Gå til innhold

Prosjekt "modde hele driten" og UV-lys


Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for å mekke på mitt überschtøgge Q-tec kabinett av denne typen: I203715.jpg

 

Må jo sies å være et av de absolutt styggeste kabinetta jeg har hatt og nå har jeg endelig fått fingern ut av ræva og faktisk begynt å mekke litt. Skulle vel kanskje begynte å skrive log samtidig som jeg begynte å mekke, men det er nå en gang slik at jeg ikke tenkte på å lage logg før nå. :D

 

Anyway, her kommer noen bilder.

 

front.jpg

Dette er altså fronten på herligheten. Litt ufullstendig, da jeg har plukket ut brennern min for moding :thumbup: Åiåiåi, som den der skal forandres.. :cool:

 

 

kabinett.jpg

Sett fra siden (doh). Ser litt føkkd ut, men i mørket er den ganske så anerledes. Er da heller ikke på langt nær ferdig enda.

 

 

kabinettimrket.jpg

Sånn ser den ut i mørket. Er altså 2 UV-lysrør inni der og kabinettet er malt med UV-maling på innsida... Er også UV IDE-kabler.

 

Kommer med flere bilder og greier senere i kveld.

 

pEaCe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja tenkte å legge plexi på hele fronten. Skal bli svart til slutt hele greia. Tenkte å male plexien svart på innsida for å få en blank, svart overflate :) Skal også bytte fronten i brennern med plexi så hele fronten går i ett, på en måte. Skal male resten av boksen og, i svart, blank lakk. *glede seg*

 

Ja også skal jeg lage høl i toppen over brennern. Brennern skal moddes med plexiglass så du ser ned på hele mekanismen når du legger i en cd. SKal ha no lys og noe greier der og. Ender jo med at jeg må kjøpe ny strømforsyning, vettu, merker at maskina sliter litt allerede. 350 watt er jo ikke nok i det heletatt... :hrm:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Liten update:

 

Har redigert noen bilder her nå, de var litt for store som de var (2500*1900 :p )

 

brennern.jpg

Brennern min får gjennomgå. Skal legge plexiglass oppå, det var i allefall tanken. Men blir nok forandringer på planen etterhvert hehe :D

 

 

brenner2.jpg

Et til av brennern..

 

 

jalladremel.jpg

"Dremelen" min. Dvs, wannabe-Dremel fra Clas Ohlson.. En sånn billig jallamaskin. Men det som var så snedig var at verktøyet fra Dremel passer rett på, og verktøyet som fulgte med maskina var fantastisk dårlig. Kvalitetsverktøy+jallamaskin=sant :thumbup:

 

 

Bildehdssd.jpg

Har ikke no verksted, så da sitter jeg på rommet og mekker. Blir helt _sjukt_ mye metallspon og plexispon av all saginga.. Helt nifst.

 

 

Ja det var vel det meste for denne gang. Har da ikke tenkt å fortsette på denne måten, dvs oppdatere en gang i timen, men skal da komme en update av og til.. :D

 

Klør i fingra etter å begynne igjen.. Mangler no utstyr da, har slitt ut alle de der skivene jeg sager med.. Sånne..

 

 

til neste gang... <---link

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Hei,

DU har skjønt det(sammen med mange andre og da :p ), Q-Tec er ikkeno å ta vare på :p Det MÅ moddes :thumbup:

Har merket en stadig økning av Q-Tec-mods i det siste, men bare bra!

Ser bra ut så langt, bildene er vel ikke for store ;)

 

KUTGW!

 

Øyvind

5211863[/snapback]

 

Ja Q-tec er ikke no syn for øyet, det skal i (b)allefall være sikkert.. Men de er ganske billige da, så du kan modde en del for den 500-lappen du sparer på å ikke kjøpe dyre kabinetter...

 

Hehe nei håper bildene er passelige :hmm:

 

KUTGW? Ehm.. Når de første hvite folka kom til Australia og så kenguru, spurte de en av de innfødte hva de kallte dette dyret. Aborigineren svarte da "kangoroo", noe som betyr "jeg skjønner ikke hva du sier". Dermed trodde han hvitingen at dyret het kenguru, eller kangoroo. Det siste er da engelsk, men det skjønner du sikkert. Det jeg i allefall skal frem til er dette; kangoroo? Dvs, jeg har ikke fnugg av peiling på hva du snakker om. :dontgetit:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Hei,

DU har skjønt det(sammen med mange andre og da :p ), Q-Tec er ikkeno å ta vare på :p Det MÅ moddes :thumbup:

Har merket en stadig økning av Q-Tec-mods i det siste, men bare bra!

Ser bra ut så langt, bildene er vel ikke for store ;)

 

KUTGW!

 

Øyvind

5211863[/snapback]

 

Ja Q-tec er ikke no syn for øyet, det skal i (b)allefall være sikkert.. Men de er ganske billige da, så du kan modde en del for den 500-lappen du sparer på å ikke kjøpe dyre kabinetter...

 

Hehe nei håper bildene er passelige :hmm:

 

KUTGW? Ehm.. Når de første hvite folka kom til Australia og så kenguru, spurte de en av de innfødte hva de kallte dette dyret. Aborigineren svarte da "kangoroo", noe som betyr "jeg skjønner ikke hva du sier". Dermed trodde han hvitingen at dyret het kenguru, eller kangoroo. Det siste er da engelsk, men det skjønner du sikkert. Det jeg i allefall skal frem til er dette; kangoroo? Dvs, jeg har ikke fnugg av peiling på hva du snakker om. :dontgetit:

5212036[/snapback]

haha :p Begynte å lure litt på hvorfor du dro inn kenguruen, men KUTGW= Keep Up The Good Work ;) Du skjønner sikkert hva jeg mener :)

SPTGW(Noen har sikkert sett jeg har sagt det her, og det betyr Stå På The Good Work, Norsk-Engelsk versjon ;P )

 

Ang. den siste updaten, ser bra ut ;) Moddene av sånne cd/dvd brennere blir kule, tøft "se" at man spiller på maskina ;P

 

(den linken til slutt der.. sendes tilbake i retur : ) ) hehe

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Fantastisk jobb, og bra planer,, gleder meg skikkelig til nye oppdateringer, blir jo kult med pleksi oppå cd rommen da,, ta noen bilder av det også.. ;)

Det hade ikke gått ann og lagt en bitteliten LED inni cdrommen da? det hadde jo blitt helrått..

5213609[/snapback]

 

Jo det var tanken det, å ha led(s) inni brennern.. Glemte jeg å skrive det..? :hmm: Jaja, skal i allefall ha lys av et eller annet slag, men får se kos det blir etter hvert. Driver å leser om lys og greier på amerikanske geek/mekke-sider nå, håper på noen gode tips.... :)

Lenke til kommentar
Fantastisk jobb, og bra planer,, gleder meg skikkelig til nye oppdateringer, blir jo kult med pleksi oppå cd rommen da,, ta noen bilder av det også.. ;)

Det hade ikke gått ann og lagt en bitteliten LED inni cdrommen da? det hadde jo blitt helrått..

5213609[/snapback]

 

Jo det var tanken det, å ha led(s) inni brennern.. Glemte jeg å skrive det..? :hmm: Jaja, skal i allefall ha lys av et eller annet slag, men får se kos det blir etter hvert. Driver å leser om lys og greier på amerikanske geek/mekke-sider nå, håper på noen gode tips.... :)

5213691[/snapback]

 

Ser bra ut dette her, men anbefaler deg virkelig å lakke plexien i stedefor å male den :)

Lenke til kommentar
hei.

 

Virker ut som det skal bi et bra prosjekt detta, spes det du skal gjøre med brenneren din :) digger sånt  :thumbup:

 

ps. ta en titt på brenner modden min så får du et lie snev av åssen det kanskje vil se ut når du har ledda ferdig din he he

5214061[/snapback]

 

Hehe har lest hele workloggen din. Et ord: Heftig! Men fatter ikke helt hvordan du kommer på alt da.. :hmm: Har ikke fantasi til sånt noe jeg, så da blir jo prosjektet deretter og da :!: Men får se om jeg får noen fler ideer etterhvert.. :) Skal i allefall begynne på PSU når resten er ferdig, også blir det vel demping av harddisk og litt sånn småtteri etterhvert.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Her kommer en liten update: Har ikke update om det jeg egentlig driver med, altså plexing av det dvd etc, men logen heter jo faktisk modde hele driten. Ja, så her kommer i allefall mitt forsøk på å modde skjermkortet mitt. Kjører på ca 60 grader uten last, noe som er hakket for varmt etter min smak, så da er det jo snedig å ha ei cpu-ribbe+vifte liggandes og slenge. :thumbup:

 

nyribbe.jpg

Her er et bilde av mi gamle vifte og ribbe (den suuugde). Skal bruke den store ribba og den der flate ribbe-saken som ligger til høyre for cpu-ribba. Jepp, skal det.

 

 

frborring.jpg

Har markert hvor det skal være hull, de 2 merkene..

 

 

ribbeovenfra.jpg

Ribbe sett ovenfra, med hull og allting. Sykt mongo å få det nøyaktig, men alt går med litt vold.

 

 

ribbe.jpg

For å få inn mutterne, måtte jeg fjerne litt av ribba. Jeg tok ganske enkelt en liten borr og borra en gang på hver side av den biten som skulle bort. Etterpå tok jeg ei tang og reiv den av. Funka fett. :whistle:

 

 

Støtte på litt problemer etterhvert.. Når jeg begynte å stramme skruene så jeg jo plutselig at kortet var helt bøyd (litt uoppmerksom der et øgonblink) så skruene måtte ut igjen.. Var litt skeiv belastning på kortet, ja. Må nok mekkes litt til før det passer skikkelig.

 

Mer update seinere i kveld.

 

peace! :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, etter ukeslang pause fra alt som heter modding, har jeg nok en gang begynt å se litt på muligheter for modding. Har jo seff enda ikke fått ut fingern for å gjøre ferdig det jeg begynte med, men det kommer det og.

 

I dag har jeg montert ny, stillegående vifte & kjøleribbe på mitt 6600GT (som bråkte som en lastebil før jeg satte på den nye vifta) Og her kommer noen bilder fra "prosjektet". :w00t:

 

Tempen i Windows, uten last, før den nye vifta var 55 grader celcius.

 

IMG_1775.jpg

 

(kommer flere bilder, må bare teste størrelsen)

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Før-bilde, med den gamle kjøleløsningen, som btw ikke var komplett for det skal være ei sånn metallskive oppå ribba. If ya know what I mean. Sugde ganske heftig, og bråkte.

 

IMG_1776.jpg

 

 

Tok av den gamle ribba og der hadde jo all kjølepastaen runnet utover. Kjølepasta er fint. Jeg liker kjølepasta. :thumbup:

 

IMG_1777.jpg

 

Måtte fjerne litt av pastaen oppå kjernen, for den hadde halvveis stivnet (damn, må ha vært varmt) Pastaen rundt på sidene lot jeg bare ligge. Hadde vel klart å ødelegge et eller annet om jeg hadde prøv å ta det bort uansett.

 

IMG_1778.jpg

 

Her er bilde av kjølinga til AGP-broen (er vel det det heter trur jeg) Måtte mekkes litt på før den passet. Veit ikke om det kommer så godt frem på bildet, men jeg måtte fila litt av den høyeste delen av ribba for at den skulle få plass under vifta og ribba på GPU-en. (Håper jeg bruker uttrykkene rett her nå :!: )

 

IMG_1780.jpg

 

Ferdig:

 

IMG_1781.jpg

 

Tempen i Windows, uten last, med den nye vifta var 48 grader celcius. (Dårlig bilde)

 

IMG_1785.jpg

 

Crap, bildene ble alt for små... :roll: Jaja, får lage de større neste gang. Men de fleste her inne har vel sett hvordan dette gjøres uansett.. :)

 

Var ikke SÅ mye forandring på tempen, men nå kjører jeg også på silent mode (5 v), og ikke optimalt som er 12 v. Men hører da heller ikke en lyd. :w00t:

 

 

 

Snart skal jeg begynne med DVD-en min igjen, montere lys`n`shit! Følg med, følg med.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Allrigthi, then! Nå er det dvd-spillern min som skal mekkes på. Begynte jo for lenge siden, men mista litt lysten på å mekke ei stund her. Har fått litt mekke-kick igjen nå, så her kommer dagens mekking:

 

Har bare lagt til linker for jeg hadde større bilder denne gangen og gadd ikke lage thumbnails.. :p

 

sportilled.jpg

Bilde som viser litt hvordan jeg festa leds-ene. Putta de i det sporet der, og limte.

 

spiller2.jpg

Spilleren sett ovenfra. Markert hvor det skal stå lys.

 

spiller.jpgNok en gang hele spilleren sett ovenfra. Markert hvor leds-ene står, for de som ikke ser så godt :tease:

 

plexi.jpg

For at cd-en skal gå rundt må jo den der runde saken være med (den som "låser" plata fast i motoren), og slik gjorde jeg det.

 

inaction.jpg

Prøvekjøring. Det funker! Juhu! :w00t:

 

heledriten.jpgHele stasen in action

 

 

Er en del jobb igjen enda, så kommer vel med update igjen, neste gang jeg får mekke-kick.

 

Peace out! :w00t:

 

Edit: bildene ble nok en gang for små. De blir tydeligvis forminsket av seg sjøl. Gidder ikke mekke på de.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...