ThaMezzy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Jeg hadde et ATI RADEON X700 PRO som funket akkurat sånn det skulle. Det ble ganske varmt når jeg spilte og slikt, så jeg bestemte meg for å kjøpe meg en ny gpu-kjøler. Jeg kjøpte denne: https://prisguiden.no/produkt/26501 Man ser at mitt kort er i listen over hvilke kort som er kompatible. Det som skjer er at det kommer masse prikker overalt, og bildet blir vist dobbelt på en måte. Er det noen andre som har hatt samme problem før som kan gi meg hjelp? Jeg bruker nå GeForce FX 5700. Jeg kan ikke engang kjøre CS:S på medium grafikk uten at det lagger:P Endret 26. november 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 *Legge til i mine innlegg* Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er nok du som har vært hardhendt\uforsiktig under montering der ja.... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har du sjekket temp på skjermkortet? Høres ut som du ikke har fått skikkelig kontakt mellom kjøler og GPU, regner med du har brukt kjølepasta? Enten det eller at du har vært litt for ivrig under byttet og klart å ødelegge komponenter på skjermkortet.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er nok du som har vært hardhendt\uforsiktig under montering der ja.... 5211084[/snapback] Har du sjekket temp på skjermkortet?Høres ut som du ikke har fått skikkelig kontakt mellom kjøler og GPU, regner med du har brukt kjølepasta? Enten det eller at du har vært litt for ivrig under byttet og klart å ødelegge komponenter på skjermkortet.. 5211085[/snapback] Det er jeg som har byttet kjøleren for han, på lanet for et par uker siden(ellerno). Jeg har byttet kjøler på skjermkort ca 2-3 ganger. Ingen av de andre gangene har det "sviktet". Ja det er brukt kjølerpasta, og nei jeg har ikke vært hardhendt/uforsiktig under instalasjon. Vi var veldig forsiktige under instalasjon av kjøler ram/kjølere. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Om du har PCI-E versjon av kortet så skal det ikke være problem med kjøleren.. Samme hvor forsiktig den som har skiftet kjøler har vært så har det tydeligvis ikke vært forsiktig nok.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Om du har PCI-E versjon av kortet så skal det ikke være problem med kjøleren..Samme hvor forsiktig den som har skiftet kjøler har vært så har det tydeligvis ikke vært forsiktig nok.. 5211328[/snapback] Det er AGP. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 I info om kompitable kort hos zalman står det "Radeon X700 Pro(PCIe) All VGA Cards" AGP finner jeg ikke på listen. Noen burde lest først virker det som.. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) I info om kompitable kort hos zalman står det "Radeon X700 Pro(PCIe) All VGA Cards"AGP finner jeg ikke på listen. Noen burde lest først virker det som.. 5211365[/snapback] Leste det nå jeg å. Han karen bak disken sa det passe til AGP også så jeg stolte på han. Jeg tenkte ikke noe særlig over det siden det sto X700 på prisguide og at han sa det. Det vil ikke hjelpe å ta av kjøleren og sette på den gamle heller? Føler at jeg dreit meg litt ut ved å kjøpe den kjøleren nå. Endret 26. november 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kortet står ikke på listen over ukompitable kort så det er ikke garantert det ikke passer.. Det jeg ville sett etter er om kjøleren eller varmesprederne kortslutter punkter eller lignende.. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Kortet står ikke på listen over ukompitable kort så det er ikke garantert det ikke passer..Det jeg ville sett etter er om kjøleren eller varmesprederne kortslutter punkter eller lignende.. 5211419[/snapback] Ser ikke sånn ut egentlig. Er ikke akkurat en ekspert på slikt, men ser virkelig ikke sånn ut. Noen flere ideer til hva det kan være? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Noen vifter skal visst ha problemer med å kjøre skikkelig uten vifte koblet til kontakten, er zalman viften koblet til PSU? Om den er koblet på PSU: Om du fremdeles har liggende originalvifte så prøv å koble den til kontakten på skjermkortet og se om ting bedrer seg da.. (trenger ikke skru av zalman kjøler for dette, heller ikke koble fra strøm på den) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Noen vifter skal visst ha problemer med å kjøre skikkelig uten vifte koblet til kontakten, er zalman viften koblet til PSU?Om den er koblet på PSU: Om du fremdeles har liggende originalvifte så prøv å koble den til kontakten på skjermkortet og se om ting bedrer seg da.. (trenger ikke skru av zalman kjøler for dette, heller ikke koble fra strøm på den) 5211604[/snapback] Zalman viften er koblet med en 4pin's molex kontakt til PSU'en ja Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ja? Da anbefaler jeg å prøve det jeg skrev... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ja? Da anbefaler jeg å prøve det jeg skrev... 5212255[/snapback] Adrian(ThaMezzy) kommer sikkert til å prøve dette når han leser posten ..Så da er det bare å vente til han stikker innom denne tråden igjen, så se hva som skjer når han prøver dette. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Har lest posten din nahojdat og skal prøve det ut med en gang. Poster resultatet etterhvert som jeg har prøvd litt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Nå tipper jeg at jeg kanskje har litt på snoren! Adrian(ThaMezzy) kjøpte ny PSU siden den forrige hadde ryket, så han byttet til en hiper(580w). Og på skjermkortet var det koblet til en 3pin kabel til PSU'en for ekstra strøm/'strøm'. Og det er ikke en slik kabel på den nye PSU'en, så da kan det kanskje være at skjermkortet ikke får nok strøm. Riktig? Endret 26. november 2005 av Man0war Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Nå tipper jeg at jeg kanskje har litt på snoren! Adrian(ThaMezzy) kjøpte ny PSU siden den forrige hadde ryket, så han byttet til en hiper(580w). Og på skjermkortet var det koblet til en 3pin kabel til PSU'en for ekstra strøm/'strøm'. Og det er ikke en slik kabel på den nye PSU'en, så da kan det kanskje være at skjermkortet ikke får nok strøm. Riktig? 5212806[/snapback] Kan være riktig om du mener en 4pin "molex" kontakt, samme sort man kobler til f.eks en harddisk eller et optisk drev... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hmmm, ser mer ut som lik kontakt som blir brukt på diskett-stasjon, den er også 4pin og er garantert med på PSU... Om den skal brukes aner jeg ikke da jeg ikke bruker ati men nvidia som har 4pins "molex", best å sjekke instruksjonsboken til skjermkort om den skal brukes eller ikke.. Omtrent alle plasser jeg finner X700PRO på nettet står det at den ikke trenger ekstra strømtilkobling.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå