Gå til innhold

Jul i GW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er helt fjernt å dra "menneskelige" tradisjoner og helligdager inn i et MMORPG. Det er jo tross alt en HELT annen verden, med sin helt egen historie og tidslinje. Så det blir veldig out of place å ferie jul og treffe julenissen eller Jesus, når ingen av de har noenting som helst med verdenens lore om dverger og alver og orker. Men det er vel bare meg..

Skulle de feire jul i Lord of the Rings bare fordi vi feirer jul i vår verden da liksom?

Hva har historien om Eru Iluvatar, Sauron, Morgoth osv å gjøre med Jesus og julenissen? :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg syns det er helt fjernt å dra "menneskelige" tradisjoner og helligdager inn i et MMORPG. Det er jo tross alt en HELT annen verden, med sin helt egen historie og tidslinje. Så det blir veldig out of place å ferie jul og treffe julenissen eller Jesus, når ingen av de har noenting som helst med verdenens lore om dverger og alver og orker. Men det er vel bare meg..

Skulle de feire jul i Lord of the Rings bare fordi vi feirer jul i vår verden da liksom?

Hva har historien om Eru Iluvatar, Sauron, Morgoth osv å gjøre med Jesus og julenissen? :p

5215892[/snapback]

Nå er det vel gjerne ikke alle som tar spill så seriøst som det. :) Og jul er jo koselig uansett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Julen er vel opprinnelig en gammel romersk høytid der de feirer at solen snur.

Fra wiki:

The context in which Christianity, and thus Christmas, was formed was the Roman Empire. The Romans honored Saturn, the ancient god of agriculture, each year beginning on December 17. In a festival called Saturnalia, they glorified past days when the god Saturn ruled. This festival lasted for seven days and included the winter solstice which by the Julian calendar fell on December 25. During Saturnalia the Romans feasted, postponed all business and warfare, exchanged gifts, and temporarily freed their slaves. Such traditions resemble those of Christmas and are used to establish a link between the two holidays.

Flere og flere feirer jul nå om dagen, alt fra muslimer til buddister. Synes det er helt ok at Anet har jul med i GW, så lenge de holder det religiøse aspektet utenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...