NeVa Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) har lagd et spørreskjema som vi skal bruke på skolen. (hadde et topic om dette i går men skjønte ikke noe av svarene jeg fikk ) sånn ser det ut nå. spørreundersøkelse for Tekoso som dere ser så er det en send forespørslel knapp der men den funker ikke. hva må jeg skrive for at det som folk har fylt inn skal bli lagret på serveren? veit ikke helt hva jeg skal legge fram for dere så her er hele siden <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Sprørreundersøkelse for ungdomsbedriften TEKOSO</title> </head> <body> Produktet vi skal lage er en avfallsposeløsning, som skal gjøre det enklere å skifte avfallsposer. Ideen er at vi skal lage en liten boks som skal plasseres i bunnen av avfallsbøtter. I denne boksen skal vi plassere en rull med egen designende poser som har en lukkemekanisme bestående av en form for snor eller liknende, som vi kan dra til og lukke posen med. Når posen som sitter på avfallsbøtten er full, så kan vi trekke den opp og da vil en ny pose følge etter som vi kan plassere rett på bøtten. Når rullen er tom kan man sette på en ny rull med nye poser (refill). <p>Navn på din bedrift:</p> <p><input type="text" name="name" value="Navn" /></p> <p>Type bedrift:</p> <p><input type="text" name="name" value="Type" /></p> <p>Synes du dette produktet er av interesse?:</p> <p><input type="radio" name="spm1" value="Ja" /> Ja</p> <p><input type="radio" name="spm1" value="Nei" /> Nei</p> <p><input type="radio" name="spm1" value="vet ikke" /> vet ikke</p> <p>Har du forslag til hvordan produktet kan utvikles videre?</p> <p><input type="radio" name="spm2" value="Ja" /> Ja</p> <p><input type="radio" name="spm2" value="Nei" /> Nei</p> <p>Hvis ja; hva bør gjøres?</p> <p><textarea rows="10" cols="40" name="åpent spm">svar her.</textarea></p> <p>Hvor mye ville du vært villig til å gi for produktet? (for selve boksen, refill vil bli billigere)</p> <p><input type="radio" name="spm4" value="30 til 50 kr" />30 til 50 kr</p> <p><input type="radio" name="spm4" value="50 til 70 kr" />50 til 70 kr</p> <p><input type="radio" name="spm4" value="70 til 100 kr" />70 til 100 kr</p> <p>Har du en avtale med en leverandør av avfallsprodukter?</p> <p><input type="radio" name="spm5" value="Ja" /> Ja</p> <p><input type="radio" name="spm5" value="Nei" /> Nei</p> <p>Når vi har en prototype ferdig, kunne dere tenkt dere å være med på en vurdering av produktet?</p> <p><input type="radio" name="spm5" value="Ja" /> Ja</p> <p><input type="radio" name="spm5" value="Nei" /> Nei</p> <p><input type="radio" name="spm5" value="vet ikke" />veit ikke</p> <p><input type="submit" /></p> <p> takk for at du tok deg tid til å svare på denne undersøkelsen</p> </body> </html> NeVa NB. fortsatt noob i html koding. Endret 26. november 2005 av NeVa Lenke til kommentar
Lou Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har bare brukt PHP til kontakt skjemaer, men jeg vil tro du må ha en "action" for at "submit" skal fungere. Kan egentlig bare anbefale å ta en tur her: http://www.thesitewizard.com/wizards/feedbackform.shtml Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du må ha <form action="www.adressetilfil.com" method="post" /> </form> rundt input-tingene dine. Da fungerer submit-knappen. I filen du da linker til i <from> kan du bruke php til å skrive verdiene til en tekstfil hvis du vil. Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Du må ha <form action="www.adressetilfil.com" method="post" /> </form> rundt input-tingene dine. Da fungerer submit-knappen. I filen du da linker til i <from> kan du bruke php til å skrive verdiene til en tekstfil hvis du vil. 5211128[/snapback] kunne noen være en engel og gi meg et eksempel? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis du ikke har vært borti serversidescripting før, så er ikke dette forklart på et avsnitt. Du må opprette en eller annen form for database (type mySQL eller flatfiler), og du må ha et script som skjekker hver innsending for feil, og lagrer i denne databasen. Du må også ha en annen funksjon som leser av databasen for deg. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Eller du kan bare lage en side som sender svaret på mail, som vil være det letteste Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Hvis du ikke har vært borti serversidescripting før, så er ikke dette forklart på et avsnitt. Du må opprette en eller annen form for database (type mySQL eller flatfiler), og du må ha et script som skjekker hver innsending for feil, og lagrer i denne databasen. Du må også ha en annen funksjon som leser av databasen for deg. 5214942[/snapback] fant ut det jeg å. begynnte å lese en mengde guider men kom ingen vei så beynnte å lese en del på mail forms istendenfor og det var jo akuratt det jeg trengte. takk til de som tipset meg om det et siste spm. når jeg laster opp filen til ftp.start.no så blir filen på 0kb uansett.. noen som har et forslag til hva jeg gjør feil? bruker ws ftp til å koble til server'n Lenke til kommentar
Lou Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis du ikke har vært borti serversidescripting før, så er ikke dette forklart på et avsnitt. Du må opprette en eller annen form for database (type mySQL eller flatfiler), og du må ha et script som skjekker hver innsending for feil, og lagrer i denne databasen. Du må også ha en annen funksjon som leser av databasen for deg. 5214942[/snapback] fant ut det jeg å. begynnte å lese en mengde guider men kom ingen vei så beynnte å lese en del på mail forms istendenfor og det var jo akuratt det jeg trengte. takk til de som tipset meg om det et siste spm. når jeg laster opp filen til ftp.start.no så blir filen på 0kb uansett.. noen som har et forslag til hva jeg gjør feil? bruker ws ftp til å koble til server'n 5216161[/snapback] Skjer det samme hvis du bruker IE eller en annen browser til ftp? Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) fungerer ikke med smartFTP heller.. hva skal jeg skrive inn i IE? FTP.start.no? Edit: Glem det. fikk det til nå.. Tusen takk for hjelpen alle sammen Endret 27. november 2005 av NeVa Lenke til kommentar
Lou Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Funker alt? Får vi se hva du har lagd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå