potetskrell Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Det er vanskelig å se forskjell på lenker og vanlig tekst.. Faktisk så vanskelig at man blir sittende å lete etter lenker fordi man tror at det kan være en i teksten. Hva med å legge til background: #FFF; på lenkene. Da hadde man sett dem. Eller i hvertfall å lagt til border-bottom text-decoration: underline; . Endret 27. november 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Enig i den. Burde ikke være for mye jobb heller kanskje? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Ja, ein litt mørkare blåfarge hadde passa bra. Noko sånt i forhold til sånn Endret 26. november 2005 av zeph Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Enig. Se på denne linken f.eks. Hehe, ble lurt der ja... (forutsatt at du hadde IPB default skin) Var nok bare en lurelink Endret 30. november 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 hømm dette er da vell en browser setting , hos meg er alle lenkene fine og lys blå ( defalt FF) mens normal tekst er sort , ser ikke noe problem i og finne lenkene Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ligger nok i stylesheet'n for valgte skin en eller annen plass. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Syns det er greit nok å se linker i et vanlig innlegg. I en quote er det en annen sak, der blir all tekst blå, og linkene usynlige. Dette bør forandres på. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Syns det er greit nok å se linker i et vanlig innlegg. I en quote er det en annen sak, der blir all tekst blå, og linkene usynlige. Dette bør forandres på. 5223691[/snapback] I IPB-default skinnet er i alle fall underline tekst, og linker nøyaktig like - og ikke spesielt tydelige. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Syns det er greit nok å se linker i et vanlig innlegg. I en quote er det en annen sak, der blir all tekst blå, og linkene usynlige. Dette bør forandres på. 5223691[/snapback] I IPB-default skinnet er i alle fall underline tekst, og linker nøyaktig like - og ikke spesielt tydelige. 5225540[/snapback] Denne metoden gjør det i hvert fall klart hva som er hva. Ville seriøst vurdert den. Noen fra hw som har lyst å svare i denne tråden. Beklager om dere ikke finne lenka i teksten. Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. 5230625[/snapback] Helt alvorlig - det tar under 2 minutter å fikse. Er det virkelig så problematisk... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. 5230625[/snapback] Ja, men er det bare dere som skal synes om det er bra eller ikke? Hvis en person har en dårlig skjerm med dårlig kontrast, er det ikke mulig å skille lenker fra tekst. I tillegg er det som Lurifaksen sier utrolig enkelt å løse problemet. Og hva er egentlig begrunnelsen for å beholde lenkene slik? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 vanlig tekst Vanlig link understreket tekst jeg ser ikke prøblemet , det er ikke strek under linken og den er blå , resten av teksten er by defaly svart . kan noen vise en screen dump av problemet så jeg kan se hva dere klager over btw bruker hw.no dynaminsk skin hvist det skulle ha noe og si Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Enig. Se på denne linken f.eks. Hehe, ble lurt der ja... Var nok bare en lurelink 5218719[/snapback] nei faktisk ikke , linkene er ikke understreket , enten bruker dere et stykt skin eller så har dere gjort noe i instilingene til browseren deres . hømm skjekket akkurat instilingene i IE ( som suger kølle ) det en en option som lar deg velge om linker skal under strekes eller ikke . og by defalt er linker understreket . et annet spørsmål må jo være , hvor mange bruker understreking i inlegg? ikke mange etter min erfaring , det er LEEEEENGE mellom hvær gang jeg ser det Sorry for dobbel post , gadd ikke redigere en quot inn i forige inlegg EDIT: sjekket hvordan det så ut med IE , ser enda ikke noe problem , vanlig tekst og linker er meget forskelig Endret 30. november 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 EDIT: sjekket hvordan det så ut med IE , ser enda ikke noe problem , vanlig tekst og linker er meget forskelig 5232494[/snapback] Nei, det er de ikke. Skjønner du ikke at folk har forskjellige skjermer og innstillinger osv? UANSETT er ikke blå og sort meget forskjellige farger, spesielt ikke mørkeblå og sort. I såfall må du få synet ditt sjekket. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) kan noen vise en screen dump av problemet så jeg kan se hva dere klager over 5232463[/snapback] Som nokon nemnte lenger oppe, i IPB Default-skin, er linkar svart, understreka tekst: Endret 30. november 2005 av incanus Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 EDIT: sjekket hvordan det så ut med IE , ser enda ikke noe problem , vanlig tekst og linker er meget forskelig 5232494[/snapback] Nei, det er de ikke. Skjønner du ikke at folk har forskjellige skjermer og innstillinger osv? UANSETT er ikke blå og sort meget forskjellige farger, spesielt ikke mørkeblå og sort. I såfall må du få synet ditt sjekket. 5232663[/snapback] hømm fargene er da vitteligen ikke så like , kanske du skulle sjekke synet ditt angående det med skjeremer , jeg har en gammel pise of junke ibm ctr sak på ca 17" , og når jeg sier gammel mener jeg gammel , fikk den av en kompis når den forige daua !! alt annet som er nytt eller nyere en 2 år er en forbedring av midt bilde , og jeg har 0 problemer med og se forskeld kan noen vise en screen dump av problemet så jeg kan se hva dere klager over 5232463[/snapback] Som nokon nemnte lenger oppe, i IPB Default-skin, er linkar svart, understreka tekst: 5232725[/snapback] vell da kan det være litt problematisk ja , men defalt skinnen kommer ikke til og få noen forandringer uansett hvor mye dere klager , di har sagt det andre tråder at det ikke blir forandret , pga at det defalt og dermed ikke noe di har skapt Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 vell da kan det være litt problematisk ja , men defalt skinnen kommer ikke til og få noen forandringer uansett hvor mye dere klager , di har sagt det andre tråder at det ikke blir forandret , pga at det defalt og dermed ikke noe di har skapt 5232931[/snapback] Default skinnet er ikke default nei, så derfor synes jeg like godt de kan fikse denne lille tingen også. Synes de kunne hatt en 100% default skin, og en "default style" skin, hvor selve layoutet er likt, men små fikser, som f.eks synlige linker er endret. Jeg synes HW-skinnet håpløst upraktisk, og ønsker å bruke et skin som utnytter skjermen bedre. Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. 5230625[/snapback] Helt alvorlig - det tar under 2 minutter å fikse. Er det virkelig så problematisk... 5231804[/snapback] Nei, det er ikke problematisk i det hele tatt. Saken er at vi er tilfredse med dagens løsning, og ser ikke behov for å "fikse" noe. Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. 5230625[/snapback] Ja, men er det bare dere som skal synes om det er bra eller ikke? Hvis en person har en dårlig skjerm med dårlig kontrast, er det ikke mulig å skille lenker fra tekst. I tillegg er det som Lurifaksen sier utrolig enkelt å løse problemet. Og hva er egentlig begrunnelsen for å beholde lenkene slik? 5232330[/snapback] Ja, når det gjelder avgjørelser som denne rundt forumets utseende, hvor det er delte meninger, er det vi som tar den endelige avgjørelsen. Det er ikke noe behov for å endre dette, kort og greit. Jeg synes HW-skinnet håpløst upraktisk, og ønsker å bruke et skin som utnytter skjermen bedre. 5233472[/snapback] Som f.eks HW.no - Dynamisk? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi opplever ikke dette som et problem, og etter litt drøfting og testing har vi valgt å beholde dagens versjon. 5230625[/snapback] Helt alvorlig - det tar under 2 minutter å fikse. Er det virkelig så problematisk... 5231804[/snapback] mange mener at det skal det være slik, mange mener at det heller skal være slik, mens andre igjen ønsker at det skal være slikt. Vi driver ikke å endrer på alt som brukerene ønsker, og tross alt ser jeg kun 2-3 personer som lurer på om vi ikke kan endre utseenedet litt. Og det er ikke nok i dette tilfellet. Da anbefaler jeg dere heller å se om ikke et av de andre skallene fungerer bedre for dere. Dog hvis mange ser på dette som et problem stiller jo saken seg anderledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg