Gå til innhold

Div. spørsmål anngående Xbox 360

Nitrius

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål som Xbox 360, som jeg kunne tenkt meg å få svar på, så håper noen her kan svare.

Først, for å komme online med xbox 360, hva trengs? må du kjøpe noe ekstra? og finnes det både trådkøst og "ikke" trådløse muligheter for å koble seg opp på nett?

Hvilken spill vil være klare ved release dagen her i norge?

Er det noe tilbehør som er "must have" som ikke følger med i den "råeste" utgave av xbox 360?

Får å kunne spille online må du da resgistrer deg et sted der du f.eks må bruke kreditkort? eller kan man kjøpe abonnomang i butikken som f.eks varer i 1 år eller lignende?

Til slutt, hvilken spill er verdt å skaffes ved release?(etter din mening)

Dette er de spørsmålene jeg lurer på nå, kan hende at det kommer fler.

Noen av disse spørsmålene er sikkert blitt besvart i andre tråder før, men blir så slit å lete etter de, så derfor tenkte jeg at det passet bedre for meg å lage en egen tråd om det.

Edit: At har en 32 tommers tv ute i stua(familiens sin), det jeg da lurer på er om det er mulig å finne ut om denne tven støtter HDTV eller hva det kalles?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål som Xbox 360, som jeg kunne tenkt meg å få svar på, så håper noen her kan svare.

Først, for å komme online med xbox 360, hva trengs? må du kjøpe noe ekstra? og finnes det både trådkøst og "ikke" trådløse muligheter for å koble seg opp på nett?

Hvilken spill vil være klare ved release dagen her i norge?

Er det noe tilbehør som er "must have" som ikke følger med i den "råeste" utgave av xbox 360?

Får å kunne spille online må du da resgistrer deg et sted der du f.eks må bruke kreditkort? eller kan man kjøpe abonnomang i butikken som f.eks varer i 1 år eller lignende?

Til slutt, hvilken spill er verdt å skaffes ved release?(etter din mening)

Dette er de spørsmålene jeg lurer på nå, kan hende at det kommer fler.

Noen av disse spørsmålene er sikkert blitt besvart i andre tråder før, men blir så slit å lete etter de, så derfor tenkte jeg at det passet bedre for meg å lage en egen tråd om det.

Edit: At har en 32 tommers tv ute i stua(familiens sin), det jeg da lurer på er om det er mulig å finne ut om denne tven støtter HDTV eller hva det kalles?

5211891[/snapback]

Tjohoy!

Jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan Nitrius.

For å komme på nettet så må du kjøpe en Xbox Live Gold pakke i butikken. Dette vil gi deg 1år's spilling over Xbox Live tjenesten. Denne koster ca 495,- rundt omkring.

Du vil trenge et VISA kort for å bekrefte din alder da du må være 18år om jeg ikke husker veldig feil. Dette kan jo løses med at dine foreldre bruker sitt VISA. Jeg er ikke 100% sikker på om du treng VISA lenger da det er 2år siden jeg var Xbox Live kunde.

Ang hva anna du trenger så følger det med en ca 4 meter lang nettverksledning som du må putte inn i ditt ADSL modem eller en Ruter/Switch om du har slikt. Kan være kjekt med en ruter i fremtiden så du slipper å ta ut ledningen til datan for å få Xbox360 på nettet...osv..

Du får kjøpt en trådløs adapter som du putter på baksiden av Xbox360 som funker på ditt nåværende trådløse nettverk om du har slikt, denne koster rundt 700,- tror jeg.

Ang om dine foreldres tv er HD klart er litt vanskelig å si uten å vite hva slags tv det er. Et det en flatskjerm eller er det et vanlig crt tv? Altså en slik stor klump.... :)

Dette kan du sikkert spøre faren din om da han sikkert vet om den er HD klar om det viser seg at dere har en flatskjerm i stua.

Om det skulle vise seg at dere har et vanlig tv altså ikke en flatskjerm så burde du sjekke om det er scart innganger på det. Det er noen smale avlange innganger bak på tv'n. Og evnt sjekk med faren din om det er en av dem som er ekte RGB inngang...men det er det helt sikkert.

Isåfall kjøp en Advance RGB kabell som koster ca249,- for å få så bra bilde som mulig.

Vel det er vel alt tror jeg...du kan sjekke på Xbox sine sider for litt mere i info ang pris osv..

Håper dette hjalp litt om det skulle være mere så bare spør. :w00t:

EDIT: Du spurte ang spill også du gitt. Beste bil spillet er uten tvil Project Gotham Racing 3! Om du liker fps spill så er det jo Call of duty 2,Perfect Dark Zero og Condemed som er bra.

Call of duty 2 er en så si garantert suksess, det er garantert et spill du vil like. Perfect Dark Zero kommer du nok også til å like bra. Men det er litt mere blandet meninger om hvor bra det virkelig er ute på nettet...men det er nok et spill du burde skaffe deg.

Condemed synes jeg virker veldig bra, skikkelig skrullete spill som kan skremme vettet av meg i disse mørke vinterdager. Men kan nok bli rimelig ensformig i lengda å snike i mørket...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

5211891[/snapback]

Er det en flattv? Isåfall selv om den ikke støtter HD gjennom komponentkabler er det ofte de har VGA-inngang som gir omtrnt samme oppløsning. VGA-kabel vil være å få kjøpt etter release.

Lenke til kommentar

Takker for gode svar så langt, dette er en 32 tommer widescreen tv, en stor klump :p

Panasonic er vel merket om jeg husker riktig, står også at den heter Quintrix eller noe, vet ikke om dette kan være modell navnet?

Får ta å høre med fattern =)

En ting til, regner med at man kan velge mellom om man vil bruke trådløst eller en nettverks kabel? vi har nemlig et trådløst nett.

Takker igjen for gode svar, og det kan nok hende at det kommer noen fler spørsmål ettervært som sakt :p

Edit: ifølge faren min værtfall så er det både RGB og VGA ingang eller noe på denne tven, så vet ikke hva som er best?

Eller RGB vet jeg at det er, er jo det jeg brukt på den gamle xboxen =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Bare et kjappt spørsmål ang. trådløst til -360. MÅ du ha nettverksadapteren til MS, eller er det mulig å bruke hvilken som helst usb-nettverksadapter (d-link f.eks) ?

5212339[/snapback]

Etter det eg har høyrt, så trenger du ikkje å bruke nettverksadapteret til MS.

Lenke til kommentar
Bare et kjappt spørsmål ang. trådløst til -360. MÅ du ha nettverksadapteren til MS, eller er det mulig å bruke hvilken som helst usb-nettverksadapter (d-link f.eks) ?

5212339[/snapback]

5212406[/snapback]

Er det noen som kan bekrefte dette? for hvis det er sant så sparer jeg jo enda litt mer penger =)

Lenke til kommentar
Takker for gode svar så langt, dette er en 32 tommer widescreen tv, en stor klump :p

Panasonic er vel merket om jeg husker riktig, står også at den heter Quintrix eller noe, vet ikke om dette kan være modell navnet?

Får ta å høre med fattern =)

En ting til, regner med at man kan velge mellom om man vil bruke trådløst eller en nettverks kabel? vi har nemlig et trådløst nett.

Takker igjen for gode svar, og det kan nok hende at det kommer noen fler spørsmål ettervært som sakt :p

Edit: ifølge faren min værtfall så er det både RGB og VGA ingang eller noe på denne tven, så vet ikke hva som er best?

Eller RGB vet jeg at det er, er jo det jeg brukt på den gamle xboxen =)

5212287[/snapback]

Om det er VGA mulighet og tv klarer en oppløsning på minimum 1280*720 så må du virkelig gå for VGA for da får du nemmelig HD kvaliten som er VELDIG bra.

Hei, jeg har tenkt til å koble x-box 360 til pc skjermen, og lurte på om det vil virke, det er en lcdskjerm med dvi og vga inngang, hvilke av de inngangene burde jeg bruke, og vil skjemen kunne takle hdtv, det er en nye skjerm fra viewsonice 19 tommer med 4 ms responstid

På forhånd takk.

5212342[/snapback]

Du må da kjøpe en VGA kabel da det ikke finnes DVI kabel enda. Om skjermen din klarer minimum 1280*720 så vil du få HD kvalitet.

Lenke til kommentar
For å komme på nettet så må du kjøpe en Xbox Live Gold pakke i butikken. Dette vil gi deg 1år's spilling over Xbox Live tjenesten. Denne koster ca 495,- rundt omkring.

5212091[/snapback]

xbox.com (bundle pakka) står det at man får Xbox Live Silver gratis, men hva er forskjell på Silver og Gold? (er helt ny med xbox)

EDIT: Så nå på xbox.com hva som er forskjellen, med Silver så kan man laste ned demoer, trailere osv, men ikke spiller over nett noe man kan med Gold

Endret av Dennis2k4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
bare så dere vet så følger det med 1 mnd gratis gold med x360.

5213643[/snapback]

Det stemmer, men jeg lurer på en ting: Når "starter" denne måneden? Er det slik at du aktiverer det eller når du begynner å bruker Live Silver?

Lenke til kommentar

5212339[/snapback]

5212406[/snapback]

Er det noen som kan bekrefte dette? for hvis det er sant så sparer jeg jo enda litt mer penger =)

5212476[/snapback]

Skulle gjerne også hatt bekreftelse på dette, for den adaptern var DYR, kjøper heller et extra spill enn å sløse penger på noe som jeg kanskje ikke trenger...

Lenke til kommentar
bare så dere vet så følger det med 1 mnd gratis gold med x360.

5213643[/snapback]

Det stemmer, men jeg lurer på en ting: Når "starter" denne måneden? Er det slik at du aktiverer det eller når du begynner å bruker Live Silver?

5214182[/snapback]

aner ikke. tror det fulger med en slags kupong mener jeg å ha lest, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...