Gå til innhold

Valg av skjermkort for bilderedigering

jorgenhm

Anbefalte innlegg

Hei. Min far skal kjøpe en ny datamaskin.

Han driver profesjonelt med bilderedigering, og må ha et skjermkort som passer til dette arbeidet. Den eneste måten han redigerer bilder på er i Photoshop, der han fikser farger, størrelser og retter på div. ting. Skjermkortet trenger altså ikke å være laget for 3D grafikk, eller mer avanserte programmer. Hastighet og bildekvalitet i Photoshop er det viktigste.

Han har også 2 LCD skjermer, på 20" og 19". Det må derfor være et skjermkort med god støtte for to skjermer. I tillegg er selvfølgelig bildekvaliteten viktig, og som sagt at det går veldig fort å redigere bilder, endre størrelse o.l.

Her er noen kort jeg har sett på:

Matrox Millenium P650 128MB Dual Head, PCI-Express, Dual DVI-I, Bulk

Pny VGA Card Quadro FX 540 128MB PCI-E DVI Retail

Hvilket anbefaler dere av Matrox og Quadro? Noen andre gode forslag?

EDIT: Han jobber med filer oppi 100-200mb, og det er viktig at alle forandringer på bilder skjer umiddelbart, og at man slipper å vente mellom hver endring. men jeg vet ikke om skjermkortet påvirker dette så mye?

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d er anbefalt MINST 128,ja,jeg har merket treghet jeg og,med 1GB RAM,256MB SKJERMKORT,men så har jeg en prossesor som er bare på 1,7Ghz

men ha rikelig med minne og hastighet,da jobber den kjapt

du kan gå inn i Photoshop å stille mye Photoshop kan bruke av rammene dine,jeg har stilt d på fult,fordi jeg vil at d skal gå kjapest mulig,men da vil andre programmer gå tregere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...