Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 maksiner og adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kobler tp'en fra modémet til nettverkskort 1 og en krysst kabel fra nettverkskort 2 og til den andre pc'en. Da har du nettverk mellom begge pc'ene automatisk, men ikke internett. du går da inn på nettverkstilkoblinger. Og merker av begge tilkoblingene, høyreklikker og velger legg til bro. da har du internett på begge maskiner. :thumbup:

Lenke til kommentar
Om eg vil ha 2 maskiner på internett heime, kan eg ha 2 nettverkskort i ei maskin og so eit i ei anna og strekke ein kryssa kabel mellom dei slik at begge har internett? eller må eg ha hub\switch?

5211167[/snapback]

Det enkleste er å kjøpe seg en switch som koster bortimot det samme som et nettverkskort til. Du slipper da å være avhengig av at den PC'en som deler aksess må stå på til enhver tid, pluss flere spørsmål senere når du ikke får til å dele internettaksessen på maskinen som skal gjøre dette..

En switch koster nesten nada.. Dessuten får du mange uttak til event. flere PC'er..

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278&s...rice=&maxPrice=

Endret av FAntasy
Lenke til kommentar

Jeg bruker en helt enkel router. Da har jeg nett på begge maskinene. Fungere i prinsippet på samme måte som en switsh, men da har jeg innebygd brannmur i boksen. Samt mer kontroll for hvilken porter som er åpen og lukket.

Som han nevnte over, så er det like billig å kjøpe en switsh eller Router som å kjøpe et nytt nettverkskort. PÅ router skal kabelen være ukrysset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...