Broseen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg er newbie og skal sette opp nettverk i XP Pro mellom stasjonær pc og laptop. Kan noe hjelpe meg i gang, eller linke til en steg for steg guide? Har søkt, men finner ikke. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du trenger en switch og 2 tp- kabler/ evt en krysset kabel. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Jeg har utstyret i orden, er innstillinger ol jeg lurer på. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Du trenger for nettverk med 2 pc'er: 2 TP'er 1 switsj/hub ell lignende Nettverkskort på hver av pc'ene. Når du har alt dette, så kobler du bare nettverkskablene fra nettverkskortet til switsjen, og du har nettverk mellom pc'ene Eller: 1 krysset kabel, (nesten det samme som en vanlig nettverkskabel men denna kan brukes mellom 2 pc'er uten å koble den gjennom en switsj ell. lign.) Nettverkskort på begge pc'ene. Du bare kobler kabelen i vert nettverkskort, og du har nettverk mellom pc'ene EDIT: Når du har koblet opp, vil XP automatisk ordne IP adresse osv, så du trenger ikke tenke på noe mere. Endret 26. november 2005 av tu30r6 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Greit å sette begge i samme "arbeidsgruppe" og opprette enkle maskinnavn. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Har krysset kabel. Ordner Xp resten? Dette har jeg hardt for å tro, har satt opp nettverk et par ganger før (med guide) og det var ikke barer bare, for meg hvertfall. Men skal prøve. Endret 26. november 2005 av Broseen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Det funka ikke. Husker jeg la inn ip adresser og aktiverte gjestekontorer sist jeg holdt på. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hva er det som ikke funker? har du fått nettverk, men ikke kontakt mellom åc'ene? Finner du ikke den andre pc'en på nettverket? Sikker på at de er i samme arbeidsgruppe. Har kåla litt med nettverk på win2k, og da måtte vi aktivere noen gjestekontoer, sette tilgang til gjst på visse mapper eller hele pc'en, men har aldri opplevd at jeg har trengt ¨gjøre noe slikt på xp. Og husk på at du skal ha på motta IPadresser automatisk, Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Skal komme automatisk etter at du har plugget inn ledningene. Det gjør det iallefall her bestandig. Plugger bare ledningene inni , kobler til å vips så har jeg et nettverk mellom 2 pcer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har krysset kabel. Ordner Xp resten? Dette har jeg hardt for å tro, har satt opp nettverk et par ganger før (med guide) og det var ikke barer bare, for meg hvertfall. Men skal prøve. 5210696[/snapback] Slå av brannmur i begge boxer.... Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Hoho, dette var mye lettere enn "gamlemåten" Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå