lassaron-jon Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Om eg vil ha 2 maskiner på internett heime, kan eg ha 2 nettverkskort i ei maskin og so eit i ei anna og strekke ein kryssa kabel mellom dei slik at begge har internett? eller må eg ha hub\switch? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du kan ha to nettverkskort i en maskin, og legge kabel til en annen maskin. Men da må maskinen med 2 kort stå på for at du skal komme på nett med den andre.. Du setter da opp maskinen med delt internett tilkobling.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kobler tp'en fra modémet til nettverkskort 1 og en krysst kabel fra nettverkskort 2 og til den andre pc'en. Da har du nettverk mellom begge pc'ene automatisk, men ikke internett. du går da inn på nettverkstilkoblinger. Og merker av begge tilkoblingene, høyreklikker og velger legg til bro. da har du internett på begge maskiner. Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Om eg vil ha 2 maskiner på internett heime, kan eg ha 2 nettverkskort i ei maskin og so eit i ei anna og strekke ein kryssa kabel mellom dei slik at begge har internett? eller må eg ha hub\switch? 5211167[/snapback] Det enkleste er å kjøpe seg en switch som koster bortimot det samme som et nettverkskort til. Du slipper da å være avhengig av at den PC'en som deler aksess må stå på til enhver tid, pluss flere spørsmål senere når du ikke får til å dele internettaksessen på maskinen som skal gjøre dette.. En switch koster nesten nada.. Dessuten får du mange uttak til event. flere PC'er.. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278&s...rice=&maxPrice= Endret 26. november 2005 av FAntasy Lenke til kommentar
mamba Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg bruker en helt enkel router. Da har jeg nett på begge maskinene. Fungere i prinsippet på samme måte som en switsh, men da har jeg innebygd brannmur i boksen. Samt mer kontroll for hvilken porter som er åpen og lukket. Som han nevnte over, så er det like billig å kjøpe en switsh eller Router som å kjøpe et nytt nettverkskort. PÅ router skal kabelen være ukrysset. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 kan det gå kabel frå switch til modem? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ja, det er det vanlige det. Men modemet ditt må ha ruter aktivert for å kunne bruke en hub/svitsj. Ellers må du kjøpe en ruter eller bruke en PC, som du foreslår. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 er det vanleg med ruter innkludert i modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå