Gå til innhold

Blogg: Slik er Xbox 360 (X360)

Anbefalte innlegg

Siden Microsoft også lager Windows OS, så synes jeg det hadde vært greit om du kunne spille vanlige PC spill på Xbox 360, men det er vel tvilsomt om en vil kunne få se at Microsoft tilrettelegger for. Ellers kunne det vært greit med en Xbox 360 emulator for PC'en også? Kan dette komme?

5214468[/snapback]

Neppe, mens pcspill er laget for å kjøre gjennom DirectX for at alt skal støttes, er Xbox360spill programmert spesifikt på akkurat den hardwaren som sitter i xboxen. Å emulere en 3kjernes powerpc prosessor og de eksakte instruksjonene som gjøres i gpu'en utviklet for 360, krever en ufattelig kraftig pc. Bare se hvor kraftig pc man må ha for å emulere et nintendo64-spill da de første emulatorene kom der.

På samme måte tviler jeg på at det er så lett å få pcspill til å kjøre på en xbox. Da må spillet igjennom samme prosess som på en pc, siden ikke pcspill kjører instruksjonene (nesten) rett til hardwaren, men gjennom windows/directx osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden Microsoft også lager Windows OS, så synes jeg det hadde vært greit om du kunne spille vanlige PC spill på Xbox 360, men det er vel tvilsomt om en vil kunne få se at Microsoft tilrettelegger for. Ellers kunne det vært greit med en Xbox 360 emulator for PC'en også? Kan dette komme?

5214468[/snapback]

Ikkje bare er det mange tekniske problem som må overvinnes for å få til dette, MS vil og bli beskyldt for å misbruke sin markedsposisjon. Dette vil føre til enda fleire søksmål mot MS.

Lenke til kommentar

går det an å kople til mus og tastatur på XBOX 360 ? har lyst på xbox..men utifra tidligere erfaringer med konsoller, så synst eg en kontroller i henda blir litt tungvint..liker å ha litt å legge henda på:p med tanke på at oblivion og slikt kjem til xbox, og eg elsker rollespill, og bilspill er gøy, så blir vel det einaste grunnen til at eg kunne kjøpt XBOX 360... noken som kan overbevise meg litt om at XBOX 360 faktisk er vits i å kjøpe? har jo fin TV å bruke..og pcn min en 3000@3200+ med 2gb ram og 6800LE, begynner å tulle..og eg er totalt avhengi av å spille call of duty 2 etc..og da frister det ikkje å sitte med en kontroll og spille..så eg sitter litt på gjerdet og sier elle melle

Lenke til kommentar
Er grafikken like bra som på de bildene vi har fått se? Jeg mener er grafikken av slik kvalitet? http://gamer.no/image.php?productId=34097&imageId=92807

5214442[/snapback]

Som jeg skriver er det grafiske av høy kvalitet selv på et vanlig TV. På en HD-klar TV blir det visuelle selvsagt enda mer imponerende.

Bildene du refererer til er stort sett representative for det du får se i PGR 3. Men du må nok ha en HD-skjerm for å få den samme skarpheten.

Lenke til kommentar

Så det er altså bare å kjøpe en splitter (switch er vel en splitter?) og ta ADSL-ledningen inn i denne også legge en ledning ned i kjelleren?? Hvor får jeg kjøpt en switch? På en databutikk? Eller kan jeg bare bruke en sånn som vi har på Kable-TV'en nede for å få TV i stuen og i kjelleren?..Hvor mye koster en sånn en?? Og et siste: Når jeg har splitteren og lang nok ledning, er det bare å koble den i en eller annen kobling i 360'en da? Og da trenger man ikke noe mer utover LIVE GOLD ab. og ADSL ab.?

Jeg har vært i Microsofts leilighet og testet.. Da ble jeg bare mer overbevist! Men det jeg lurer på er dette med streaming og LIVE-spilling.. Jeg bruker TELE 2 ADSL-small oppe i andre etasje, Xbox'en blir i kjeller. Hvordan skal jeg få gjort det?? Nei, trådløst nettverk er IKKE aktuelt med mindre det er en billig og lettvin løsning.. Kan en lengre ledning rett og slett gjøre susen? Kan man ikke bare kjøpe en splitter (eller sånn derre sak som gjør at man får TO utganger i stedet for en? tror det heter splitter jeg..)

Sorry for eventuelle skrivefeil og dumme/opplagte spørsmål.. Setter pris på svar! Pliz svar... :)

5213798[/snapback]

Så det er altså bare å kjøpe en splitter (switch er vel en splitter?) og ta ADSL-ledningen inn i denne også legge en ledning ned i kjelleren?? Hvor får jeg kjøpt en switch? På en databutikk? Eller kan jeg bare bruke en sånn som vi har på Kable-TV'en nede for å få TV i stuen og i kjelleren?..Hvor mye koster en sånn en?? Og et siste: Når jeg har splitteren og lang nok ledning, er det bare å koble den i en eller annen kobling i 360'en da? Og da trenger man ikke noe mer utover LIVE GOLD ab. og ADSL ab.?

1. Kjøp en switch

2. Legg legg kabel ned i kjelleren eller eventuelt ta en titt på å kjøre Ethernet over strømkablene dine - f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123507&cks=PRL

5213843[/snapback]

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Er det mulig å streame media uten windows media center? Altså rett fra vanlig winxp.

5210407[/snapback]

Ja, ifølge Microsoft skal det gå bra. Vi har dessverre ikke fått testet dette ennå.

5210419[/snapback]

Dette er feil. Ifølge Microsoft kan man streame bildefiler og musikk fra vanlig Windows XP. Skal man streame film er man nødt til å ha XP Media Center edition. Det står i manualen som følger med maskinen, og man får også beskjed om det i dashbordet om man forsøker å streame filmer.

Lenke til kommentar
360 virker som ein artig boks den. Bare synd med varmen/støyen. Vil bli interessant å sjå om Microsoft klarer å fikse dette problemet med seinare utgåver av xboxen.

5210548[/snapback]

Håper det jeg og. Xbox v1.0 var jo veldig støyende, men det ble litt bedre da de fjernet gpu viften på de neste versjonene :) . Kanskje dette kan være et prosjekt for noen moddere her :whistle: . Jeg har byttet vifte i min xbox i hvert fall, så kanskje det går med 360 også.

Lenke til kommentar
Personlig liker jeg ikek at den støyer, nesten alle anmeldere påpeker dette, så det må jo være endel.... Og jeg deler ikke oppfattningen til fjortisfanboisa på db.no-forumet om at "litt bråk er bare kult, da hører du at den er kraftig"...

5210431[/snapback]

Heh, for meg tyder bråk på dårlig kvalitet heller enn kraftig.

5210480[/snapback]

Du har åpenbart aldri vært inne i et server rom. ;)

Lenke til kommentar
Må si det ser fantastisk bra ut.. bare synd jeg ikke har forhåndsbestilt

:blush:

Regner ikke med å få tak i noen den 2.des... Får vel forhåndsbestille nå, og håpe på  d beste. Januar gjerne

5211261[/snapback]

er jo bare å stille seg i kø hos elektrokjedene 2 desember det da, regner med at det ikke er så vanskelig å få kjøpt seg en da.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...