Steikern Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hii i går funka pcen min supert , men nå får jeg ikke noe som helt signal i skjermen osv , men jeg hører windows oppstart lyden i headsette og vis jeg for eks kobler musa ut og in i pcen hører jeg den usb lyden men no signal på skjermen , så er det ikke mest sansynelig at skjermkort har tatt natta!? kan det hvere noen andre ting som gjør det eller!? Er et Gainward geforce 7800 gtx som er 3 dager gamelt. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 du kan teste å restarte biosen.. hjelper ofte Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 hehe gjett om jeg har gjort det mange ganger Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Restarte BIOS faktisk, den var ny. Mulig du har en litt for svak PSU? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Restarte BIOS faktisk, den var ny. Mulig du har en litt for svak PSU? 5211938[/snapback] den funka jo i går , har 500 w strømforsyning. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 '500W' kan være så mangt. Antar du har sjekket at alt av kabler etc sitter skikkelig i. Prøvd med annen skjermkabel? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 '500W' kan være så mangt. Antar du har sjekket at alt av kabler etc sitter skikkelig i. Prøvd med annen skjermkabel? 5211962[/snapback] jepp , har prøvd den andre skjermen og fortsatt no signal . har koblet ledninger ut og in , tatt skjermkort ut og inn ,resta biose , tatt ut det 1 minne , kobla ut harddisk , testa annen cpu , testa annent minne . Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har du ikke mulighet for å teste skjermortet i en annen pc da? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 '500W' kan være så mangt. Antar du har sjekket at alt av kabler etc sitter skikkelig i. Prøvd med annen skjermkabel? 5211962[/snapback] jepp , har prøvd den andre skjermen og fortsatt no signal . har koblet ledninger ut og in , tatt skjermkort ut og inn ,resta biose , tatt ut det 1 minne , kobla ut harddisk , testa annen cpu , testa annent minne . 5211969[/snapback] kanskje det er derfor det ikke funker neida.. men særiøst.. sånt noe er kjipt ass.. men du får jo bytta kortet da? garantien.. eller klage på det hvertfall? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg skal ikke banne på dette, men jeg er usikker på om windows vil boote opp vanlig dersom maskinen ikke har mulighet for visuell output (altså f.eks. om skjermkortet ikke lenger virker). prøv ihverfall skejrmkortet i en annen maskin før du bytter det. Er samem problem der, så er jo det et problem. Husk å pluge inn den sekundære strømkontakten bakpå kortet. -Stigma Lenke til kommentar
arokh Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Man skal kunne boote uten skjermkort hvis man slår på "halt on no errors" i bios. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du kommer aldrig inn i windows om skjermkortet har tatt kvelden. Ta det ut, blås i pci-e porten og sett det inn igjen. Det skal komme pipelyder 2 sek etter du trykker på "på knappen" om det er noe galt med det. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 når jeg stater opp pcen står liksom alt stille til jeg trykker F1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg skal ikke banne på dette, men jeg er usikker på om windows vil boote opp vanlig dersom maskinen ikke har mulighet for visuell output (altså f.eks. om skjermkortet ikke lenger virker). prøv ihverfall skejrmkortet i en annen maskin før du bytter det. Er samem problem der, så er jo det et problem. Husk å pluge inn den sekundære strømkontakten bakpå kortet. -Stigma 5212708[/snapback] Kan være at akkurat output-modulen på grafikk-kortet er ødelagt. (for å gjøre det enkelt) Dersom f.eks pluggen er ødelagt, så vil det virke som at det ikke er koblet inn noen skjerm, men softwaren som kjører på maskinen vil ikke kunne se dette. Dette blir som å boote maskinen uten skjerm koblet til. Dersom det er flere kontakter på kortet kan man jo prøve en av de/den andre, evt. prøve TV-out. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå