Kannath Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Heisann, skal ha en kabel på rommet mitt til å bli til 2 stk. Vil gjerne unngå å borre ett til hull i veggen. Har laget ett bilde som jeg legger ved. Fikk ett forslag om å bruke denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575&cks=PRL men den har feil inngang der den deles siden jeg trenger den til å bli 2 kabler. Håper dere forstår hvis ikke kan jeg prøve å forklare mer. edit: FYSJ, for en settning jeg laget på det bildet. snakk om å kunne formulere seg annerledes, . Endret 26. november 2005 av Kannath Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sånn jeg ser det har du 3 valg. 1. Jukse det til og bruke 2 av parene til en plugg og de siste 2 parene til en annen plugg. Da får du 2 plugger i hver ende. 2. Sette ekstra nettverkskort i PC. Og kjøre Xboxen på det. Men da må PC være på for at det skal funke. 3. Sette en HUB/Switch (skal du kjøpe ny, så er switch tingen) inne på rommet ditt. Koster nesten ingenting for en enkel switch i dag. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 oppfølger til nr 2 i forrige post, hvis du har to nettverksadapter kan du lage bru mellom dem i winxp. som nevnt krever dette at du har maskina på. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Tja, pcn har stått på den siste mnd men vil være enklere å borre ett hull til, finnes det ikke ett adapter som dette: Beklager den dårlige photoshoppinga Blir litt tungvint med 2 adaptere :O Endret 26. november 2005 av Kannath Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ikke det jeg vet. Men finnes sikkert..... Hvorfor ikke bare kjøpe en slik en? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303996&cks=PRL Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Ikke det jeg vet. Men finnes sikkert..... Hvorfor ikke bare kjøpe en slik en? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303996&cks=PRL 5212442[/snapback] Åssen funker det med switch til switch da? må den ha ekstern strøm? Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det enkleste er å kjøpe seg en billig switch, denne får du for under 200 kroner.. Bedre enn å lete etter en adapter.. Eks: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278&s...rice=&maxPrice= Alternativet, som ikke blir noe billigere er som du antyder å kjøpe utstyr (clas ohlsom?) som du kan bruke for å "splitte opp" kabelen din for å bruke den til to nettverks-kilder. Du må da splitte den opp både ved switchen din og på rommet du skal ha pc og xbox. Kjøp en switch, billig og bra, uten å streve med å koble og styre mer enn du trenger.. Pakke ut, sette i strøm, sette i kabel fra eksisterende switch, pc og fra xbox, *bang* - problem solved! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Tror kanskje jeg gjør det om ikke det blir noe problem med å ha to switcher på hverandre Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Åssen funker det med switch til switch da? må den ha ekstern strøm? 5212452[/snapback] Følger med adapter. Den plugger du i et uttak inne på rommet ditt. Og det er ikke noe problem. Eneste du må være obs på er at du deler den 100 Mbit'en fra Rom 1 på 2 maskiner, så begge kan ikke kjøre 100 Mbit samtidig mot Rom 1 eller Rom 3. Dvs at de bare deler bånbredden. Hvis Xboxen er av, så har du full 100 Mbit på PC'en. Du kan ha så mange switcher du orker på nettverket. Endret 26. november 2005 av snole Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Du kan ha flere switcher.. Sammenlign det med å kjøpe 10 strømfordelere med 5 uttak og sette den ene i den andre.. Funker fint! (Dog noe større brannfare, hehe) Er vel viden kjent i mange hjem? Endret 26. november 2005 av FAntasy Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) dobbelposting.. Endret 26. november 2005 av FAntasy Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Ok, tror jeg kjøper en switch til og da. hehe Fantasy, har 1 stor strømfordeler fra uttaket, så har jeg en til på den til tv og sånn. Vurderer å ta sjansen på å sette i en til. har ikke nok strøm til å ha xbox, switch og DVD spiller samtidig :o Er det veldig farlig å ha 3 sånne på rad? Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er det veldig farlig å ha 3 sånne på rad? 5212501[/snapback] Du finner en 10-veis strømfordeler litt ned på siden her.. Skulle vel holde! (eller kjøp 2) http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...PM&IsCampaign=N Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 , 2 hadde vært ypperlig! Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er det veldig farlig å ha 3 sånne på rad? 5212501[/snapback] Er veldig avhengig av hva man kobler til. En TV trekker like mye strøm som ei lyspære. Samme gjør en Xbox, Switch og DVD-spiller. Er verre med varmeovner og PC'er. De burde i alle fall kobles på den første. Å koble utstyr som trekker mye strøm på padde #3 er ganske risikabelt. Kan poste et støpsel som nesten brant ned huset til en kunde, siden han var så lur å dytte en 2000 Watts varmeovn i en Europrisfordeler istedenfor å plugge den i vegguttaket. Fyren mente han skulle få dekket ny ovn og nytt vegguttak på ovens garanti. Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 For å si det slik, jeg venter bare på første kunde som saksøker clas ohlson.. Utrolig hva man får kjøpe der.. 50% av el.komponenter må man ha el.installatør for å koble til i hjemmet.. Er vel noen "clas ohlson hus" og "gjør-det-selv-personer" som allerede har fått merket dette.. *bzzzzzzt!* - Det skulle vel ikke skje?! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Har pc på første, varmeovn har jeg ikke fordi jeg har pcn som varmer nok Har ett lite stereoanlegg koblet pp på første, sammen med pc, printer og høytallere til pc. SÅ har jeg tv, hjemmekino, forsterker til hjemmekino og dvd spiller på siste. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) en grei regel er at forgreininskontakter skal kobles direkte i veggen ikke i andre forgreiningskontakter. de er som regel ikke beregna for flere uttak enn de har (grovt forenklet, fordi det er vel egentlig ikke antall uttak som setter begrensningen, men strømstyrke totalt på hver forgreining. antallet slots på en forgreining er vel basert på hvor mye strøm et gjennomsnittlig husholdnigsapparat bruker) edit: og dette er svært off topic men greit å vite Endret 26. november 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Har seff skjermen min på den og. Det som er problemet er at jeg ikke ahr flere utak, men kan jo fjerne printer og stereoanlegg Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Dobbel post her ja Endret 26. november 2005 av Kannath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå