Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn en bestemt side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

1 - Åpne nettleseren din.

2 - Gå inn på Tools -> Internet Options (hvis du har norsk windows får du bare gå inn på tilsvarende norske valg)

3 - På siden du nå får opp står det "Temporary Internet Files" et sted. Trykk på "Delete Files" der.

4 - Trykk "OK" for å komme tilbake, og prøv å gå inn på den problematiske siden på nytt.

Aner ikke om dette hjelper, men det skader ikke å prøve. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

lol! Linken fuker fint her... hehe.. neida, har skjønnt probleme ditt.

Har du sjekket om nettlesren din er av nyeste sort, evt. om du har SP1 og 2 inn (antar at du kjører på winXp). Har selv hatt litt trøbbel med enkelte sider på en bærbar som jeg av forskjellige ytelse mesige orasker ikke har oppgradert med nyeste software oppdateringer (bla. så sliter den med java scripts til tider..) ...

Lenke til kommentar
da foreslår jeg at du forteller litt om alt du kan tenke på som er spesielt med maskina di. operativsystem, nettleser, nettverkstilkoblinger, tilgang på porter og eventuelle feilmeldinger du får. er vel få spåkoner på forumet.

5212354[/snapback]

:no: Se her... Jeg har sagt at sida funker helt fint når jeg er på skolen med laptop min, men ikke når jeg er hjemme.. det betyr altså at det er noe galt med min nettverk ikke laptop'n

Lenke til kommentar

Siden linken fungerer når han tar med PCen på skolen, har nettleser/-instillinger nada å si. Problemet må vel da heller ligger i nettverket/router/firewall etc. Kanskje HarryPotter er blokka av routeren? :p

Neida, men jeg tror i hvert fall at det er nettverket som er problemet. Virker mest logisk, men hva som er galt? Du får opp alle andre sider hjemme? Eller er det også andre tilfeller som blir blokket/ikke komemr opp?

Lenke til kommentar

Hvordan pinge:

---------------------

-Gå til startmeny

-trykk "kjør" (evt. "run" on engelsk windows)

-skriv "cmd" og ok

et svart dos-ledetekstvindu kommer opp

skriv:

ping www.msjoplin.no (får du "svar fra" eller "reply from" her??)

-------------------------

Problemet her er at den siden ser ut til å være konfigurert til å ikke svare på ping-forespørsler. Dvs. siden funker for meg, men vil likevel ikke svare. Det gjør det veldig vanskelig å diagnosere om problemet ligger i routing hos din ISP eller i noe annet.

Gjør dette:

-Gå til startmeny

-trykk "kjør" (evt. "run" on engelsk windows)

-skriv "cmd" og ok

et svart dos-ledetekstvindu kommer opp

skriv:

tracert www.msjoplin.no

en haug med data kommer opp etter en stund. kopier alt dette inn til oss så vi kan analysere det.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...