Gå til innhold

Starte på ny, hvilken klasse?

Anbefalte innlegg

Etter å hatt en pause på ca. 4 måneder, har jeg nå bestemt meg for å starte med WoW igjen. Da jeg gav meg hadde jeg nådd level 54 med priesten min på BB. Jeg skal nå starte på en ny server som horde. Jeg regner med at det blir Balnazzar, siden noen venner startet der, men over til spørsmålet mitt.

Jeg er veldig i tvil om hvilken klasse jeg skal velge. Jeg har mest lyst på en melee class, men vil også ha en som levler/grinder effektivt. Så hvilken klasse, med hvilken rase anbefaler dere?

De som ligger best ann er hunter og rogue. Bekymringer rundt endgame tar jeg når/hvis den tid kommer.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rogue er en fryd å levle med. Dinget 60 etter 15 dager, og det var også inkludert dedikert lockpicking-levling (oppsøke steder hvor lockboxer spawnet), levling av mining, engineering, first aid og cooking (300/294/300/300 hhv), hjelping av venner i lowlevel-instancer, pengegrinding i SM (før nerfen), samt nok BG-spilling til å få meg opp til stone guard-nivå (og den sedvanlige ventingen i Orgrimmar). Grinder du effektivt, kan du nok fjerne 4-5 dager fra den tiden.

Få deg noen gode våpen (Wingblade, questreward fra WC og en eller annen kjapp dagger offhand), gå for combat/assassination-build og gå agurk med SS + Eviscerate.

Det som er negativt med roguer, er at man ikke får så voldsomt mye spennende egenskaper, bare oppgraderinger av de man allerede har. SS-spam på lvl20 er ganske mye den samme som på lvl60, bortsett fra høyere tall over hodet (hvis man har ScrollingCombatText). Det er også svært mange roguer på alle servere, så det blir litt knot å få grupper. Har du priest fra før, blir det gjerne en brå overgang fra det du er vant med. :)

Den klassiske horde-roguen er undead, mest på grunn av Will of the forsaken (bryter fear). Jeg syns også Cannibalize er en utrolig kjekk racial, det er en gratis bandasje annenhvert minutt. Orcs er også litt ok, siden de har 25% stunresist.

Ellers er warrior også en artig klasse. Min er foreløpig bare på lvl24, alle talents er i Fury-treet. Dualwielder daggers, og bygger opp rage på 0,svisj. Veldig artig å tåle en trøkk hvis man er vant med cloth/leather.

Hunters er også ganske imba for tiden. Veldig lette å grinde med, send pet på mob og fyr av Aimed shot. Vips, halv hp-bar.

Lenke til kommentar

Selv om Undead Rogue er et veldig 'uorginalt' valg er dette den beste klassen til å grinde med. Grunnet 'Cannibalize' gir deg hver andre minutt 49% av livene dine tilbake i løpet av en 7 sekunder, (7% pr sekund). Du slipper å bruke så mye bandage, food osv... og kan derfor også tjene en del ekstra penger.

Lenke til kommentar
Selv om Undead Rogue er et veldig 'uorginalt' valg er dette den beste klassen til å grinde med. Grunnet 'Cannibalize' gir deg hver andre minutt 49% av livene dine tilbake i løpet av en 7 sekunder, (7% pr sekund). Du slipper å bruke så mye bandage, food osv... og kan derfor også tjene en del ekstra penger.

5211146[/snapback]

Vil nesten si at Night Elf er mer "uroiginalt" :)

Lenke til kommentar

rogue er imba og levle med. du kan stunne mobsene nonstop og vanishe vis du har problemer. og du kan nesten aldri bli ganka vis folka ikker er lvl ?? :).. med rogue kan du ca. drepe 4-5 mobs på samme lvl vis du spiller riktig før du må bruke first aid.. first aid+ rogue= true love.

dinga lvl 60 med roguen 11 days played

edit: vær orc ser imba ut og nesten ingen er det så du er unik en guild jeg skulle joine trengte egentlig ikke flere rogues men så sa ledern: ohh bloody hell what ever.. we have no orc rogues so you can join :) . og orc sin racical abbility> ud sin etter nerfen imo. du får også 25% sjangse og resist stunn som er ganske bra i pvp

Endret av mobilfreek
Lenke til kommentar

Jeg brukte litt over 12 dager på og lvl warrioren min til 60, og selv på slutten tilbringte jeg en del tid i av før jeg dinga + at jeg har hjolpe en venn av meg ganske så mye før jeg ble 60.

Men både rogues og warriors er ikke så veldig atraktive når det kommer til end-game instanser. Det er fryktelig mange av dem/oss. Du må først og fremst være heldig for å komme med i en mc guild i starten..

Derfor har jeg begynt å lvl druiden min for den er serdeles ettertraktet, og hvis du går feral så dreper du rimelig brukbart, samt du bir en evig grinder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...