Gå til innhold

Service Pack 2 problemer.


SCV

Anbefalte innlegg

Har en venn her som tok en liten windows update og der ville SP2 innstalers og han innstalerte den, men under innstalasjonen klikka hele dritten, og nå får han bare stara opp i sikkerhetsmodus og kan ikke ta windows updata, kommer bare en feil. Er ikke så gøys og bare ha sikkerhetsmodus :p Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sant det, men hadde ikke windows xp cd her, og duden med problemet sa at PC`en hans klikka om han brukte XP cd til og reparere med :hmm:

men uansett så dro han hjem og teste med recocery cd men han kom bare til cd nr 3 så ville den ikke lese mer :hrm: så han vurderte og sende den på reperasjon :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme eller ett lignende problem..

 

Bestilte en spilitter ny PC...

Men lot være å betale de 800 ekstra de skulle ha for Windows, da jeg allerede har 3-4 forskjellige cd'er med samme dritten (eneste forandringen er forskjellig arstalls-tittell, og design, og noen veldig få forandringer)...

 

Uansett, puttet inn i Windows XP Home Editionen (Gold) CD'en min.. Kjørte driver-cd'en som fulgte med maskinen, alt virket fint..

 

Etter en stund så ville XP oppdateres, kritiske sikkerhetspakker ble installert, alt virket fint og maskinen varmstartet.

 

4-5 minutter senere hadde XP lastet ned Service Pack 2, og installerte det, etter å installere alle komponentene vil XP rydde opp i gamle filer, da fryste dataen seg (t.o.m klokken på startlinjen), og den startet ikke igjen (ene gangen lot jeg den stå 8 timer..

 

Prøvde mange forskjellige løsninger, oppdatere bios, installere SP2 manuelt, men ingenting virket, SP2 ødela alltid.

Etter tre dager med konstant formatering og installering, og masse banning steiking og skriking, kom jeg over ett smart program, som heter Autostreamer, det lagde ett ISO image med Windows CD'en min og Service Pack 2.

 

Meningen med dette programmet var at du skulle få brannmur (og de kritiske oppdateringene SP2 inneholder) fra det første sekundet du gikk på internett, etter ny Windows-installasjon.

 

Det var det som gjorde at jeg i det hele tatt fikk til å installere XP + SP2 på min maskin.

 

Nå sier maskinen min at jeg må få tak i en ny Windows cd-key (innen 30 dager), fordi jeg har brukt for mange forsøk til å installere Windows.

 

Har prøvd å ringe MS, men klarte ikke komme igjennom telefonsvarernettverket, da min bredbåndstelefonleverandør ikke klarer dette av en eller annen grunn.. Får låne en mobiltelefon en dag.

 

Synd at vi som liker dataspill til PC ikke har noe alternativ til Windows, dersom vi har tenkt å kjøpe spill vi kommer over i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...