Gå til innhold

Zalman VF700-Cu ødela(?) ATI RADEON X700 PRO

ThaMezzy

Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd alt det du sa, men det funker fortsatt ikke.

Her har jeg et bilde av hvordan det ser ut nå:

http://aemile.net/desktop.jpg

Jeg har lastet ned de nyeste driverne også.

Vifta har hvertfall fått ned temperaturen. Før var den på 60grader kun i vanlig idle, nå er den mellom 30-35grader.

Kan det ha noe med at vi tok vekk ram-kjølerne på kortet med white sprit? Samme med vifta.

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det ha noe med at vi tok vekk ram-kjølerne på kortet med white sprit? Samme med vifta.

5213558[/snapback]

hm.... Vi tok jo ikke vekk ram-kjølerne og vifta vekk med white-sprit.

...Vi tok jo bare en klut med noen dråper white-sprit og tuslet litt rundt med kluten på kjernen på skjermkortet(bare "chipsettet", ikke selve skjermkortet). Så gjorde vi det samme med rammen, uten og røre noe annet denne gangen også.

Ram-kjølerne og vifta tok vi bare vekk med hendene, hvis jeg husker riktig(og vi var forsiktige!)

Lenke til kommentar

Hvilken kjølepasta brukte dere? AS5? Hvis kortet trenger ekstra strøm så må den plugges i, dette står isåfall i manualen...

Ta av igjen kjøleren, og rens kjernen og undersøk om den ser hel ut... Pass på at braketten bakpå kortet ikke kortslutter noe også... Men det høres jo ut som om dere ikke har vert forsiktige nok under montering...

Lenke til kommentar
Hvilken kjølepasta brukte dere? AS5? Hvis kortet trenger ekstra strøm så må den plugges i, dette står isåfall i manualen...

Ta av igjen kjøleren, og rens kjernen og undersøk om den ser hel ut... Pass på at braketten bakpå kortet ikke kortslutter noe også... Men det høres jo ut som om dere ikke har vert forsiktige nok under montering...

5214027[/snapback]

Vi brukte den som fulgte med kjøleren.

...Hvis vi skulle vært mer forsiktig så måtte vi nok bruke antistatiske poser,(som jeg har)..... :whistle:

Lenke til kommentar

Nå har vi(ThaMezzy/Man0war) byttet over til stock kjøleren og satt alt tilbake som det var fø(untatt ram-kjølerne), dette hjalp ikke noe. Det er fortsatt like uklart bilde som linken fra istad.

Strøm og alt er koblet til slik det skal være ja. Nei vi brukte ikke "armbånd" og heller ikke antistatiske -poser. Men vi holdt skjermkortet på tuppen av fingerene på hjørnet av skjermkortet hele tiden, så det skal nok ikke ha så mye å si om vi brukte andre hjelpemidler.

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...