scream Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Fant ut mitt gamle grafikkkort var døden nær , å kjøpte meg da ett GF6600! Maskinen funker helt glimrende til surfing og slikt bruk , men med en gang jeg setter på en film el. går skjermen i svart i løpet av10-15 min! Har en 400W strømforsyning , så det burde jo holde , ribben på kortet er ikke varm , driver er nyeste versjon! Noen som har en god ide om hva dette kan være? Btw , hovedkort er Abit IC7-Max , minnet er Crucial og Twinmos Twister! Ellers ingenting av interesse Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 skjermsparer? har du noen flere ting som skjer i forbindelse med at skjermen blir svart? og hva mener du med blir svart? og hva mener du med med en gang (..) i løpet av 15 minutter? Lenke til kommentar
scream Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 skjermsparer? Hehe....Neida....Er faktisk datatekniker selv , så den tabben gjør jeg heldigvis ikke... Men den oppfører seg som om at skjermen er i hvilemodus , men kommer aldri på igjen... Tar fra 15-20 min fra jeg setter på en film eller lignende til det skjer....Bruker da MP 10! Første gang jeg så dette , flyttet bildet seg alt fra 2-5 cm , slik at deler av bildet forsvant ut av skjermen....Litt forskjellig hvilken retning. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hva slags kabel bruker du fra skjermkortet og til monitoren? og er den skrudd ordenlig i? (som feilsøking for husholdningapparater - feil: apparatet virker ikke årsak: kontakten er ikke satt i løsning: sett i kontakten) Lenke til kommentar
scream Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Kabler og alt er i! Som sagt skjer dette kun når jeg ser en film eller lignende....Ikke når jeg bare driver med mail , surfing og slik..... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 standardspørsmål nr 2, hvordan står det til med drivere og slikt? www.nvidia.com Lenke til kommentar
scream Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Nyeste drivere! I følge nVidia selv hvertfall.... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 prøv å ta tia nøyaktig, så ser du om det er akkurat samme intervall hver gang. hvis dette stemmer tror jeg du skal begynne å lete etter en skjermsparefunksjon enten på skjermen eller i programvaren. Lenke til kommentar
scream Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Fant feilen , er driverproblemer i de nye driverene til nVidia , som fører til at dette kortet går i svart ved avspilling av mediafiler.... Byttet til en litt eldre driver , å da funker alt! Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 har du link te der du fant disse opplysningene? *nysgjerrig* Lenke til kommentar
scream Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Club 3D Her fant jeg det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå