Mr.PK Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Når jeg kommer inn i Xp så henger maskina i ca 30 sec før jeg i det hele tatt kan åpne noe program. Er det noe som tar ekstra lang tid å boote opp eller noe? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Vet at med norton amtivirus og telenor ADSL, så henger antivirus lenge. Hvis modemet er slått av, skjer det ikke. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har begge deler og det er nok det som gjør det. har gått over til gode gamle 98 eg Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Dersom man har DHCP aktivisert, og ikke er koblet til en DHCP server, vil XP stå og søke en stund under oppstarten. Dette skjer dersom du feks har et PPPoE ADSL abon (feks. Telenor) der man først får tildelt IP etter at man har "dialet" opp. For å unngå dette, kan man selv sette en fast IP (feks. 192.168.0.1, som er en privat IP) på nettverkskortet. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har samme problemet her !! Men hvil ADSL'en funke da hvis man endred IP'en fra auto til en fast ? Må det være innenfor et bestemt nummer ? 193.x.x.x 192.x.x.x ?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Ja, dersom du har Telenor ADSL, vil jo det virtuelle PPPoE nettverkskortet motta IP når du kobler deg opp. Hva nettverkskortet har, er egentlig uviktig, men det kan lønne seg å velge en i 192.168.x.x eller 10.x.x.x ranget, da de ikke routes vidre på internet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå