Gå til innhold

hvilken cpu er best til spill?


Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Vapo Postet 27/11-2005 : 16:26

  JA! Gå for AMD Dual Core!!

 

Folk som sier at single core er bedre tar feil.

Hvor har du det fra, si i det minste også hvorfor "de tar feil" da?

 

Vil bare skyte inn vedrørende XP 64 bits; sjekk grundig med alt du har tenkt å bruke av både hardware og sofware hvor egnet det er for deg med 64 bits os.

Selv ga det meg svært mye mer hodebry enn positiv effekt, vitale ting som printer, webkamere var ikke lett å finne støtte for, og det meste av software jeg brukte kjørte som 32 bits applikasjoner uansett.

Hvis du finner at alt du driver med er støttet er det jo bare og gå for det, men er viktig å sjekke litt først.

 

Skulle jeg bygd en ren spillemaskin for beste ytelse i dag, og for bruk med de spillene jeg har, hadde jeg hverken kjøpt dualcore eller 64bits os, men det er meg... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er litt forskjell mellom en 2,6 -2,8 christer :) fx er en veldig bra prossesror gir mye ytelse for pengene, vis du har pengene ville jeg kanskje kjøpt ja, men har du mindre bra råe ville jeg kanskje kjøpt 3700, ettersom overklokking mellom disse 2 er stor forskjell, du merker kanskje litt bedre med fx i battlefield 2 og kanskje vis du skal kjøre en server! men gamer du KUN, ville jeg kjøpt 3700 og ventet til det kommer bedre x2 prossesror, ettersom AMD har akkurat satt x2 på markedet og kan virke litt ustabilt i mellom tida, for en dobbelkjerne sterk prossesror sliter AMD litt for tida. men bare vent så skal nok AMD få fikset dette!;)

Lenke til kommentar
jeg har ikke så mye erfaringer med opteron prossesror, men AMD er skapt for gaming for tida:/

5252469[/snapback]

ja, det er de og kommer alltid til å være det :D

opteron har samme arkitektur/kjerne(klarer ALDRI å huske hva det er, men det er noe som gjør at de er ganske like! sikkert ikke en av disse to engang :D ) som FX-prosessorene og en opteron 170(to-kjerne) klokket til 2,8 blir like god til spill og alt annet FX-57 er god til, bare at du har to i en :D

og det skal ikke være noe problem med å klokke den til 2,8 på stock kjøler engang. . . mange som har klart det med 146(en-kjerne) og den og 170 ligger begge på 2,0GHz. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...