abene Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Verdens dyreste kinobillett? En datafeil i en tjeneste som selger kinobilletter på Internett førte til at en rekke kjøpere opplevde at kontoen deres ble trukket 100 ganger for mye. Les artikkelen her Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 "Ja, da får vi håpe at filmen var bra da, i det minste", og andre "morsomme" kommentarer. Skummelt når sånne feil skjer. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Skulle likt å sett reaksjonene. Men datafeil må vi bare leve med, det er ikke deres feil. De betaler tilbake og, så det ordner seg nok. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er folk som frilvillig har betalt mer til diverse premierevisninger etc. vil jeg tro. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Morsomt om folk feks hadde planlagt å handle litt i dag..eller ikke hadde noe særlig mat igjen i huset. Dette skaper mildt sagt problemer for en del mennesker er jeg sikker på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg hadde nok blitt ganske sinna om jeg hadde opplevd noe slikt, men så er jeg ikke så interessért i film. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Synes det er gale at folk har så mye på kort-kontoen jeg (hvis dem ikke har kredittgrensen aktivert da). Lenke til kommentar
G Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Alle kan jo gjøre en feil. Synes dette beviser at det ville vært lurt å vurdere en annen partner for datastøtte for vedkommende firma. Hva med å prøve ut forandringene som eventuellt gjøres på systemet FØR det settes i drift? Nå kjenner jo ikke vi detaljene av problemet, men det høres ikke akkurat ut som om det vil være enkelt å bortforklare problemet for de ansvarlige. Jeg vurderer sterkt å kjøpe kinobilletter i kassen neste gang etter denne fadesen. Det er jo ganske frekt å overbelaste kundens konto. Hva med et plaster på såret for de berørte? Vet ikke om jeg ville blitt fornøyd med bare noen gratis kinobilletter. Det dårlige image't vil de nok slite med lenge uansett. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg mener dette er helt uakseptabelt. Man kan jo oppleve å komme i vanskelige situsjoner dagene derpå. F.eks. om man har en viktig pengeoverføring for et kjøp eller reise dagen(e) derpå. Det er bare en måte å være sikker på at man betaler rett, det er å gå og betale fysisk med kort eller penger i en bilettluke. Man har ikke hørt noe om grove feil med vanlige bankterminaler, som jo overfører millioner av transaksjoner her i landet. Hvorfor skal man akseptere større muligheter for grove feil via et nettselskap som f.eks. iTicket ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå