Peter Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Skyt og du har en fin middag. 5212003[/snapback] Bortsett fra at middagen er spredt rundt i hele rommet... Husker vi fant en mus som en katt hadde lekt med. Det var ikke så mye å gjøre. Fikk tak i en stor stein og satte en stopper for lidelsen. Endret 26. november 2005 av Nazgul Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sist jeg sjekket så var ikke det akkurat mangel på skadedyr her i landet, så ser virkelig ikke vitsen med å la den leve, sånn at den kan finne noen andre sine ledninger å gnage på. 5212550[/snapback] Jamme, folk dreper de, og dyreshpops selger ikke mus med rabies. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Pass deg for musepest! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Om du ikke får fanga'n med ostebit, så prøv noe med litt sterkere lukt. Skinke av noe slag fungerer fint. Jeg husker at vi fikk en mus i huset og den var det bare en av. Vi skaffa oss en musefelle og brukte en ostebit som agn i tre dager, men det hadde ingen effekt. Vi bestemte oss derfor for å prøve noe annet, og etter at fella hadde stått en natt med skinke, lå musa dau i fella neste morgen. Jeg antar at det var fordi skinke har sterkere lukt enn ost. Edit: Skrivefiel Endret 26. november 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 La musen leve..... *streiker mot musedreping* Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kjøp musefelle på f.eks Jernia. De koster bare noen tiere per stykk og funker ganske bra. Plasser de strategisk der de ferdes. Sjekk de daglig så ikke musene blir liggende å lage lukt. Det starter ofte med noen få mus, så lager de familier, driver innavl og lager flere familier osv avhengig av mattilgang. De kan ofte lage ganger og bol i isolasjonen i vegger og lage store skader. Prøv å finn ut hvor de kom seg inn i huset så du kan stenge den inngangen. EFFEKTIV SKADEDYRKONTROLL Bekjempelse av rotter og mus Her har de også noen ikke-dødelige bekjempingsmetoder som er basert på å skremme ut musene med støy: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/8/lloyd/ Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Dakkars.... Bli venn med den vel 5212031[/snapback] OG SÅ DOLKER DU DEN I RYGGEN NÅR DEN MINST ANER DET! -> -> x + o - firkant + trekant - x + o SHARK ATTACK BLOW! K.O! kthxbye. 5212144[/snapback] ehehhe, er det Yoshimitsu fra Tekken det er snakk om eller ;P OnT: Jeg har også fanget meg en mus (slik med pels som det piper i), men jeg gjorde det med nevene Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 er enig i att du burde fange den levende og slippe den ut u naturen eller no sånn. bare husk og send med en matpakke så den ikke sulter der ute da. 5212351[/snapback] Hvis jeg setter den fri så forskyver jeg nok bare museprolemet over på noen andre Beste alternativet er kanskje å ta livet av den kjapt selv isteden for at den skal ligge halvdau i en standard musefelle og lide. Må bare fange den først! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ikke drep musa da. Fang den og lag et lite, koselig bur til den (ca. 8 kvadratmeter, 4 etasjer) der den får plenty med mat og drikke. Så skaffer du en missemus og så blir det en diger happy family Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Beste alternativet er kanskje å ta livet av den kjapt selv isteden for at den skal ligge halvdau i en standard musefelle og lide.5212775[/snapback] Standard musefeller dreper på et øyeblikk. Både de tradisjonelle man ser på tegnefilm og de litt mer moderne "plastgiliotinene". Begge deler er så kraftige at de brekker nakken på musa og dreper den på brøkdelen av et sekund. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Vi har hatt mus her... Tror og håper de er borte nå... Var fler av dem... De bodde inni veggen, og var oppi søplekassa og henta mat... Men jeg har hørt at mus er vegeterianere... Så prøv med litt kinakål i fella... Det har funka her før... Ps: En av musene fanga jeg levende, men en stekepinsett... Putta den i en plastpose, og knuste den i veggen... Lar ikke de små stygge skadedyra leve videre ass... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ps: En av musene fanga jeg levende, men en stekepinsett... Putta den i en plastpose, og knuste den i veggen... Lar ikke de små stygge skadedyra leve videre ass... 5212900[/snapback] Muahahah, her er den levende inkarnasjonen av Lucifer i egen høye person Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Agh, for en lure tittel på emnet! Luremustittel! Neida Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Høyfrelkvent lyd får de til å gå vekk. (litt fyllepost, så skrivefeil går på hansa og vodka) Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Altså, mus liker egentlig ikke ost best. De liker kjøtt, bruk en salami-bit elns. Du kan lage en slik en : (klikkbart). Endret 27. november 2005 av Joakim. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Mus? Er det ikke det alle gutter drømmer om da!? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Tomat-Ulf : vil ikke høre din sex-fantasier. :----sv Blir du kåt av dette bildet http://www.clemson.edu/cef/bat%20and%20mam...eld%20mouse.jpg ? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Tomat-Ulf : vil ikke høre din sex-fantasier. :----sv Blir du kåt av dette bildet http://www.clemson.edu/cef/bat%20and%20mam...eld%20mouse.jpg ? 5213138[/snapback] Så alt en drømmer om blir en kåt av? Var det noen som tvang deg til å lese innlegget til Tomat-Ulf? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Altså, mus liker egentlig ikke ost best. De liker kjøtt, bruk en salami-bit elns. Regnet nesten med det, men når jeg rigget fella første gang så var ost det eneste jeg hadde, men det funka det... skulle ønske jeg kunne si det samme om fella Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Blir du kåt av dette bildet http://www.clemson.edu/cef/bat%20and%20mam...eld%20mouse.jpg ? 5213138[/snapback] Noen her som ikke bilir det!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg