Gå til innhold

Blogg: Slik er Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Hvilken konsoll vil du anbefale for oss som ikke har økonomien til å kjøpe både PS3 og '360. Hugge til med XBOX nå, eller vente til PS3?

5222661[/snapback]

Det er et vanskelig spørsmål, spesielt siden PS3 fortsatt ser ut til å være et stykke unna.

 

Hvilke type spill liker du? Det er kanskje det første spørsmålet du bør stille deg selv.

 

Sjekk hvilke spill som er ventet til de ulike konsollene, og når de kommer. Kanskje det blir lettere for deg å bestemme deg for en av dem da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken konsoll vil du anbefale for oss som ikke har økonomien til å kjøpe både PS3 og '360. Hugge til med XBOX nå, eller vente til PS3?

5222661[/snapback]

Det er et vanskelig spørsmål, spesielt siden PS3 fortsatt ser ut til å være et stykke unna.

 

Hvilke type spill liker du? Det er kanskje det første spørsmålet du bør stille deg selv.

 

Sjekk hvilke spill som er ventet til de ulike konsollene, og når de kommer. Kanskje det blir lettere for deg å bestemme deg for en av dem da. :)

5222847[/snapback]

Nemlig. Det kommer jo ann på spillene synse jeg.

Skal ha begge konsollene.

Lenke til kommentar

Har testet 360'en endel ganger nå og må si at jeg er langt fra imponert... Greit.. Grafikken er bedre, men av en eller annen grunn føles det ikke som "Next generation" :\

 

Av de spillene som kommer til lanseringen er ingen av de særlig orginale. Alt føles så... Old school med litt bedre grafikk..

Lenke til kommentar
Har testet 360'en endel ganger nå og må si at jeg er langt fra imponert... Greit.. Grafikken er bedre, men av en eller annen grunn føles det ikke som "Next generation" :\

 

Av de spillene som kommer til lanseringen er ingen av de særlig orginale. Alt føles så... Old school med litt bedre grafikk..

5224201[/snapback]

Som sagt så er det selve spillene som teller for meg.

Grafikken er som regel bare et pluss.

Spillbarhet og stemning er viktig.

Lenke til kommentar

vi (bror min og jeg) har, bortsett fra når jeg var liten og hadde NES :love: hatt PS1 og senere PS2 når den kom.. (julegaver). og vi har vært fornøyd med det, mange god spill som feks gta serien og tekken, ssx spesielt.. men nå skal jeg ta og teste x360 tenkte jeg så på fredag står jeg i kø.. :) og siden det ser ut som mange smude spill kommer om ikke så lenge til x360 tror jeg jeg blir fornøyd og jeg.

Lenke til kommentar
Hvilken konsoll vil du anbefale for oss som ikke har økonomien til å kjøpe både PS3 og '360. Hugge til med XBOX nå, eller vente til PS3?

5222661[/snapback]

Det er et vanskelig spørsmål, spesielt siden PS3 fortsatt ser ut til å være et stykke unna.

 

Hvilke type spill liker du? Det er kanskje det første spørsmålet du bør stille deg selv.

 

Sjekk hvilke spill som er ventet til de ulike konsollene, og når de kommer. Kanskje det blir lettere for deg å bestemme deg for en av dem da. :)

5222847[/snapback]

 

Ok, takk skal du ha! Men forskjellen på konsollene, sånn grafisk sett og sånn, er XBOX like bra som PS3 O.S.V. Kanskje vanskelig å svare på det, men du kan mer enn meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Hvilken konsoll vil du anbefale for oss som ikke har økonomien til å kjøpe både PS3 og '360. Hugge til med XBOX nå, eller vente til PS3?

5222661[/snapback]

Det er et vanskelig spørsmål, spesielt siden PS3 fortsatt ser ut til å være et stykke unna.

 

Hvilke type spill liker du? Det er kanskje det første spørsmålet du bør stille deg selv.

 

Sjekk hvilke spill som er ventet til de ulike konsollene, og når de kommer. Kanskje det blir lettere for deg å bestemme deg for en av dem da. :)

5222847[/snapback]

 

Ok, takk skal du ha! Men forskjellen på konsollene, sånn grafisk sett og sånn, er XBOX like bra som PS3 O.S.V. Kanskje vanskelig å svare på det, men du kan mer enn meg ihvertfall! :)

5225280[/snapback]

 

Det tar nok lit tid før man kan si at den ene har bedre grafikk en den andre, utviklerene klarer ikke å utnytte maskinene helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar

En interessant artikkel fra svenske Super Play ang. lcd og plasma.

 

"Lcd-skärmar har vi tidligare provat med förra generationens konsoler och

funnit att de inte fungerar något vidare. Bilden är helt enkelt för bra för sitt

eget bästa, skärpan og kontrasten är så hög att det blir obehagligt att spela

någon längre stund. I spel yttrar sig detta i att pixlarna syns väldigt tydligt

och att mörka ytor blir väldigt mörka och ljusa extremt ljusa.

 

Plasmaskärmar klarar fler nyansar och kan därmed visa en mer balanserad

och behaglig bild. Vi fann samma sak här, inte ens den svindyra jätte-lcd av

lyxmärket Loewe vi provade lyckades göra spelen rättvisa. Moire effekter

och onaturligt hög kontrast förstörde upplevelsen, även om bilduppdateringen

och skärpan var något bättre än på plasmaskärmarna. Inget bra alternativ i

någondera upplösningen, även om skillnaden mellom 720p och 1080i var

minimal på lcd-skärm."

 

"Plasma er the shit och projector mäktigaste upplevelsen. Glöm lcd"

Lenke til kommentar
En interessant artikkel fra svenske Super Play ang. lcd og plasma.

5229141[/snapback]

Jeg er faktisk enig i det de skriver her - har riktignok bare sett LCD i ymse butikker, men har fått det inntrykket at det generelt blir 'for skarpt og kantete' rett og slett; spesielt teksting blir jo helt grusomt. Den lille 'blur'en som CRT og plasma tilfører gjør bildet litt mykere og mer behagelig i mine øyne.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Hvilket spill vil du anbefale av PDZ og PGR3? helst ikke legg så stor vekt på live delen ;)

5232803[/snapback]

Vel, du kan lese omtalen av PGR3 her.

 

Når det gjelder PDZ så er det ikke jeg som tester det, dermed blir det vanskelig for meg å svare på spørsmål om det spillet. Men spillene er jo i helt ulike sjangrer, så det kommer an på hva slags type spill du liker best. :)

Lenke til kommentar
Ok, takk skal du ha! Men forskjellen på konsollene, sånn grafisk sett og sånn, er XBOX like bra som PS3 O.S.V. Kanskje vanskelig å svare på det, men du kan mer enn meg ihvertfall! :)

5225280[/snapback]

Alle de tre nye konsollene kommer til å imponere grafisk, i de rette hendene. Hvilken som er kraftigst er i så måte ikke spesielt interessant. Jeg foreslår du heller bekymrer deg for hvilke spill som til en hver tid er tilgjengelig, og hva du er aller mest ute etter.

 

For øyeblikket er det verd å kjøpe en X360 hvis du tror noen av lanseringsspillene er noe for deg. Hvis ikke venter du og ser. Simple as that.

 

Min oppfatning er at skal man kjøpe Xbox 360 på fredag, så bør det være på grunn av enten Condemned eller PGR3, eller bare fordi man liker å ha utstyret på plass så fort som mulig. Et litt penere FIFA, King Kong, Gun eller et (hakkende) Quake 4 på konsoll synes ikke for meg å være verd 3-4000 kroner. Kameo og PDZ synes å skuffe en del, så jeg ville ikke gamblet på dem heller uten å ha prøvd dem litt først.

Lenke til kommentar

QUOTE(V3se7 @ 30/11-2005 : 19:52)

Hvilket spill vil du anbefale av PDZ og PGR3? helst ikke legg så stor vekt på live delen

 

 

 

 

Vel, du kan lese omtalen av PGR3 her.

 

Når det gjelder PDZ så er det ikke jeg som tester det, dermed blir det vanskelig for meg å svare på spørsmål om det spillet. Men spillene er jo i helt ulike sjangrer, så det kommer an på hva slags type spill du liker best.

 

Liker spill som Halo 1 & 2 men er også fan av PGR og Rallysport challenge :/ men men :) har du fått prøvd PDZ i det hele tatt? i så fall hvilket inntrykk fikk du av det?

Lenke til kommentar

hallo,

 

Er en PS fan og veldig ny når det gjelder Xbox-konsollene. En del ting jeg lurer på her:

 

- Er det bare mulig å koble 360 til internet via trådløst nett eller går det også ann via vanlig nettverkskabel?

 

- Den Live konto greia. Koster den penger? Altså, koster det å bruke de Live funksjonene som tilbys (video previews, spill, sjekke andres medlemskort, se på andre spille PGR3..osv)?

Lenke til kommentar
hallo,

 

Er en PS fan og veldig ny når det gjelder Xbox-konsollene. En del ting jeg lurer på her:

 

- Er det bare mulig å koble 360 til internet via trådløst nett eller går det også ann via vanlig nettverkskabel?

 

- Den Live konto greia. Koster den penger? Altså, koster det å bruke de Live funksjonene som tilbys (video previews, spill, sjekke andres medlemskort, se på andre spille PGR3..osv)?

5247600[/snapback]

Kan kobles med kabel ja. Det gjorde jeg.

 

Live koster ca 500 i butikke som (som et spill altså) så varer det i 1 år. Det som koster ekstra er previews/trailere (kan jo være det kommer noen gratis), demoer, themes, og noen småting. Det betaler man med egen valuta for 360 Markedplace. Tror man kan tjene det ved å spille mye, elers kan man kjøpe det i butikker.

 

Edit:

Sikkert masse leif...

Endret av The O
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...