a_m_e_s Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har både komponent og VGA på tv'en og komponentkabelene følger jo med premium-pakken som jeg skal ha. Gir det noen forbedring å kjøpe inn VGA kabelen i stedet? a_m_e_s Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ubetinget ja, absolutt Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Om du har et tv med komponent som støtter HD så går du for den som følger med i pakken. Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 hm, litt sprikende anbefaling her. Har altså en lcd-tv som støtter både vga og komponent i HD. Vil jeg da oppleve en mye bedre bildekvalitet med vga kabelen enn med komponent? Komponent kabelen følger jo tross alt med og er "gratis" da.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sorry, glemte at det var snakk om 360, den skal jeg ikke uttale meg om enda. Vent og se, er bildet ræva med komponentkabelen så kjøper du deg en VGA-kabel. Er jo boksen som kommer til å bli utsolgt, ikke kablene Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 joda, men det er et sant å få tv'n ned fra veggen, så det gidder jeg bare å knote med en gang, og da er det jo gunstig å få det riktig på første forsøk! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det er MINIMAL forskjell mellom komponent og VGA kabelen. Ordninger er mer til for de som ikke har den ene eller andre inngangen, eventuelt slike som meg som ønsker å koble XBox 360 til PC-monitoren min. Med til den offisielle MS VGA-kabelen følger det adapter for å koble RCA-pluggene til mini-jack, og kjønnvender, slik at man kan koble den til en monitorkabel. Har selv lang erfaring med bruk av både komponent og VGA samtidig på en og samme projektor. Forskjellene kan så og si ikke sees. Det er litt mindre arbeid for billedframviseren med VGA da den også fører sync-signalet, men det merkes knapt ikke. Er du ikke nødt til å kjøpe VGA-kabel så er det fint noe du kan sette på kjekt-å-ha-senere-listen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hva er denne "komponenet" kabelen det snakkes om her? Har noe med HDTV og gjøre den å? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Komponentkabelen (rød grønn og blå) kan også overføre HD-bilde. Komposittkabelen (enkel gul) er den dårligste kabelen for overføring av bilde. Grafikk flyter ut, dårlige farger og generelt dårlig bilde. Begge typene følger med i Premium-pack. Med scart-adapteren er det den gule komposittkabelen som blir brukt, og den er dårlig. Skal det ikke brukes komponent eller vga-kabel (disse 2 regnes som jevngode), så anbefaler jeg i alle fall RGB-scart som et minimum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå