Gå til innhold

Hjelp! Hunden til naboen vekker meg midt på natta!

fxwz

Anbefalte innlegg

Nei, men bare stikk over til naboen og nevn det for han, At du får problemer med å sove fordi bikkja hans bråker for mye. så lenge du ikke sier "Hvis du ikke får denna satans kjøtern din til å¨holde kjeft så ****" skal det gå greit. Slik det høres ut så bor du i et rekkehus, og da skal han vel holde bikkja si rolig slik at han ikke forstyrrer naboene...

EDIT:

Når er det sånn parringstid?

Aner ikke, men har du tenkt til å prøve deg på bikkja, for å fån til å holde still på den måten? :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er tispe så kan løpetiden hende når som helst egentlig. Er det hannhund og det er tipser i nærheten så blir de faktisk villere enn tisper faktisk. Min hyler ikke men klynker og er "lei seg" hele tiden mens løpetiden pågår. :/

Som sagt så sier du ifra og hvis de ikke bryr seg så tar du bare med samme mynt og spiller høy musikk. :p

Lenke til kommentar
SKYT driten..

5211178[/snapback]

Ja huff. Tenk å gjøre noe sånt mot ett dyr. Dyr er like mye verdt som oss! :mad:

5211205[/snapback]

Tullprat, dyr er verdt mere enn oss, og det er nettopp derfor vi kan synke til et så lavt nivå at vi faktisk kan skyte dem og hva annet ellers som måtte passe oss.

Lenke til kommentar
SKYT driten..

5211178[/snapback]

Dyr har retten til å leve like mye som deg.

5211187[/snapback]

Nei.

Dyr er like mye verdt som oss! mad.gif

Og nei.

Hvordan kan du si at et dyr er like mye verdt som et menneske?

5215600[/snapback]

Tror du livskraften / energien / atomene som gjør at andre dyr animerer/beveger seg kommer fra en annen "pool" enn hva som får menneskene til å animere/bevege seg du eller?

Selvfølgelig er alt liv likeverdig sett rent biologisk objektivt. At mennesker er mere verdt gjelder kun i subjektiv sammenheng fordi en rase bryr seg mere om sine egne enn andre raser. F.eks for en maur så er andre maur mere verdt enn mennesker.

PS: Jeg velger å tro at du var ironisk foreløpig.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
SKYT driten..

5211178[/snapback]

Dyr har retten til å leve like mye som deg.

5211187[/snapback]

Nei.

Dyr er like mye verdt som oss! mad.gif

Og nei.

Hvordan kan du si at et dyr er like mye verdt som et menneske?

5215600[/snapback]

Tror du livskraften / energien / atomene som gjør at andre dyr animerer/beveger seg kommer fra en annen "pool" enn hva som får menneskene til å animere/bevege seg du eller?

Selvfølgelig er alt liv likeverdig sett rent biologisk objektivt. At mennesker er mere verdt gjelder kun i subjektiv sammenheng fordi en rase bryr seg mere om sine egne enn andre raser. F.eks for en maur så er andre maur mere verdt enn mennesker.

PS: Jeg velger å tro at du var ironisk foreløpig.

5215707[/snapback]

Nå tror jeg ikke at det er noen "pool" som pøser ut livskraft og atomer. Mennesker er dyr overlegne, vi er utviklet så høyt over dem at vi er en egen klasse, "mennesker." Dyrs innteligens kan ikke sammenlignes med oss. Hvis du hadde stått med en pistol i hånden, og det var et menneske og et dyr ved siden av deg, sett at du var nødt til å skyte en av dem, hva hadde du valgt?

Lenke til kommentar
Nå tror jeg ikke at det er noen "pool" som pøser ut livskraft og atomer. Mennesker er  dyr overlegne, vi er utviklet så høyt over dem at vi er en egen klasse, "mennesker." Dyrs innteligens kan ikke sammenlignes med oss. Hvis du hadde stått med en pistol i hånden, og det var et menneske og et dyr ved siden av deg, sett at du var nødt til å skyte en av dem, hva hadde du valgt?

5215948[/snapback]

Jeg har fått spørsmålet hundre ganger før "hvem ville du valgt", og jeg ville først og fremst valgt personen/skapningen som ville forsøkt å tvinge meg til det valget, hvis ikke det var mulig ville jeg av subjektiv verdisyn skutt hunden fordi jeg ville følt meg nærmere beslektet med mennesket, det betyr allikevel ikke at valget mitt ville vært objektivt det rette.

For å si det sånn, hvis du hadde spurt en villhund om det samme (sett at du hadde forstått hundespråk sånn at den kunne svart deg), den må drepe enten en villhund, eller et menneske for å f.eks redde jorden, hva tror du den ville valgt?

Når ble automatisk at Intelligens har noe som helst med verdi å gjøre?

Har noen pekt hånden ned på jorden og sagt "mennesket er mest verdt", eller "Intelligens = merverdi" ?

Hunden er overlegen mennesket på lukt og en hel haug med andre ting.

Dyr er helt overlegne mennesket med de fleste sanser, delfiner har en evne til å lære 5000 engelske ord på få måneder, de snakker i en hastighet 100 ganger vår egen, og de kan måle øyeaktiviteten vår for å se om vi er nervøse, juger, skjuler noe osv, derfor må ansatte som gjør forsøk på delfiner ha skylapper for øynene når de utfører sonar-eksperiment hvor de b.la gjemmer objekter inni esker for å være sikre på at ikke delfinen kan lese på øynene dine hvor du har gjemt objektet/ikke testen skal påvirkes.

Hvis intelligens = verdi så er isåfall mennesket forferdelig lite verdt med tanke på hvor lite intelligente vi er, vi klarer jo ikke engang å danne et samfunn som opprettholder seg i balanse med omgivelsene, vår eneste måte å overleve på så langt har vært ved å destruere alt utenfor vårt samfunn sakte men sikkert.

Mennesket er den eneste dyrerasen som ikke evner å leve i samtakt / symbiose med omgivelsene sine i et balansert gi/ta forhold. snakk om intelligens...

Uansett, Intelligens har ingenting med verdi å gjøre, du blander to helt forskjellige konsepter, skulle gjerne likt å vite hvem som har lært seg noe så vrangforestillende. Det blir som å si at jeg har mere rett på veien / i trafikken en deg fordi jeg har en finere bil.

Snakker ikke om "pøse" ut noe her, jeg snakker om alt rundt oss, hva det består av, og det består av de samme grunnstoffene alt sammen, et menneske er ikke et menneske, men en klynge med samordnede molekyler, som består av atomer, som består av b.la. elektroner , som består av kvarker osv osv., Dvs alt består av det samme, er bygget fra det samme råmaterialet, akkuratt som alt annet rundt det mennesket, og der ligger verdien.

Ta to kilobrikker med gull, smelt den ene sammen til en ujevn klump, og den andre om til et smykke, begge to har 100% lik verdi fortsatt, og all annen "verdi" vil kun være subjektiv/fiktiv ut ifra f.eks mennesket/samfunnet, f.eks hvis smykker for tiden er mere populært enn ujevne klumper, så er smykker subjektivt av mere verdi for mennesket, men mennesket er ikke universets herrer eller styrer hva som har verdi/ikke verdi objektivt, og utenfor vår subjektive synsvinkel vil de to tingene fortsatt ha samme reelle verdien, det er ren matematikk det.

Eller trodde du at universet sluttet der bygrensa og samfunnet stopper? Det finnes ikke noe mere naivt, selvgodt og isolert samfunn enn det mennesket har skapt.

Hvis noe først har mindre verdi, rent objektivt, så må det isåfall være en skapning som verdsetter seg selv som mere verdt og ser ned på andre skapninger på en selvgod og arrogant måte, noe mange mennesker naivt gjør, slik du gjør nå.

Du fornærmer meg (egentlig ikke, men jeg elsker å dramatisere :ohmy: ) ved å se ned på mine likesinnede (hunden i dette tilfellet).

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Jeg har fått spørsmålet hundre ganger før "hvem ville du valgt", og jeg ville først og fremst valgt personen/skapningen som ville forsøkt å tvinge meg til det valget, hvis ikke det var mulig ville jeg av subjektiv verdisyn skutt hunden fordi jeg ville følt meg nærmere beslektet med mennesket, det betyr allikevel ikke at valget mitt ville vært objektivt det rette.

Blir du sur hvis jeg sier at jeg hadde skutt hunden uten å nøle, hvis valget var mellom hund og menneske? Man er da ikke helt misantrop?

Hunden er overlegen mennesket på lukt og en hel haug med andre ting.

Dyr er helt overlegne mennesket med de fleste sanser, delfiner har en evne til å lære 5000 engelske ord på få måneder, de snakker i en hastighet 100 ganger vår egen, og de kan måle øyeaktiviteten vår for å se om vi er nervøse, juger, skjuler noe osv, derfor må ansatte som gjør forsøk på delfiner ha skylapper for øynene når de utfører sonar-eksperiment hvor de b.la gjemmer objekter inni esker for å være sikre på at ikke delfinen kan lese på øynene dine hvor du har gjemt objektet/ikke testen skal påvirkes.

Menneskene har aldri hatt bruk for dette, da vår intelligens har muliggjort andre metoder for å fange mat på, bl.a lage avanserte redskaper. Våre sanser har dermed ikke blitt utviklet på like linje med noen dyrs, siden vi ikke har hatt bruk for det.

Hvis intelligens = verdi så er isåfall mennesket forferdelig lite verdt med tanke på hvor lite intelligente vi er, vi klarer jo ikke engang å danne et samfunn som opprettholder seg i balanse med omgivelsene, vår eneste måte å overleve på så langt har vært ved å destruere alt utenfor vårt samfunn sakte men sikkert.

Intelligens er lik verdi, og mennesker har mye mer intelligens enn dyr. Vårt samfunn og intelligens har i denne sammenheng pent lite å gjøre med hverandre.

Mennesket er den eneste dyrerasen som ikke evner å leve i samtakt / symbiose med omgivelsene sine i et balansert gi/ta forhold. snakk om intelligens...
Mennesker er ikke en dyrerase.

Det blir som å si at jeg har mere rett på veien / i trafikken en deg fordi jeg har en finere bil.

Ja?

Uansett, Intelligens har ingenting med verdi å gjøre, du blander to helt forskjellige konsepter, skulle gjerne likt å vite hvem som har lært seg noe så vrangforestillende.
I denne konteksten har det det.

Snakker ikke om "pøse" ut noe her, jeg snakker om alt rundt oss, hva det består av, og det består av de samme grunnstoffene alt sammen, et menneske er ikke et menneske, men en klynge med samordnede molekyler, som består av atomer, som består av b.la. elektroner , som består av kvarker osv osv., Dvs alt består av det samme, er bygget fra det samme råmaterialet, akkuratt som alt annet rundt det mennesket, og der ligger verdien.
Det er ikke hva man bygges opp av, det er resulatet.

Ta to kilobrikker med gull, smelt den ene sammen til en ujevn klump, og den andre om til et smykke, begge to har 100% lik verdi fortsatt, og all annen "verdi" vil kun være subjektiv/fiktiv ut ifra f.eks mennesket/samfunnet, f.eks hvis smykker for tiden er mere populært enn ujevne klumper, så er smykker subjektivt av mere verdi for mennesket, men mennesket er ikke universets herrer eller styrer hva som har verdi/ikke verdi objektivt, og utenfor vår subjektive synsvinkel vil de to tingene fortsatt ha samme reelle verdien, det er ren matematikk det.
Kom ikke her og si at gull og mennesker/dyr er det samme.

Eller trodde du at universet sluttet der bygrensa og samfunnet stopper?
Har jeg sagt det??

Du fornærmer meg
Oh noes.

Hvis noe først har mindre verdi, rent objektivt, så må det isåfall være en skapning som verdsetter seg selv som mere verdt og ser ned på andre skapninger på en selvgod og arrogant måte, noe mange mennesker naivt gjør, slik du gjør nå.
Og jeg har helt motsatt syn.
Lenke til kommentar
Blir du sur hvis jeg sier at jeg hadde skutt hunden uten å nøle, hvis valget var mellom hund og menneske? Man er da ikke helt misantrop?

Neppe, som sagt, subjektivt er det naturlig at man velger sin egen rase fremfor en annen.

har aldri hatt bruk for dette, da vår intelligens har muliggjort andre metoder for å fange mat på, bl.a lage avanserte redskaper. Våre sanser har dermed ikke blitt utviklet på like linje med noen dyrs, siden vi ikke har hatt bruk for det.

Og du ser hvor fint alle dyrene har klart seg uten vår hjerne.

Intelligens er lik verdi, og mennesker har mye mer intelligens enn dyr. Vårt samfunn og intelligens har i denne sammenheng pent lite å gjøre med hverandre.

Tullprat, kom med vitenskapelige kilder / bevis for slike dumme påstander, hvilken autoritet har du til å konkludere som en fakta at Intelligens = verdi?.

Mennesker er ikke en dyrerase.

:!: sa du noe om intelligens isted?.. :whistle:

Igjen, kom med vitenskapelige kilder / bevis for at mennesket ikke er et pattedyr og dermed et dyr. Jeg kan gjerne komme med kilder for det motsatte hvis det er ønskelig. Hva du tror og hva som er beviselig fakta er to helt forskjellige ting, ikke fremfør hva du tror som en "fakta" hvis du ikke har dekning for det.

Det blir som å si at jeg har mere rett på veien / i trafikken en deg fordi jeg har en finere bil.

Ja?

Uff.... fint du ikke lager trafikklovene da ?

Uansett, Intelligens har ingenting med verdi å gjøre, du blander to helt forskjellige konsepter, skulle gjerne likt å vite hvem som har lært seg noe så vrangforestillende.
I denne konteksten har det det.

Nei, Intelligens har aldri noe med verdi å gjøre objektivt, har ingenting med situasjonen eller konteksten å gjøre. Igjen, kun subjektivt for deg og de som deler ditt syn, men ikke subjektivt. Ingenting i den konteksten eller denne tråden som automatisk tilsier at alle skal være subjektivt enig med deg her.

Det er ikke hva man bygges opp av, det er resulatet.

Ja, "resultatet", Si det når menneskene har ødelagt seg selv, alle dyrene, og jorden hvis vi fortsetter i samme tempo :D

Kom ikke her og si at gull og mennesker/dyr er det samme.

Har du hørt om metafor som forklaring ved et eksempel? Å sammenligne to ting er ikke ensbetydende med å si at de to tingene er det samme.

Men mens vi er inne på det, til og med uten metaforer, så jo, på partikkelnivå så er gull, mennesker og dyr det samme.

Syn? eller fakta? Det er to forskjellige ting, veldig viktig forskjell, anser du det som fakta, at en skapning som er A: arrogant, B: selvgod og C: ser ned på andre skapninger er mere verdt enn andre skapninger? Hjelp...

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Gå til naboens dør, bank pent på. Når han åpner, så presenterer du deg; "Hei, det er Smallville, naboen din. Jeg lurte bare på om du kunne være snill og ta inn hunden din om natten eller noe slikt, for den uler så fælt, og det gjør det svært vansklig og sove?" Vær høflig og saklig hele veien så skal du se at det løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...