juleribba Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hei! har hatt ett nytt system i hus en stund nå! En opteron 165 klokket til 2500mhz og asrock dual sataII hk. Resten av maskinvare er: msi 6800 vanilla moddet til gt og klokket til 475*880 + 1,3 gig twinmos ram Poblemet oppstår i alle 3d applikasjoner. Når jeg går inn i en applikasjon så går alt ut til windows og prosessen avsluttes. I Battlefield 2 må jeg gå inn i spillet 3 ganger før det kommer inn Css går greit I cod 2 og 3dmark 05 må jeg klikke febrilsk på musetastene, da kommer det inn uten problemer. Men i 3dmark fungerer det bare på 1 testen, i neste load går den ut til windows igjenn og dett kommer opp en feilmelding der det står noe som: could not initialize dx3d blabla ellerno. litt dårlig forklart dette er jeg litt keen på og få fikset, da det er veldig irriterende noen som opplevd noe av de samme? eller har noen tips? det skjer både i uklokket og klokket tilstand Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har du prøvd andre skjermkortdrivere? 1,3GB ram? Da får du ikke benyttet Dual-DDR. Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) hei og takk for svar trodde ikke det var skjermkortet da dette fungerte fint med samme driver på gamle systemet! nyeste forceware. Har formatert ja den eksakte feilmeldingen jeg får i 3dmark 05 er: IDirect3ddevice:present failed: Device lost ( D3DERR_DEVICELOST) hmm er litt forvirret. Er jo ikke noe kjempeproblem, men er litt kjedelig særlig i bf2 og i 3dmark som jeg rett og slett ikke får kjørt edit: vet jeg ikke får kjørt dual ddr, men er litt kritisk til at det har så mye med ytelsen og gjøre, eller om det bare er hypa opp. hvis noen har noen tester som mortbeviser dette så er jeg intressert i dette. Men tror at bf2 heller vil ha 256 mb ekstra Endret 26. november 2005 av juleribba Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 bump1 ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Kjør dxdiag. Sjekk DirectX'en din. Det kan være det siden den maser om D3D (Direct 3D) lost... Kan og prøve å reinstallere skjermkortdriverene. Sjekk også google for Forceware kombinert med den feilmeldingen din. Det er mange som har hatt problemer med ForceWare og klager over det. Mvh Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå