Gunder1 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Uansett om jeg kjører 800x600 og alt på minimun, eller 1600x1200 og alt på max så får jeg 30fps. Har prøvd med affinity, men ingen forskjell. siste bios 2Gb ram X2 3800 6800 ultra ingenting er klokket Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 vsync? Hva slags driver? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) vsync av, siste 81.89 nforce 5.10 Endret 26. november 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Noen som har noen erfaringer/forslag? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg har ikke kontrollert fps i spillet, men det hakket voldsomt med "advanced graphics" på high. På medium fungerer det greit. Kanskje det har noe med dobbel kjerne i prosessoren din? Har lest her på forumet, at man noen ganger må deaktivere den ene kjernen i spill. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kanskje spillet har framerate limit på 30fps? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Kanskje det har noe med dobbel kjerne i prosessoren din? Har lest her på forumet, at man noen ganger må deaktivere den ene kjernen i spill Har prøv det, affinity Endret 26. november 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Kanskje det har noe med dobbel kjerne i prosessoren din? Har lest her på forumet, at man noen ganger må deaktivere den ene kjernen i spill Har prøv det, affinity 5211789[/snapback] Får kanskje satse på at det kommer en patch til spillet etterhvert da. (Holdt på å skrive BF2 nå ) Lenke til kommentar
underground Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Kanskje spillet har framerate limit på 30fps? 5211543[/snapback] Du har rett i det. Får ikke mer selv og det skal ikke ha noe med hardwaren og gjøre. 3500+ venice, 2 gig OCZ platinum og 7800GTX EDIT: Kjører spillet i 1600*1200 og alt på max. Endret 27. november 2005 av underground Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Men 30 fps fungerer jo flott uansett... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 eh, nei? Funker kanskje fint på TV, men på en PC monitor, der du ikke har motionblur, så funker det ræva....hvis du ikke tror meg, finn ett eller annet PC spill du regelmessig får 60+ fps på og prøv å begrense det til 30fps (CS er ett fint eksempel der du kan begrense antall FPS med "Max_fps 30" f.eks... er det like digg å spille med 30fps? (hvis du sier ja, så anbefaler jeg deg å gå (ikke kjøre, for det er åpenbart noe galt med øynene dine) til nærmeste øyenlege og få dem undersøkt... Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Så data hypokondere finnes altså? Det er bevist ørten ganger at hjernen oppfatter flyt etter rundt 25 fps. Refresh rate er på en annen side noe helt annet enn fps... ! Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jo det er kansje sant, men øynene våre ser og merker om et levende bilde hakker! Altså når fps ligger lavt enn det du er vant til! Lenke til kommentar
underground Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg tviler sterkt på at det er særlig mange mennesker med normalt syn i verden som ikke ser forskjell på 30 og f.eks 60 FPS. Det er også veldig enkelt å se forskjell på 50Hz og 100 Hz på tver. Lenke til kommentar
Enthralled Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Så data hypokondere finnes altså? Det er bevist ørten ganger at hjernen oppfatter flyt etter rundt 25 fps. Refresh rate er på en annen side noe helt annet enn fps... ! 5226950[/snapback] Vel, ta en titt på HW-en min i signaturen. Spiller litt CS, og fps'n ligger på alt fra 20 til 100, jeg merker stor forskjell. Har ikke den raskeste skjermen (16ms), men jeg får helt klart best opplevelse av spill med raske bevegelser når fps's er rundt Hz'n på skjermen (72). Da slipper jeg jo å se samme bilde flere ganger . Mulig dette kan variere etter hvilken skjerm man har og Hz. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Så data hypokondere finnes altså? Det er bevist ørten ganger at hjernen oppfatter flyt etter rundt 25 fps. Refresh rate er på en annen side noe helt annet enn fps... ! 5226950[/snapback] det du sier er riktig, HVIS (og bare hvis) du tar hensyn til "motion blur", en effekt som oppstår på kino og på tv. Men IKKE på data. Bare prøv det lille eksperimentet jeg foreslo i sist post og sjekk selv... Endret 30. november 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du har så rett. Men da er det svært merkelig fra utviklerne at de har denne sperren, eller motion blur - slik som i det siste need for speed. Forstod også ikke helt dette at; når man ser på sport v.h.a et høyhastighetskamera uten motion blur vil vi oppfatte det som merkelig? Vil ikke det automatisk bli motion blur'et, om det går for fort, f.eks som skjer når man beveger hendene fort frem og tilbake fremfor deg... ? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Alle normale mennesker vil kunne se forskjell paa 24/30/60fps om kilden er bilder i skarp fokus. 24fps film er hakkete om du kjoerer samme filmen ved siden av i 60fps. Om det er motion-blur introdusert av menneskehjernen, netthinne, optisk nerve eller andre ting kan man krangle om, men 24/30fps klare bilder fra spill paa PC skjermer er plagsomme med mindre man legger paa motionblur og andre effekter for aa jevne ut bevegelsene. Paa film faar ting i bevegelse motion blur av seg selv. Ihvertfall foer man introduserte digitale film-kamera. Ta fram en dvd med heftig actionscene trykk pause og se hvor lite som faktisk er i fokus eller ikke har litt motion-blur. Gjoer det samme i et spill og du ser fort hvorfor 30fps i spill virker mye mer hakkete. Mener naa jeg ihverfall :-) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Du har så rett. Men da er det svært merkelig fra utviklerne at de har denne sperren, eller motion blur - slik som i det siste need for speed. Forstod også ikke helt dette at; når man ser på sport v.h.a et høyhastighetskamera uten motion blur vil vi oppfatte det som merkelig? Vil ikke det automatisk bli motion blur'et, om det går for fort, f.eks som skjer når man beveger hendene fort frem og tilbake fremfor deg... ? 5232972[/snapback] merkelig? neida det er ikke merkelig, det er en naturlig konsekvens av at de har gjort en MEGET slett jobb med å konvertere spillet fra dets opprinnelige form, nemlig konsoll.. (jeg HAAATER virkelig konsollifisering) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Fremdeles merkelig at de ikke har en skikkelig pc utgave .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå