JonH Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Sidene ser ut som planlagt i IE men ikke Opera og Firefox, noen som har forslag? Er det andre ting som kan forbedres tar jeg gjerne imot tips! Link til sidene PS! Designet er ikke helt ferdig ennå, skal endre på farger, skrift etterhvert... Kildekode.zip Endret 26. november 2005 av JonH Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sidene ser ut som planlagt i IE men ikke Opera og Firefox, noen som har forslag? Er det andre ting som kan forbedres tar jeg gjerne imot tips! Link til sidene PS! Designet er ikke helt ferdig ennå, skal endre på farger, skrift etterhvert... 5212178[/snapback] For å få designet likt i IE, Firefox og Opera, kan du prøve med denne reviderte versjonen av stilarket ditt: main.css En ting som er viktig å merke seg er tillegget av min-height og height i #maincolumn og #leftcolumn; dersom du f.eks. har planer om å legge til flere linker i menyen som øker høyden på leftcolumn må du øke antall piksler. Ellers så det jo noe uferdig ut da, men regner med du har planer om å legge til mer etterhvert, så jeg skal vente med noe videre kritikk inntil den tid . Lenke til kommentar
JonH Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Fungerer litt bedre, men en side ble slik: Endret 26. november 2005 av JonH Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Hmm, det du er ute etter er nok "Faux Columns": [Link] Det medfører at du må gjøre en del flere endringer i kildekoden enn det jeg gjorde skjønt.. Endret 26. november 2005 av Winged Monkey Lenke til kommentar
JonH Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Skal jeg legge bilde i mainbox? Trenger litt bistand nå, fikk ikke det største utbyttet av å lese den artikkelen... Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Skal jeg legge bilde i mainbox? Trenger litt bistand nå, fikk ikke det største utbyttet av å lese den artikkelen... 5214552[/snapback] Artikkelen skulle helt klart hatt mer konkrete kodeeksempler ja.. Du legger til bakgrunnsbilde i body på denne måten i stilarket ditt: body { background: #ccc url(../images/bg_birch_800.gif) repeat-y 50% 0; } Posisjoneringen ovenfor er midtstilt.. Kan hende du må finjustere litt på det for å det til å passe inn i ditt design. Endret 27. november 2005 av Winged Monkey Lenke til kommentar
JonH Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Ser ut til at jeg har fått løst problemet med overflow:hidden; under #mainbox. Jeg har ikke drevet med webdesign så veldig lenge og da er det ikke så enkelt hvis man ikke har konkrete eksempler å se etter... Har sett at det er flere som har tatt opp faux columns her i forumet, og det hadde vært nyttig om noen la ut eksempler her i forumet Det er bare å komme med kritikk av alle slag, det er jo det man lærer av! Hittil har jeg bare gjort mest med sideoppsettet - farger og andre elementer har jeg bevisst ventet med. Hittil har jeg lært mest ved å "dissekere" forskjellige sider Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ser ut til at jeg har fått løst problemet med overflow:hidden; under #mainbox. 5214927[/snapback] Det funker i Internet Explorer, men problemet er desverre fortsatt til stede i Firefox og Opera... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Har ikke lagt ut oppdateringen på nett ennå... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Har laget siden helt fra bunnen av igjen, og nå fungerer det i alle lesere (testet i IE, Opera og Firefox). Ser ut til at jeg begynner å beherske dette nå! Om noen lurer på hvordan jeg har fått siden delvis transparent, Halvtransparent - en bakgrunn du kan se gjennom Er bare en ting jeg lurer på: Hva om jeg trenger en strek mellom de to kolonnene til høyre - de ikke er like lange... Faux column her også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå