It's me Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har kjøpt meg en ny pc på pcbygger på Komplett.no Jeg har ikke bestilt operativsystem siden jeg har XP selv. Hva skal jeg gjør når jeg får den? Sette in XP cd'en og hva nå? Hva må jeg legge inn drivere til? Hvilken rekkefølge? Trenger hjelp. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Det kommer an på hva du har av maskinvare. Hvis du har et hovedkort med VIA chipsett, bør du slenge inn 4in1 driverene så fort som mulig (www.viaarena.com). Har du et skjermkort med nVidia chipsett (GeForce 2/3/4), bør du legge inn Detonator XP driverene, helst de nyeste, v40.41 (www.nvidia.com). Har du ATI skjermkort, ligger de driverene på http://www.ati.com. Videre trenger du sannsynligvis ikke særlig med drivere, men det er en fordel å installere nye lyd- og nettverkskort drivere, selv om WinXP sikkert finner noen selv. Ikke hør på advarsler om at driveren ikke er WHQL sertifisert, det har ingenting å si. Lykke til! Lenke til kommentar
jance Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har du norsk eller engelsk WinXP ? Booter du fra cdn ? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Norsk Windows XP Home Edition. Skriver likegodt det "pakken" inneholder,jeg. Athlon XP 2000 Asus A7V333raid LG DVDspiller 48x/16x LG CDbrenner 40x/12x Asus Geforce4 TI4200 (det er vel det som er vesentlig, i alle fall ikke noe annet jeg kan komme på) Lenke til kommentar
jance Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvis cdn booter starter vel cdn av seg selv ?? Eller ? Hvis ikke må du ha en oppstartsdiskett fra Win98 eller WInMe. Når du er inne på cdn, skriv: cd i386 + install. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Er det en original XP Home edition skal den være bootbar. Sjekk bios om cd-rom er bootbar, sleng inn cd, start maskinen om igjen. Hvis den ikke starter installasjonen da, gi oss beskjed :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: jance skrev (2002-08-31 14:20):Hvis ikke må du ha en oppstartsdiskett fra Win98 eller WInMe. Kan ikke boot win xp på en win98 eller winme diskett, Eller kan du det har ikke prøvd selv. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Spiller ingen rolle hvilket av Microsofts operativsystem bootdisketten har sålenge den laster driverne til cd-rom'en Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-08-31 17:20):Spiller ingen rolle hvilket av Microsofts operativsystem bootdisketten har sålenge den laster driverne til cd-rom'en Har du prøvd å boote fra winME eller win98 diskette Dan for å sette opp winxp. Selv har eg 5 disketter som eg må bruke når eg skal innstallere winxp. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Mener da at man bare booter opp, går inn på cd og skriver setup.exe Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Man kan godt boote fra både WinME- og Win98skiver. For øvrig sa ID2 det meste som er å si. [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-08-31 17:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå