker der..

han hadde samme tlf D600 og opplevde samme problem som meg.

HAn sente tlf inn til service og de oppgraderte softwaren på tlf(aka flasha med ny firmware)

tror dette blir neste skritt å gå da jeg ikke har kjøpt min tlf i norge..

Lenke til kommentar
Han sente tlf inn til service og de oppgraderte softwaren på tlf(aka flasha med ny firmware)

5227469[/snapback]

Hjalp det da? for i tilfelle blir det gjort på mandag.

Fikk telefonen på Torsdag, og ladet den fullt opp, og den holdt i 1,5 døgn sånn ca. (fra 15.00 torsdag til 22.00 fredag og da brukte jeg den veldig mye og utforsket den) Ladet den fullt opp før jeg gikk og la meg og telefonen var av natt til Lørdag, og da jeg reise på jobb (8timer) så gikk den tom for bateri når den var full oppladet, og da brukte jeg den ikke i det hele tatt, hadde den bare på meg..

:hmm:

Er fortvila, telefonen er jo genial og får håpe dette er et problem som kan fikses.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde med dette problemet. Ga ham en ny telefon på stedet, sendte den andre tilbake til leverandør som DOA. Det er helt klart et kjent problem med denne modellen. Løses ved programvareoppdatering, men hvis du ikke har brukt tlf noe særlig ville jeg krevet en ny i stedet. SW-oppdatering tar tid.

-snubbel

Lenke til kommentar
Hvor lang tid det tar kommer jo veldig an på verkstedet. Zodiac har for tiden 2-3 dagers liggetid. Vil ikke kalle det lenge.

5247750[/snapback]

2-3 dager pluss to dager hver vei i posten pluss at det sikkert kommer en helg inni der også. Det er i hvert fall for mye for en kunde som nettopp har kjøpt seg ny telefon! :-)

Lenke til kommentar
Han sente tlf inn til service og de oppgraderte softwaren på tlf(aka flasha med ny firmware)

5227469[/snapback]

Hjalp det da? for i tilfelle blir det gjort på mandag.

Fikk telefonen på Torsdag, og ladet den fullt opp, og den holdt i 1,5 døgn sånn ca. (fra 15.00 torsdag til 22.00 fredag og da brukte jeg den veldig mye og utforsket den) Ladet den fullt opp før jeg gikk og la meg og telefonen var av natt til Lørdag, og da jeg reise på jobb (8timer) så gikk den tom for bateri når den var full oppladet, og da brukte jeg den ikke i det hele tatt, hadde den bare på meg..

:hmm:

Er fortvila, telefonen er jo genial og får håpe dette er et problem som kan fikses.

5245868[/snapback]

Legge inn litt ny erfaring med bateriet til Samsung SGH-D600..

Som sagt erfarte jeg et baterie med levetid på 8 timer etter andre oppladning. Ting så noe dystert ut etter den erfaringen.. Med etter 3 oppladning snudde oppfattingen av bateriet.

Jeg ladet bateriet fullt opp Lørdag og det var ferdig ladet ca. 17.00, jeg har brukt telefonen moderat, skrevet meldingen og ringt, knipset noen bilder og brukt den som mp3 spiller i korte perioder (1-2 sanger). Men denne gangen har bateriet hatt en overaskende levetid, den har ikke slukna enda og det er natt til tirsdag nå, riktig nok piper den om lavt bateri nivå men jeg forventer ikke at en telefon med så mye spesifikasjoner skal holde i så lang tid. Så det virker i grunn som om bateriet ikke er så dårlig som først anntatt.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...