Gå til innhold

Forslag til eksterne harddisker

Anbefalte innlegg

Hei, skal ønske meg en ekstern harddisk til jul siden jeg har bare 280 GB og null plass i kabinettet :)

Derfor trenger jeg råd til

- merke, hvilke som er bra, hvilke jeg må ligge unna

- om firewire/usb 2.0 er likeverdig (har litt småproblemer, har bare 2 av 8 usb-porter er 2.0 men jeg vet ikke hvilken, men har 2 firewire da:P)

- vil helst ha ca 200-300 GB til best mulig pris

- 7200 rpm må nesten være et krav :D

Takk på forhånd :w00t:

[edit]

Denne var litt kul synes da jeg, men hvorfor er den billigere enn denne? Har 16 MB mye å si i forhold til bare 8 MB i buffer? Jeg har 2 MB på mine innebygde bare tror jeg..

Min PC er 3 år gammel da, 2,8 GHZ 1 GB RDRAM Radeon 9700 Pro så tipper nok det bare er 2 MB buffer på den ene som fulgte med i hvertfall :hmm:

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare hold deg unna Maxtor sine eksterne OneTouch disker, de er kjent for å knele etter 2 dager - 8 mnd (bad sectors er vanlig) ... Er altfor mange som har hatt problemer med det, bare søk litt på forumet.

5210774[/snapback]

Vel, min Maxtor disk er 18 måneder gammel og jeg har null problemer med den. Er faktisk meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna Maxtor sine eksterne OneTouch disker, de er kjent for å knele etter 2 dager - 8 mnd (bad sectors er vanlig) ... Er altfor mange som har hatt problemer med det, bare søk litt på forumet.

5210774[/snapback]

Har denne saken selv i 300MB utgave og må si eg e kjempefornøyd med den.

har vært oppe i skrivehastighet av 70MB/s og har ikke opplevd et eneste problem på mine 4 mnd med den

Lenke til kommentar

Jeg støtter opp om den LaCie-disken (selv om det er en Maxtor som står inni). Jeg har hatt en 160Gb-versjon selv i 2 år, ingen problemer. Dessuten er designet bra, mye bedre enn plastikk-diskene som Maxtor selv selger. Siden disken kobles til over USB2 istedet for rett på SATA eller IDE-kontrolleren, skal dere ikke bry dere om cache-størrelsen siden USB vil være flaskehalsen i forhold til ytelse. Hvis disken hovedsakelig skal brukes til lagring/backup, spiller heller ikke lese/skrive- ytelsen noen stor rolle.

Vær obs på at kabelen som følger med er KORT, og du bør derfor vurdere om du trenger en lengre USB-kabel.

EDIT: ,-feil

Endret av radiated
Lenke til kommentar
Så da konkluderer vi med at 16 MB buffer ikke har mye å si i forhold til 8 MB buffer i eksterne harddisker fordi USB2/FireWiren er flaskehalsen her?

5219279[/snapback]

Ja, tviler sterkt på at du vil merke forskjell mellom 8mb og 16mb i en ekstern harddisk..

Er nok mest for reklame de i hele tatt nevner det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...