Gå til innhold

Oppgradering av PC, overklokking og spilling

Anbefalte innlegg

Vintertiden er kommet, og for meg betyr det også innetid, da jeg ikke har mye til overs for snø og kulde ;)

Jeg tenkte å oppgradere PCen min litt, samt prøve meg litt på overklokking.

Jeg skal kjøpe meg

- Skjermkort

- CPU

- Hovedkort

- Minne?

Skjermkortet er bestemt, det blir et POV GeForce 7800GT.

Når det gjelder CPU har jeg tenkt på en AMD Athlon 64 3700+. Har hørt denne skal klokke like godt som alle andre med "San Diego" kjernen. Jeg har ikke lyst på dualcore, da jeg bruker PCen mest til spilling, og da ser jeg ikke poeng i å legge ut mye penger til noe som jeg sjeldent får bruk for. Hvis ingen har noen innspill så klarer å overtale meg til å gå for noe annet så blir det den ;)

Når det gjelder hovedkort så er jeg litt usikker. Jeg har hørt mye snadder om DFI's Lanparty NF4 serie. Har noen et bra alternativ?

På minne er jeg ca like usikker. Fra før av har jeg 2xCorsair TwinX3200C2 (2,5-3-3-6). Vil dette gå godt, eller skal jeg gå for noe nytt med strammere timings? For å få mest ut av CPU, skal jeg da kjøpe PC4000 minne, eller bare gå for PC3200? Jeg skal har 4x512MB, så håper dere tenker litt pris/ytelse ;) Må legge til at jeg ikke skal klokke livskiten ut av CPU, men har planer om å klokke en del.

Til slutt vil jeg spørre om litt erfaringer innen overklokking av en 3700+ ("San Diego") og 7800GT. Får man skjermkortet opp til GTX fart?

Mvh Azton.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, dette virket veldig interresant. Er dette dualcore CPU? Er det veldig tilfeldig hvilke CPU'er som klokker bra?

5212007[/snapback]

nei alle som jeg har sett inne der så er det ingen som kjører under 2,6ghz det er en som kjører 2,6ghz men han har passiv kjøling! ellers er alle over det.

144 og 146 er singlecore mens 165 170 180 er dualcore og dualcorene klokker like bra!

det var en der som var svært heldig med sin og fikk 3,0ghz på _stock!_ v-core!

jeg vurderer å kjøpe et dualcore system selv! med en 165

Edit: her er en sammenligning FX-57 VS. OPT 144

Endret av storken
Lenke til kommentar

OK, da ble det:

Kabinett:

Thermaltake Tsunami Aluminium Sort

Skjermkort:

POV GeForce 7800GT (på tilbud :D)

CPU:

AMD Opteron 146

Hovedkort:

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D

Så prøver jeg med det minnet jeg har og ser hvordan det går :)

*glede seg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...