orginal Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Når jeg prøver å spille, henger enten maskina seg opp, eller den åpner ikke spillet. Og når jeg kjøre 3DMark05, får jeg følgende feilmelding: IDirect3D9::CreateDevice failed: Not available (D3DERR_NOTAVAILABLE) Noen som har peiling på hva som kan være galt? Kan det hjelpe å reinstallere driver til skjermkortet? EDIT: Så en tråd lengre ned her, om trøbbel med DirectX. Gjorde som en sa der, lasta ned WINUSCON, der jeg kunne teste div ting ang DirectX og 3d saker. Fikk en rekke feilmeldinger ved test av Direct3D: The file nv4_disp.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer. DirectDraw test results: All tests were successful. Direct3D 7 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x887602eb (error code) Direct3D 8 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086a (3D not available) Direct3D 9 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086a (3D not available) Dette er det som står under notes der en plass. Noen som skjønner hva dette kan være? Drivere eller DirectX eller hardware? Endret 27. november 2005 av kjor1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå