sindre2 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har en laptop som jeg strever litt med strømforsyningen på. Problemet ligger i tuppen på strømforsyningen, altså den enden som skal inn i maskinen. Den første fangen ble denne enden knekt og jeg måtte ut med "utrolige" 500 kr for en ny strømforsyning. Nå kan det se ut som at plastikken på den enden som stikker inn i maskinen rett og slett har smeltet, og jeg må holde på lenge for å få kontakt. Derfor lurer jeg på om det hadde gått an å fikset litt på den delen av ledningen som er ødelagt? Noen tips? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) yep det er enkelt og greit ikke noe elektronikk eller noe der så det er egentlig bare en plugg, selve pluggen får du kjøpt "overalt" elfa, biltema, clas ohlson +++ Endret 26. november 2005 av SirAmp Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har den smeltet av varmen fra maskinen? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Har den smeltet av varmen fra maskinen? 5212475[/snapback] Ja Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har den smeltet av varmen fra maskinen? 5212475[/snapback] Ja 5212974[/snapback] Ja da går det hett for seg. Har luftinntaket eller luftuttaket blitt sperret da? Hvis det blir så varmt kan det være skadelig for andre komponenter også. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det som også kan være årsaken er at hvis det er dårlig kontakt, kan det bli veldig varmt lokalt rundt kontakten og derfor kan den ha smeltet, mens datamaskinen ikke er like varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå