fox Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sliter nu å komme inn ei side, sida er oppe.. PÅ skolen som jeg går i funker sida bra, kun hos meg er sida fucka. Veit noen åssen jeg kan løse det? takk Linken som ikke funker; http://www.msjoplin.no/ Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hei, prøv med en annen nettleser. Opera (hos meg) har ingen problem med denne sida. Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 linken funker ikke hos meg, men på skolen funker det fint. Jeg har bærbar pc som jeg bruker på skolen eller hjemme, så nettleser har ikke noe å si Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) funker fint her. bruker iexplore på citrix Endret 26. november 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 unnskyld meg men jeg bryr meg ikke om linken funker hos dere! Jeg vet at linken funker meget godt, men poenget er at JEG kommer ikke inn! Er det vanskelig å oppfatte? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 da foreslår jeg at du forteller litt om alt du kan tenke på som er spesielt med maskina di. operativsystem, nettleser, nettverkstilkoblinger, tilgang på porter og eventuelle feilmeldinger du får. er vel få spåkoner på forumet. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Prøv følgende: 1 - Åpne nettleseren din. 2 - Gå inn på Tools -> Internet Options (hvis du har norsk windows får du bare gå inn på tilsvarende norske valg) 3 - På siden du nå får opp står det "Temporary Internet Files" et sted. Trykk på "Delete Files" der. 4 - Trykk "OK" for å komme tilbake, og prøv å gå inn på den problematiske siden på nytt. Aner ikke om dette hjelper, men det skader ikke å prøve. Endret 26. november 2005 av Juke Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hvilken IP-adresse får du hvis du prøver å pinge adressen? Testet med ping herfra og fikk da 193.216.236.17. Får dog ikke noe svar, men det er jo ikke så uvanlig i disse dager da mange har "disablet" svar på ping, men siden funker fint. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 lol! Linken fuker fint her... hehe.. neida, har skjønnt probleme ditt. Har du sjekket om nettlesren din er av nyeste sort, evt. om du har SP1 og 2 inn (antar at du kjører på winXp). Har selv hatt litt trøbbel med enkelte sider på en bærbar som jeg av forskjellige ytelse mesige orasker ikke har oppgradert med nyeste software oppdateringer (bla. så sliter den med java scripts til tider..) ... Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 da foreslår jeg at du forteller litt om alt du kan tenke på som er spesielt med maskina di. operativsystem, nettleser, nettverkstilkoblinger, tilgang på porter og eventuelle feilmeldinger du får. er vel få spåkoner på forumet. 5212354[/snapback] Se her... Jeg har sagt at sida funker helt fint når jeg er på skolen med laptop min, men ikke når jeg er hjemme.. det betyr altså at det er noe galt med min nettverk ikke laptop'n Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 den virker helt fint her Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har du testet forslaget mitt da? Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 jepp det gjorde jeg, men nei.. funker ikke på stasjonær pc min, ei laptop heller.. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Siden linken fungerer når han tar med PCen på skolen, har nettleser/-instillinger nada å si. Problemet må vel da heller ligger i nettverket/router/firewall etc. Kanskje HarryPotter er blokka av routeren? Neida, men jeg tror i hvert fall at det er nettverket som er problemet. Virker mest logisk, men hva som er galt? Du får opp alle andre sider hjemme? Eller er det også andre tilfeller som blir blokket/ikke komemr opp? Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) ja det er det jeg tror, men veit ikke åssen jeg skal fikse det.. blokker ingen ting, bruker 3com router. EDIT; alle sider funker fint bortsett fra linken Endret 26. november 2005 av fox88 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Har du prøvd ping eller nslookup? Hvilken IP-adresse får du for site'n da? Har du prøvd å boote routeren? Endret 26. november 2005 av Pengu Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 ping? kan du forklare hvordan? er newbie jeg Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 ping? kan du forklare hvordan? er newbie jeg 5212470[/snapback] Start, Run, skriv cmd [Enter] ping www.msjoplin.no [Enter] Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Pinger msjoplin.no [193.216.236.17] med 32 byte data: Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hvordan pinge: --------------------- -Gå til startmeny -trykk "kjør" (evt. "run" on engelsk windows) -skriv "cmd" og ok et svart dos-ledetekstvindu kommer opp skriv: ping www.msjoplin.no (får du "svar fra" eller "reply from" her??) ------------------------- Problemet her er at den siden ser ut til å være konfigurert til å ikke svare på ping-forespørsler. Dvs. siden funker for meg, men vil likevel ikke svare. Det gjør det veldig vanskelig å diagnosere om problemet ligger i routing hos din ISP eller i noe annet. Gjør dette: -Gå til startmeny -trykk "kjør" (evt. "run" on engelsk windows) -skriv "cmd" og ok et svart dos-ledetekstvindu kommer opp skriv: tracert www.msjoplin.no en haug med data kommer opp etter en stund. kopier alt dette inn til oss så vi kan analysere det. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå