Gå til innhold

Effektiv PSU fra Silverstone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg drømte akkurat svaret på hvorfor jeg husker 6dB som en dobling av volum. Det er fordi matteboka mi fra 2MX ikke omhandlet dB(SPL), men dB med benevningen W/m^2, altså lydenergi.

5228588[/snapback]

For å pirke litt, så brukes vel som oftest lydintensitet om W/m^2, men heller ikke det skal ha noe å si såvidt jeg kan skjønne, iogmed at om man legger samme to (like) lydintensiteter i et område vil også lytrykket øke 3db (under forutsetning av at signalene er ukkorrelert), (er litt tidlig på moirran, så kan hende hjernen min er litt ute og kjøre her).

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor klarer de da ikke å få lydnivået lavere enn min 21db?  Som MIST f.eks.  Og de BØR ha modulbaserte kabler.

Er så sinnsykt lei av å vente på den perfekte psu.  Kan det være så vanskelig?  En krysning av:

- OCZ powerstream sin kraft, stabilitet, rene spenninger med egne kabler til skjermkort. og justerbare rails.

- Holder kjeft som MIST

- Har modulbasert kabelopplegg som Hiper.

Er det virkelig så vanskelig å samle kreftene rundt et slikt produkt?  :(

Eller må de bare melke oss først.  Har ventet lenge nok nå synes jeg.

Gidder ikke kjøpe en ny PSU før jeg får dette.

5210021[/snapback]

Edit: Må lære meg å lese igjennom hele posten før jeg svarer, men hadde tenkt til å tipse deg på den nye Mist Psu'en som straks dukker opp. Tror det blir akkurat det du venter på..

Endret av Ampy
Lenke til kommentar
Er Phantom 350 en Antec eller en Silverstone type PSU? Det hørtes sykt ut at PSU'ene du har hatt ikke klarer å leve lenger i din PC? Har virkelig ikke PSU'en beskyttelse mot feil på strøm og overoppheting, og andre ting som kan kverke litt forskjellig av utstyr?

5214507[/snapback]

Mine PSU-er var Antec Phantom 350. Beskyttelse er det sikkert, bare PSU-ene som tok kvelden, ikke noe annet. Den første leverte ustabil strøm ved belastning (for lave verdier, maskinen slo seg av i blant) den andre bare sluttet å virke helt uten videre.

5217576[/snapback]

Tror 05-modellene er bedre enn 04, trodde min også døde i går, men det ser ut til å være hovedkortet :( (noe som er mye verre, utrolig stress å bytte når man har vannkjøling). Min PSU har fungert fint hittil ihvertfall, men det har vært mye tull med 04-modellene.

AtW

5217750[/snapback]

Du snakker sikkert om kortslutningsbeskyttelsen i PSU'et. Ved kortslutning i et system med slik PSU vil PSU'en slå seg av slik at kortslutningen ikke får gjort skade. Det er et pluss i margen for Antec, fordi en del billige PSU'er ikke kommer med dette. Selvfølgelig er det forvirrende når maskinen virker død, men du blir gjerne glad for at kortslutningsbeskyttelsen var tilstede så andre komponenter ikke ble tatt med i "komponentdøden".

Lenke til kommentar
Er Phantom 350 en Antec eller en Silverstone type PSU? Det hørtes sykt ut at PSU'ene du har hatt ikke klarer å leve lenger i din PC? Har virkelig ikke PSU'en beskyttelse mot feil på strøm og overoppheting, og andre ting som kan kverke litt forskjellig av utstyr?

5214507[/snapback]

Mine PSU-er var Antec Phantom 350. Beskyttelse er det sikkert, bare PSU-ene som tok kvelden, ikke noe annet. Den første leverte ustabil strøm ved belastning (for lave verdier, maskinen slo seg av i blant) den andre bare sluttet å virke helt uten videre.

5217576[/snapback]

Tror 05-modellene er bedre enn 04, trodde min også døde i går, men det ser ut til å være hovedkortet :( (noe som er mye verre, utrolig stress å bytte når man har vannkjøling). Min PSU har fungert fint hittil ihvertfall, men det har vært mye tull med 04-modellene.

AtW

5217750[/snapback]

Du snakker sikkert om kortslutningsbeskyttelsen i PSU'et. Ved kortslutning i et system med slik PSU vil PSU'en slå seg av slik at kortslutningen ikke får gjort skade. Det er et pluss i margen for Antec, fordi en del billige PSU'er ikke kommer med dette. Selvfølgelig er det forvirrende når maskinen virker død, men du blir gjerne glad for at kortslutningsbeskyttelsen var tilstede så andre komponenter ikke ble tatt med i "komponentdøden".

5235979[/snapback]

Det har vært PSUen selv som har vært problemet med 04-modellene, mange har ingen feil med andre komponenter, og det fungerer fint med en annen PSU. Om det er en kortslutningsbeskyttelse som slår seg på i utide, eller andre ting som gjør det, så stopper ihvertfall PSUen å fungere skikkelig.

AtW

Lenke til kommentar

"Runde flatkabler" kan lage kortslutning fordi produsenten gjerne velger å kutte en flat kabel i strimler. Hadde vært bedre om det ble benyttet enkeltledninger for hver leder. Har opplevd 2 runde IDE kabler med kortslutning selv. Så pass på hvis du bruker dette! Ihvertfall sammen med slike kvalitets PSU'er med disse funksjonene. Kortslutning er noe dritt å oppleve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...