Gå til innhold

Prosjekt "modde hele driten" og UV-lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har mekka meg ny kjøling på pcen. Her kommer no bilder. Tenkte jeg sku benytte meg av at det er så kaldt ute, serru :thumbup:

 

rr-thumb.jpg

Her er røret jeg skal bruke til å få luft utenfra og inn i pcen min. Samme rør brukes i feks ventilasjonen på bad o.l.

 

strektrr-thumb.jpg

Slik kan røret trekkes ut. Skal visst gå an å strekke det så det blir 3 meter langt. Jaja, trenger ikke lengre rør uansett jeg da.

 

lokk-thumb.jpg

Her er saken som jeg skal bruke for å feste slangen til pcen med.

 

lokk2-thumb.jpg

Skal altså ikke bruke det der lokket, men bare den der rør-delen.

 

endestykke-thumb.jpg

Bildet taler vel for seg sjøl.

 

endestykkeppc-thumb.jpg

Her har jeg satt sammen hele greia. På innsiden av der rør-delen er festa er det ei vifte som drar luft inn.

Hvis man ser nøye etter kan man skimte at jeg har brukt teip for å feste slangen. Teip lenge leve! :D

 

aluvifte-thumb.jpg

Her er nok ei vifte som skal festes omtrent midt på slangen. Var ikke sikker på om den ene vifta i kabinettet var nok for å dra inn luft, så da fant jeg ut at det var like godt å feste på enda ei vifte. :thumbup: Måtte da "modde" ledningen til vifta litt, for det er jo tanken at vifta skal stå inni maskina, men jeg skulle jo ha den en meter unna. Da måtte jeg til med saks og isolasjonsteip og en ekstra stump med ledning.

 

aluviftepapp-thumb.jpg

Litt problemer underveis.. Vifta var litt for stor for røret, så da måtte jeg improvisere litt for at alt skulle passe. Papp og teip. :w00t:

 

pappeskemedvifte-thumb.jpg

Slik ble papp-delen seende ut til slutt. Dritstygt. Men funker som bare det. Den blanke delen midt på esken er altså vifta, for de som ikke skjønte det.

 

pappeskemedvifte2-thumb.jpg

Slik ser det ut inni.

 

rrinniboks-thumb.jpg

Slik festa jeg røret til boksen. Teip, nok en gang. Teip er bra. Jeg liker teip. :love:

 

beggerra-thumb.jpg

Slik ble det når jeg hadde festa begge rørene. (Kappa det der røret i to for å feste vifta på midten)

 

pcrr-thumb.jpg

Slik ser det ut under pulten min nå... :w00t::w00t:

 

rrut-thumb.jpg

...og slangen som går ut gjennom vinduet. Etterhvert fant jeg ut at det kom til å bli ganske kaldt å sitte ved pcen hvis vinduet skulle være åpent hele tida, så da måtte jeg jo tette igjen åpningen med et eller annet..

 

 

Papp & teip, nok en gang :!:

vindustetting-thumb.jpg

 

 

Ja det var mekkinga for denne gang. Skal se om jeg får satt på plass dvd-en og fjerna no støy på harddisken og litt sånt etterhvert og..

 

Følg med, følg med... :dremel::fun:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Liten update: Har tilpassa plexiplata og limt den på plass nå.

 

plexiplate-thumb.jpg

 

plexipplass-thumb.jpg

På det siste bildet er faktisk plata på plass, men den er så blank og lekker at man nesten ikke kan se at den er der. :w00t:

 

Jada finishen er ûberschtøgg, men er ikke ferdig enda. Måtte bare lime inn plata for jeg skal hjem på fredag og tenkte å ta med meg pcen. Litt ok å ha dekselet i orden hvis jeg skal reise...

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Jada funker gull. Har ikke en eneste temp over 25 grader i pcen.. ;)

Skjermkortet ligger på 40-41 grader da, men det er klokket, så er vel ok temp det og.

 

complexity: ja skal lage et høl på toppen av pcen så jeg kan se dvd-en.

5644222[/snapback]

 

blir ikke noe form for kondens?

 

HVORDAN forlenget du vifte kablene?

Lenke til kommentar

blir ikke noe form for kondens?

 

HVORDAN forlenget du vifte kablene?

5646274[/snapback]

 

Var litt redd for kondens til å begynne med jeg og, men hele maskina blir jo veldig kald, så da blir det jo ikke kondens. Blir jo kondens om maskina er varm og lufta er kald, men hele skiten er jo kald så...I tillegg så er lufta ganske tørr, så kommer ikke inn fuktighet den veien heller.

 

Klippet av ledningen på vifta, for måtte bruke den der pluggen for å få strøm fra hovedkortet, også teipa jeg inn en ekstra ledningsstump mellom pluggen og selve vifta... Er jo bilder lenger opp. Ikke så bra bilde, men man ser da litt..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Klippet av ledningen på vifta, for måtte bruke den der pluggen for å få strøm fra hovedkortet, også teipa jeg inn en ekstra ledningsstump mellom pluggen og selve vifta... Er jo bilder lenger opp. Ikke så bra bilde, men man ser da litt..

5647126[/snapback]

Hvorfor loddet du ikke bare? den teipinga kan lett gå opp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...