salah Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Heisann. Topic sier det meste, hvordan bør en firmalogo være? Bør grafikk brukes, eller ikke? Hvor utfyllende bør det være? Skal lage firmalogo til vår eget firma, og trenger derfor veiledning. Jeg selv driver kun med programmering av webapplikasjoner og kan ikke mye grafikk. Mvh, pavlion Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Den bør være enkel, men samtidig forskjellig fra alt annet. Den bør også se like fin ut i sort/hvit, som den gjør i farger. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Den bør være enkel, tidløs, lettlest og lett gjenkjennelig. Logoen bør ikke være så lik en annen at den lett forveksles. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En god logo er unik og original, og blander seg derfor ikke med andre logoer er funskjonell og kan brukes i mange forskjellige kontekster og beholde sin identitet og integritet må fungere effektivt uansett størrelse er penest i "full-color", men må fungere i monoton presentasjon og gråskala baserer seg på grunnleggende former, farger representerer firmaets visjoner og filosofier på en underbyggende måte Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) En god logotekst 5213876[/snapback] Kunne ikke sagt det bedre selv dunestar Endret 27. november 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Goodtech ASA har en ganske fin logo synes jeg. Endret 27. november 2005 av CobraM Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 http://www.distinktive.co.uk/logoed/ Knall bra sted og få inspirasjon til logoproduksjon. Lenke til kommentar
resol Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Man bør også gjøre litt research på brukergrupper, aldersgrupper o.l! Folk som er unge i dag har ikke samme smak som folk som var unge for 20 år siden, dette er en veldig viktig faktor! altså hvilken aldersgruppe skal logoen gjelde for! Endret 27. november 2005 av resol Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 resol; derfor må en logo være tidløs og gjerne stilren. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En logo må også kunne endres så den passer til moten/stilen om 5 - 10 - 20 år, men sånn at folk likevel skjønner at det er samme firma. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En logo må også kunne endres så den passer til moten/stilen om 5 - 10 - 20 år, men sånn at folk likevel skjønner at det er samme firma. 5216423[/snapback] Nja, hvis du mener at formen skal være lik, men at en liten oppfriksning må kunne gjennomføres, er jeg enig. Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 representerer firmaets visjoner og filosofier på en underbyggende måte Meget godt poeng, og du kommer inn på den feilen jeg oftest ser med logoer: Fontvalg. Dersom du har et firma som heter "Enkle Hjem" blir det helt på viddene å ha en snirklete font, eller for den saks skyld en Gotisk. Tilsvarende vil jeg si at en font som f eks President vil fungere fint i logoen til en blomsterbutikk, men jeg ville neppe valgt den i logoen til en bank eller et forsikringsselskap. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Flyttet fra Webdesign Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg