OpusNR1 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Det var til min store forskrekkelse hvor smertefritt installasjonen av nytt hovedkort og cpu gikk. Jeg hadde ingen problemer what so ever, alt funka med en gang... trodde jeg... Det var når jeg kom til det punktet der jeg skulle installere skjermkortdriverne at problemene begynte å melde seg. Etter at jeg har installerte dem så får jeg bluescreen, der det står at det er problemer med NV4_disp, og så restarter pcn. Når jeg sletter driverne igjen så funker alt som normalt igjen... Hva kan problemet være? Hw nå er: Epox 4pda5+ i865PE med nyeste bios Pentium 4 3,0GHz Club3D Geforce 6800 2 GB "godt og blandet" RAM Chieftech 360W PSU' EDIT: Har til nå prøvd både de nyeste 81.95 driverne, 81.85, 81.26 og 78.01 EDIT2: Har funnet ut at 6x.xx serien fungerer, men det er jo til liten nytte når spill som BF2 og nfs mw ikke støtter disse... Forslag anyone? Endret 27. november 2005 av OpusNR1 Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du har installert chipsett driveren før du kjører Forceware? Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Du har installert chipsett driveren før du kjører Forceware? 5209525[/snapback] Det medfører riktighet Lenke til kommentar
underground Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hvilke versjoner av forceware har du prøvd å installere? Hvis du har installert den nyeste så kan du jo teste noen eldre drivere. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Nå er den tilsynelatende stabil, men det er bare på lave oppløsninger. Prøvde å overklokke det til de nivåene jeg hadde det på før jeg bytta deler, men da det BSOD med en gang... Kan det være at PSU er for liten? Har 2 harddisker og en viftestyring i tillegg til komponentene nevnt over. (Ikke det at jeg tror strømforbruken går nevneverdig opp bare man skrur opp oppløsningen på skjermen...) Lenke til kommentar
eternal Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 avinnstaller i kontrollpanel. og velg driver: standard skjermkortdriver elns. manuelt i enhetsbehandling. restart, så installerer du forceware på nytt. Men som sagt. etter en installasjon er det alltid chipsetdrivere som skal inn først, så skjermkort +++ Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Men som sagt. etter en installasjon er det alltid chipsetdrivere som skal inn først, så skjermkort +++ Ja jeg vet det. Nå har jeg funnet en driver som fungerer (61.77). Hvorfor i all verden funker denne, men ikke nyere versjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå