LeifJohnny Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hei. Er det noen her som er utdannet som, eller kjenner til utdannelsen mekatronikk ingeniør? Fikk et brev fra høyskolen i Grimstad om denne utdanningen. Begynner (allerede) å bli lei av bilmekking. Er dette et yrke med variasjon, eller et yrke hvor man kan få utløp for egne idéer? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis du vil ha utløp for egne iéer som du sier så er nok en sivilingeniørutdanning enda smartere. Dette er MYE tyngre rent faglig, du må regne matten for hånd osv... men du får en bredere utdanning med store muligheter. Jeg vil anbefale "produktutvikling og produksjon" som er den gamle "sivilingeniør maskin" ved NTNU. Siden du er bilmekaniker har du kanskje lyst å utvikle biler? de beste og mest engasjerte studentene ved maskin på NTNU får være med og utvikle Koenigsegg!! og man skal ikke lenger enn til Sverige for å finne store bilfabrikanter. Lenke til kommentar
LeifJohnny Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Har kikket på NTNU's sider og ser at det er et 5 års studieprogram, og i tillegg må jeg skaffe meg generell studiekompetanse. Det er klart en bedre utdannelse en mekatronikkingeniør-utdannelsen, men jeg vet ikke om jeg orker 5 år på skolebenken (virket som om det var mye teoriundervisning). Er du ingeniør selv, eller vet du noe om utdanningen de tilbyr i Grimstad? Her er forøvrig en lenke til siden: http://grimstad.hia.no/nyheter/25_05_05_yveien.htm Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Som ingeniør-student, enten master eller bacholor, så blir det uansett en god del teori på deg. Ingeniør er ikke en "skru og mekk" linje. En viktig fordel for deg med Grimstad er at man har spesial tilpasset et opptak for dere uten studiekompetanse. I tillgg så er det sånn på en høgskole at man etter tre år blir ingeniør (tidligere høgskoleingeniør men etter kvalitetsreformen tror jeg det heter bacholor i ingeniørfag). Etter tre år på ntnu så har man blitt... ingenting, bare halvstudert røver... HIA planlegger dessuten en master i mekatronikk så det er muligheter for at du kan fortsette der. I tillegg skal man bygge ny campus for tiden og sykepleierutdanningen i Arendal blir flyttet hit når den er klar. Ønsker ny mastergrad: Sørlands oljeindustri har behov for flere hundre ingeniører http://www.adressetidende.no/index.html?id=2862 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå