sosyv Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Skal til å legge inn win 98 på en eldre IBM-maskin. Er det slik at jeg må ha en oppstartsdiskett? Alle tips mottas med STOR takk!! Mvh Stig Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Skal du oppgradere trenger du ingen oppstartsdiskett, men det er anbefalt å formatere først. Start pc'en med oppstartsdiskett, skriv 'format c:'. Når det er gjort setter du inn 98 cd'en, og skriver 'install'. PS: du har/vet hvordan du lager en oppstartsdiskett? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Jeg var på en http://www.bootdisk.com og hentet bootdisk til win98. Er det riktig? Skal vel ikke bruke Win95?? Mvh Stig Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 13:22, sosyv skrev:Jeg var på en http://www.bootdisk.com og hentet bootdisk til win98. Er det riktig? Skal vel ikke bruke Win95?? Begge deler går fint. Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Nå har jeg formatert disken med en oppstartsdisk jeg laget i win95 (de andre funket ikke)setter inn win98-cd'en og skriver 'D: install' men får ikke maskinen til å starte fra cd-romen. Er det noen som vet hva som er feil????? Takker masse!! Mvh Stig Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 heisann stig "invalid drive specification" - er det den feilmeldingen du får av maskinen din??? om det er den du får, så mangler du en driverfil på boot-disketten din (oak.sys) ikke mye du får gjort uten å ha laget en boot-diskett under win98. neste gang du ber om hjelp, så må du være så snill å ta med HELE feilmeldingen som du får. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 eller du kanskje skal skrive d: "setup" og ikke install??? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Skriv BARE 'install' Stasjonsbokstaven skal være A:! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Støtter ikke BIOS boot fra CD da? Ellers er det en fordel med w98 diskett ja, kan godt sende en over hvis du trenger. Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Tusen takk for alle tips gutter!!! Nå er win98 installert. Tror jeg prøved 4 forskjellige bootdisker før den gamle IBM Aptiva'en ville starte cd-rom'en. Jeg la inn norsk verson av win98 uten noen oppdateringer. Noen som vet om det er "lurt" å laste ned oppdateringer/servicepack, evt hvilke? Takk igjen!! Mvh Stig Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 SP1 er jo grei å ha, VPN update hvis du bruker VPN med IPsec go mye annet. Søk på ms :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå