Pedro80 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hei folkens Har nettopp kjøpt meg et Stacker kabinett brukt, og da fulgt jo selvfølgelig ikke dual-psu kablen med. Det er jo flere måter å hanskes med problemet på, men jeg er såpass lat at jeg ikke gidder å lage noen relè-løsning.. det er også uaktuellt å jumpstarte PSU2 slik at den står på konstant. Den metoden som er mest utbredt for å kjøre to PSU'er sammen ser ut til å være å koble pinne 14 (PS-ON) på de to strømforskyningene sammen og i tillegg en eller annen jord inn på PSU2. I den forbindelsen har jeg et par spørsmaål: - Trenger man å koble jord (de fleste bruker pinne 15), PSU'ene er da jordet gjennom kabinettet..? - Er dette en stueren måte å gjøre ting på? finnes det noen "risk'er" sånn rent bort sett fra at man ikke har noen garanti på PSU'ene etterpå? leste litt i en ATX PSU designguide og utifra hva jeg kan skjønne bør man strengt tatt hatt med pinne 8 (PWR_OK) ? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det enkleste er faktisk relè løsning.... Det fikser du lett med kabelsko, og et vanlig bil-rele man får kjøpt på bensinstasjon De deler nok også felles jord, når de er skrudd fast i kabinettet. Garantien ryker vel heller ikke om du bare tar ut ps_on pinnen fra ATX-kontakten på den sekundære strømforskyningen og kobler den på uten å lodde.. Når det gjelder pwr_ok, så er det nok ikke så farlig om den sekundære ikke bruker den, den er til for at hovedkortet ikke skal starte opp uten at spenningene er helt ok. Om du da bruker den sekundære til alt bortsett fra skjermkort og hovedkort, kan jeg ikke skjønne at det skal være skadelig.. Ville nok gått for et rele på 12v som kobler sammen psu_on og jord på den sekundære, eller bare koblet til pinne 14 på den primære. Om du ser på bildet av kabelen, så er det kun psu_on og jord som er brukt, ikke pwr_ok så det bør gå greit da... Lykke til (regner vel egentlig med at det går bra) På etterskudd værsågod :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå