goliatmo Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg skal konfirmere meg kristlig og må derfor gå i 5 gudstjenester. Jeg tenkte at i morgen (søndag) var en fin dag å gå i min første gudstjeneste dessverre aner jeg ikke når slike begyner. Kan dere hjelpe meg? PS.Har en magefølelse på at det er 10, men er ikke sikker. Endret 27. november 2005 av goliatmo Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg gikk ikke på en eneste en og jeg ble konfirmert. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Gudstjenester starter klokken 11. Men "når stenger kirken"? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Gudstjenester starter klokken 11. Men "når stenger kirken"? 5213278[/snapback] ups er litt trøtt, tror det er på tide å legge seg nå hviss jeg skal opp tidlig i morgen... Lenke til kommentar
Spar Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 11 tror jeg, men bare vær der 4 timer før for sikkerhets skyld... Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hehe. Du trenger egentlig ikke være med i gudstjeneste. Jeg, og en del andre kompiser var med på.. hmm ! 1 gudstjeneste ! Ble vi konfirmert ? Ja, det ble vi ! Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 dere lurer systemet trull rundt Vel.. nå går jeg (eller ihvertfall begyner å gjøre meg klar...) håper ikke dere har sviktet meg Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 det begyner ikke før kl 5 ( :o ) Tenker prestene sitter på bakrommet og ler godt nå Lenke til kommentar
Peter Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 17 er ihvertfall ikke normaltid, det er 11 som nevnt tidligere. Hos oss er det med konfirmanter og gudstjeneste løst veldig enkelt. Man må fylle ut en liten lapp med: navn farge på prestens prestekappe (tenker det på den greia som henger rundt halsen som jeg ikke husker hva heter) Hvor står prekenteksten 2 linjer om prekentekstens innhold Underskrift fra en kirkelig ansatt eller konfirmantleder som var der Det tar maks 1 minutt å fylle ut for de som var der. Har du ikke nok lapper i løpet av av året(tror de må ha 8, hvorav 3 eller 4 er arrangerte for konfirmantene), så får du lekser. Gjett hva konfirmantene våre velger Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 17 er ihvertfall ikke normaltid, det er 11 som nevnt tidligere.Hos oss er det med konfirmanter og gudstjeneste løst veldig enkelt. Man må fylle ut en liten lapp med: navn farge på prestens prestekappe (tenker det på den greia som henger rundt halsen som jeg ikke husker hva heter) Hvor står prekenteksten 2 linjer om prekentekstens innhold Underskrift fra en kirkelig ansatt eller konfirmantleder som var der Det tar maks 1 minutt å fylle ut for de som var der. Har du ikke nok lapper i løpet av av året(tror de må ha 8, hvorav 3 eller 4 er arrangerte for konfirmantene), så får du lekser. Gjett hva konfirmantene våre velger 5213875[/snapback] Våre prester er ikke så veldig organiserte. Konfirmant timene begyner enten 20 minutter før eller ti minutter etter tidligere avtalt tid (de dagene vi begyner 10 minutter etter tror jeg er de dagene hvor de ikke har noe å snakke om så de trenger ti minutter til å finne på noe...) Lappe systemet er slik at men lafer en fin liten lapp med navnet sitt så må presten skrive under. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Vi måtte få underskrift og dato på en lapp vi hadde fått av presten. Vi måtte ha 5 frivillige gudstjenester og 2 der alle var med. Altså 7. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Samme hva folk sier om de har vært på det eller ikke. Har vært der mange ga,ger 11.00 og til 12.00...da ringer klokkene og det er kirkekaffe elns... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 17 er ihvertfall ikke normaltid, det er 11 som nevnt tidligere.Hos oss er det med konfirmanter og gudstjeneste løst veldig enkelt. Man må fylle ut en liten lapp med: navn farge på prestens prestekappe (tenker det på den greia som henger rundt halsen som jeg ikke husker hva heter) Hvor står prekenteksten 2 linjer om prekentekstens innhold Underskrift fra en kirkelig ansatt eller konfirmantleder som var der Det tar maks 1 minutt å fylle ut for de som var der. Har du ikke nok lapper i løpet av av året(tror de må ha 8, hvorav 3 eller 4 er arrangerte for konfirmantene), så får du lekser. Gjett hva konfirmantene våre velger 5213875[/snapback] samme "hadde" vi også, men presten skreiv aldri under noe på meg, så 1 gang holdt for meg x] Lenke til kommentar
knutby Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvorfor konfirmere seg kristelig når man åpenbart ikke er kristen? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ikke gå på en slik "ungdomsgudstjenste"... Jeg og en vennine gjorde den feilen og ble sittende der i 1 1/2 (!!) time med syngende og jublende ungdommer... Hele greien var bare skummelt og varte alt for lenge.. Gå heller på noe enkelt, det lønner seg.... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Gudstjenesten begynner kl. 11:00 og slutter kl. 12:00. Spørsmålene varierer fra kirke til kirke. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Hvorfor konfirmere seg kristelig når man åpenbart ikke er kristen? 5216454[/snapback] Er det du sier at jeg ikke er kristen fordi jeg ikke går i kirken.. eller har jeg missfårstått noe (eller snakket du ikke til meg ) Men du har forsåvet rett... jeg tror ikke på jesus, bare på gud EDIT: det hørtes litt dumt ut, men det er sant. Endret 27. november 2005 av goliatmo Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Men du har forsåvet rett... jeg tror ikke på jesus, bare på gud 5216580[/snapback] På god vei til å bli jøde ja! Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Men du har forsåvet rett... jeg tror ikke på jesus, bare på gud 5216580[/snapback] På god vei til å bli jøde ja! 5217350[/snapback] jøde passer sikert best til min livstro (er det et ord), men jeg orker ikke alle reglene EDIT: slurve leif Endret 27. november 2005 av goliatmo Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jeg har alltid trodd at gudstjenester begynte kl 09.00 jeg. men jeg kan ikke skryte av å ha hvert den mest aktive kirkegjengeren. tverdt imot. jeg var den eneste på grunnskolen som hadde egen melding hjemmefra om at jeg slapp å være med i kirken hvis jeg ikek ville. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå