Gå til innhold

Rimelig og stabilt amd oppsett til under 8k

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå begynner den gamle xp2000+ prossesoren og bli ganske utdatert, sammen med en del av de andre komponentene, og det er i den anledning jeg skal bestille meg nye deler.

Pcen skal brukes til en del gaming, men er ikke noe krav at den skal dra at alt av spill på fullt. Skal ikke brukes til noe programmering, photoshop, redigering eller lignende tunge oppgaver. Har heller ingen planer om klokking. Jeg hadde tenkt meg ett amd oppsett, ettersom jeg er meget fornøyd med min gamle cpu, og jeg har hørt at de ligger ett hestehode forran innen gaming.

Jeg har diverste utstyr fra før;

Skjermkort; GeForce 6600gt AGP (hadde tenkt på amd socket 939 nforce3)

Skjerm

Mus, tastatur, headsett o.l

En dvd-brenner

En harddisk på 120gb (full av stæsj fra før, så trenger kanskje en på 250gb+ som jeg deler i en windows partisjon)

Tenkte å bygge pcen selv, har bygget en før, og det gikk rimelig greit.

Mvh fEZZER =)

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet til Falcon_ har sine fordeler, blant annet dobbelkjerneprosessor. Hvis diskusjonsstarter vil bruke programmer som støtter dobbelkjerneprosessorer (noe det er få programmer som gjør), så bør vedkommende vurdére dette.

Men jeg er uenig i valg av disk. Strømforsyningen er god.

Selvsagt sår du fritt til å velge nettbutikk. Jeg vil anbefale komplett, netshop og psdata, men det finnes også andre gode butikker.

Du finner sikkert et kabinett som faller bedre i smak også.

Lenke til kommentar
Men jeg er uenig i valg av disk.

5212686[/snapback]

Denne disken er meget god skal jeg si deg :) Den gir nesten ikke lyd fra seg og yter meget godt og ikke minst er den driftsikker! det er sikkert en grunn til at seagate blir brukt i servere! WD som du anbefaler er som regel bråkete...

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Jeg mekket ett oppsett selv, og trenger tilbakemeldinger... Mulig skjermkortet ikke vil stå i stil med resten av oppsettet men men....

Hovedkort: MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED

Minne: OCZ 512MB EL Platinum Edition R2 X 2

harddisk:

Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

Kabinett: Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium

Strømforsyning: Thermaltake Silent strømforsyning 560W

Vet ingenting om denne strømforsyningen, men thermaltake er jo kjent for kvalitet, og 560 W burde vel holde!

Samlet sum: 7 765,00 (inkl. mva.) alt fra netshop.no

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar

Hva med dette fra netshop.no

Hovedkort:MSI K8N NEO4 F nforce4 S-939--895 kr

CPU:AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED---2150 kr

Kabinett:Chieftec Mesh serie m/dør Sort og hvit m 400 watt-- 975 kr

Harddisk:Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM --850 kr

Minne:OCZ 512MB Value Series x2= 900 kr

Skjermkort:-PowerColor RadeonX850XT 256MB GDDR3 PCIe

Totalt 8365

Skjermkortet kan eventuelt byttes i etHightech Excalibur Radeon X800GTO 256MB til kr 1895 som er et meget bra skjermkort.

da vil totalprisen bli 7665 kr.

Lenke til kommentar
Jeg mekket ett oppsett selv, og trenger tilbakemeldinger... Mulig skjermkortet ikke vil stå i stil med resten av oppsettet men men....

Hovedkort: MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED

Minne: OCZ 512MB EL Platinum Edition R2 X 2

harddisk:

Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

Kabinett: Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium

Strømforsyning: Thermaltake Silent strømforsyning 560W

Vet ingenting om denne strømforsyningen, men thermaltake er jo kjent for kvalitet, og 560 W burde vel holde!

Samlet sum:  7 765,00 (inkl. mva.) alt fra netshop.no

5213334[/snapback]

Ikke dumt dette! Men jeg hadde nok valgt en seagate disk, for jeg har dårlige erfaringer med WD og støy! 560W holder i massvis, 350- 400W er nok for denne pc'n. Men det er ikke dumt å ha litt å gå på ;)

Lenke til kommentar
Men jeg er uenig i valg av disk.

5212686[/snapback]

Denne disken er meget god skal jeg si deg :) Den gir nesten ikke lyd fra seg og yter meget godt og ikke minst er den driftsikker! det er sikkert en grunn til at seagate blir brukt i servere! WD som du anbefaler er som regel bråkete...

5212782[/snapback]

Jeg har faktisk 120GB og en 200GB i samme serie fra WD. De lager nesten ikke en lyd! De er sikre og yter godt. Jeg har erfaring med at Seagate støyer mer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...