Gå til innhold

Overføring av SIM-kort til ny telefon m.m.

teveslave

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå med en sliten Siemens C45, og har tenkt på en ny mobil. Har NetCom kontant, og ønsker å bruke det videre på en ny telefon. Er det bare å flytte over SIM-kortet til en abonnementsløs telefon, og så fungerer alt som før?

Og bare for å være helt sikker; Netshop.no selger kun telefoner uten abonnement? Denne f.eks. er vel uten binding? Og dersom jeg kjøper en slik telefon, vil jeg da fortsatt kunne bruke mitt gamle nummer?

Hilsen en som har null peiling på mobiltelefoner og alt det som følger med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til Netshop. Men det så ut som den var uten abb og operatørlås.

Det SIM-kortet du har kan du putte inn i hvilken som helst uåst mobil, eller rett og slett kjøpe en med nytt Netcom abb og beholde nr'et.

Du kan og bruke andre mobiler låst til Netcom.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til Netshop. Men det så ut som den var uten abb og operatørlås.

Det SIM-kortet du har kan du putte inn i hvilken som helst uåst mobil, eller rett og slett kjøpe en med nytt Netcom abb og beholde nr'et.

Du kan og bruke andre mobiler låst til Netcom.

5209649[/snapback]

OK, takk for kjapp oppklaring :thumbup: .

I stedet for å lage en ny tråd, kan jeg jo spørre kort her; hva ville du valgt av SE J210i og SE J300i? Eller kanskje en annen abonnementsløs telefon til under tusenlappen?

Lenke til kommentar

Tja, si det. Har selv K700i og er dritfornøyd med den.

Kan jo hende at Elkjøp eller noen forhandlere har de på tilbud med Netcom kontant.

Da kan du jo kjøpe den med subsidiering, og beholde nr'et ditt.

Kanskje du får en fetere tlf til mindre penger. Sjekk litt rundt.

Lenke til kommentar
Tja, si det. Har selv K700i og er dritfornøyd med den.

Kan jo hende at Elkjøp eller noen forhandlere har de på tilbud med Netcom kontant.

Da kan du jo kjøpe den med subsidiering, og beholde nr'et ditt.

Kanskje du får en fetere tlf til mindre penger. Sjekk litt rundt.

5209770[/snapback]

Hvis jeg var deg ville jeg sjekket litt rundt. Jeg kjenner ikke til de to du nevner, men vet at Sony Ericsson akkurat har skiftet ut tilkoblingsinterface. Dvs at kjøper du f.eks. en K700 nå, så må du bytte ut alt ekstrautstyr og ladere du eventuelt kjøper deg når du en gang i fremtiden skal ha ny telefon av samme merke. Lader til K700i funker ikke på den nye serien til SE med K750i og W800i og omvendt. Det står sikkert noen brukererfaringer med de telefonene du nevner på forumet eller andre steder på nettet.

Ellers er det jo mye bra å få kjøpt med binding også, selv om det fort kan bli dyrere enn om du bruker kontantkort og ikke ringer noe særlig.

Edit: Til det du egentlig spurte om, så bør du jo kopiere over kontaktene dine til simkortet hvis det ikke er der de ligger allerede. Da får du dem med deg over til den nye mobilen din.

Endret av Daffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...