akristina92 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 For ente gang gikk jeg ut på elkjøp etter å ha sett noe på nettbutikkene deres. For sikkerhets skyld lette jeg etter "Internettpris" over varens pris. Heldigvis fant jeg ingenting. På siden stod det klart "1995,-", ikke noe tull! Men neida, når jeg kom ut de og spørte etter prisen på varen fikk jeg klar beskjed om at den kostet 2500,-, og at internett butikken "var en helt annen verden". Nei, da skjønner jeg ikke hvorfor noen varer får det grønne merket "internettpris" over prisen sin! Fy faen for noe dritt! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 kjøp på internett da vel... Blir jo billigere uansett. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Selvfølgelig er det billigere på nettet. Det sulle vel bare mangle. En nettbutikk trenger ikke like mye strøm, store utstillinger, mange kundeveiledere og dette utgjør mye penger på et år. Derfor har de råd til å gå lenger ned på bf. Kan vel vær at de har glemt å lagt til det merket over prisen. De tar jo forbehold om prisendriner og slikt. Hvis ikke nettet hadde vært litt billigere hadde ingen handlet der. De kunne ikke konkurrert med andre nettbutikker og siden det finnes en elkjøpbutikk "over alt" hadde ingen giddet å ventet en uke på en pakke de kunne fått på dagen til samme pris. Endret 26. november 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 om du ser etter på nettet om varen er i din nermeste butikk står det at de tar forbehold om prisforskjeller.. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det merkelige, er jo at NOEN varer har "Internettpris" merket over prisen, mens noen ikke har det. Da er det vel naturlig at de uten "Internettpris" koster det samme i butikken? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 egentlig ikke ? Forsjellige butikker kan jo ha forsjellige priser.. Er et hav av elkjøp butikker.. Kommer sikkert litt ann på omsetningen til hver enkelt butikk, hvor langt ned de kan gå på priser.. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvorfor ikke merke alle varene med "internettpris" eller ingen av de med det - siden alle varene i nettbutikken uansett bare gjelder den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Varene som ikke er merket med internettpris gjelder i butikken også. For eksempel: Du ser en vare på elkjop.no til 1950,- Det står ikke internettpris, du går til butikken, der er prisen 2500,- Da skal du få varen til 1950,- Har selv vært utsatt for dette, ekspeditøren sa at varene i butikken ikke har blitt oppdatert og beklaget dette, fikk varen til den prisen som stod på nett.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Varene som ikke er merket med internettpris gjelder i butikken også. For eksempel: Du ser en vare på elkjop.no til 1950,- Det står ikke internettpris, du går til butikken, der er prisen 2500,- Da skal du få varen til 1950,- Ikke da de tar forbehold om at hver enkelt butikk opererer med egne priser.. Man kan sjekke om varen er i nærmeste butikk, og der står det at det kan være prisforskjell :O Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Var nettopp inne på siden deres, det har blitt litt forandringer der nå så jeg så det er mulig dette har blitt forandret nå ja. Var ikke slik for et års tid siden. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 det står jo at prisen kan avike i butikken enn på nett. koster noe 200 på nett kan det koste 250 i butikken f.eks Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det merkelige, er jo at NOEN varer har "Internettpris" merket over prisen, mens noen ikke har det. Da er det vel naturlig at de uten "Internettpris" koster det samme i butikken? 5210072[/snapback] Søkte litt på forumet og fant denne tråden. Elkjøps bruk av internettpris og ikke internettpris må da være på kanten av loven. Jeg forstår siden slik at det er en pris som kun gjelder på internett, mens den andre prisen (som ikke er merket "internettpris") er de som man finner i butikk. Slik er det som påpekt ikke. Jeg har kontaktet Elkjøp for å kontrollere at dette stemmer og de bekrefter at kjeden Elkjøp tilnærmet ikke har noe med elkjop.no å gjøre. De har strengt tatt kun samme eier. Jeg har kontaktet Forbrukerrådet for å sjekke hvordan de stiller seg i saken og hvorvidt dette er lovlig. Skulle det vise seg å være lovlig vil jeg anta at det er mange som vil utnytte dette "smutthullet" Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) I praksis viser erfaringer at man kan "krangle" til seg internettpris i butikken. Bruk av argumenter som "varen er utsolgt på nettet" og "jeg trenger varen fort - gave" er klassiske slagere som ofte viser seg å fungere. Jeg er dessuten litt uenig i tolkningen av forskjellene. Det er fortsatt mange likheter, f.eks. kan man levere ting til reperasjon og retur i din lokale butikken. Bilder til fremkalling via internettsidene kan også hentes i butikk. Lær dere å kommunikasjon, ikke ta et nei for et nei og mange dører vil åpne seg opp Ps. Som regel legger de til frakten slik at totalprisen blir 100 % nettprisen. Endret 20. juni 2006 av Spartan Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Elkjøp og Elkjøp internett er _TO VIDT FORSKJELLIGE BUTIKKER_! Simple as that. Datakjeden (da de var innlemmet i Komplett) hadde også egne priser, selv om de "var det samme som Komplett.no". Det foreligger ingen krav om at prisene skal være like noe sted, da skulle i realiteten Lefdal og Elkjøp også kjørt like priser, siden "styret er det samme"... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Det er jo ikke noe smutthull i det hele tatt! Alle butikker, selv de som ligger i samme kjede, opererer med forskjellige priser for å tilpasse seg det lokale markedet. Nettbutikken til Elkjøp er en helt egen sjappe, som konkurrerer i et helt annet marked enn de fysiske butikkene og derfor må ha andre lokkevarer og tilbud. Dessverre er det mange som tror at Elkjøp.no ikke er mer enn en prisliste og inventarliste over sjappene rundt om i landet. Det er klart man sanker billig kred her på HW.no ved å flame Elkjøp, men denne saken her er omtrent like vanntett som et dørslag. EDIT: Det foreligger ingen krav om at prisene skal være like noe sted, da skulle i realiteten Lefdal og Elkjøp også kjørt like priser, siden "styret er det samme"... Styret er ikke det samme, men det er den samme gruppen som eier begge kjedene. De konkurrerer mot hverandre på hver sin måte med hvert sitt styre. Endret 20. juni 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Isbilen; Morten Evje bl.a. sitter i styret både hos Elkjøp og hos Lefdal... Men nok om det. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg forstår jo nå at Elkjøp og elkjop.no strengt tatt ikke har noe med hverandre å gjøre. Problemet er at det for Per Forbruker er ikke denne forskjellen like klar. Jeg mener at denne bånnet mellom de to selskapene ved å kjøre "internettpris" og ikke internettpris, samt at man viser lagerbeholdning i de enkelte butikkene, leder folk til å tro at elkjop.no representerer Elkjøp. Jeg kan se for meg en ting som skjer veldig ofte: Kari Forbruker går på nett og undersøker flere steder. Hun finner lavest pris på elkjop.no og drar til butikken for å kjøpe til prisen på elkjøp.no. Hun kommer til Elkjøp og oppdager at varen er litt dyrere. Siden hun først er der så tenker hun "pytt, pytt. Jeg kjøper den uansett, selv om den er 10% dyrere enn det ble oppgitt" Dette mener jeg burde være ulovlig og jeg er spent på om Forbrukerombudet er enig. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Dessverre er det mange som tror at Elkjøp.no ikke er mer enn en prisliste og inventarliste over sjappene rundt om i landet. Og hvorfor tror de akkurat det? Elkjøp og elkjop.no bruker få eller ingen krefter på å klarlegge forskjellen. Jeg mener at Elkjøp bruker villedende markedsføring og tror kanskje at de spekulerer i at folk lar seg lure. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ok, la oss åpne for enda en lovgivning som favoriserer dumhet, latskap og mangel på forståelse hos kundene. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Isbilen: Det er bare å bite tenna sammen, men verden blir dummere å dummere. Etter at internett ble "allmenneie", gadd ikke folk lenger å ta seg bryet med å lese noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg