Monhart Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Heisann! Jeg sitter her med ei Globalwin Fop38 som bråker noe helt forferdelig, så jeg tenker på og kjøpe meg ei 80mm vifte å putte på fop38`en min. Men så lurer jeg på hvilken vifte jeg skal kjøpe, og eventuell 60mm -> 80mm adapter. Vifta bør kjøle mer en original vifta, men samtidig kjøle bedre.. Ingen umulig drøm det vel? :razz: Lenke til kommentar
Borf Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 eg har kjøpt ei zalman 80x80 vifte på mi fop38 ribbe, den er behagelig stille, men det er ikkje noko særleg bedre kjøling, viss du vil ha bra kjøling så bytt ribbe til noko bedre Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 ribben til globalwin er ikke av de beste, men duger.. skal du ha bedre ribbe er taisol nok en av de råeste (blant 60mm) Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Zalman ja.. men det er jo mange forskjellige vifter av det merket :smile: bråker den på 37db mye mindre enn original vifta på 46.5db? Og en ting til.. Hvilke vifter er egentlig best vist jeg skal sette de på toppensiden av kabinettet? Bråååååk ;D Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 og hvorhen kan jeg kjøpe vifter for en billig penge? Duger microplex.no? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Denne er bedre.... http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=5052&forum=16 Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Hæhæhhæ :smile: Men har du noen nettbutikker og anbefale? er ivrig bruker av komplett.no, men de er ikke noe tess på kjøling Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Hei igjen. Tror den vifta mi bråker no for jævlig.... hehehe Du spør etter gode nettbutikker, Jeg har mange men når det gjelder prosessorvifter så har jeg bare en: http://www.microplex.no Denne gjengen har peiling..... Jeg kjøpte meg en taisol cgk760-vifte med kopperbunn, denne skal også kjøle opp til XP 1900+ i følge http://www.amd.com Håper dette er til hjelp. :smile: Den vifta du har nå, bråker med ca. 46 desibel, men cgk760 har bare ca. 29 desibel pluss at den er beregnet for overklokking. Jeg tror dette er den beste løsningen FØR vannkjøling, 760 har kopperbunn som vil si at den leder varmen svært godt og at den derfor ikke trenger en sterk bråkete vifte. [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 00:17 ] [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 00:22 ] Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Er det noe feil med browseren min eller har de tatt vekk nesten alle varene sine? Finner ingenting under 80mm vifter, 120mm vifter osv.. fant alt i går :smile: Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Du har rett!!! Ser ut som om det er noe gærnt med microplex sine nettsider for øyeblikket. Bare vent... http://www.microplex.no har det beste utvalget :smile: [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 00:26 ] Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Okei.. men har du noe peiling på støyforholdet mellom 46.5db og 36db? hehe.. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Monart: du trenger ikke vifte adapter hviss du skal sette en 80mm på fop38.....de feste klips som holder 60mmern fast er någså bøyelige...så du kan sette de fast på en 80mm;) (har en fop38 selv...d funka til meg i hverfall...) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg skal være ærlig mot deg. Den 760-vifta bråker jo litt på 29 desibel den også men det er et LAAAAANGT bedre valg enn globalwin. Den har som sagt kopperbunn som leder varmen godt og holder prosessoren din kjølig. Kjøper du noe dårligere alternativ vil du angre og aldri tilgi deg selv..... Jeg fikk det samme tipset selv og gikk i fella ved å kjøpe globalwin FOP38!!!! Men jeg var så heldig å solgte den til en som skulle ha kjøling til bilforsterkeren sin Men når det gjelder 46,5dB og 36dB vil jeg si at det er bedre men ikke så mye. Velger du taisol, får du ca. halvparten med bråk som må sies å være MEGET bra!!! [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 01:07 ] Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Siden jeg er vant til og sitte 10 cm unna en FOP38 på 46.5db, kan ikke noe bli værre uansett Er papst gode vifter, eller bør jeg kjøpe et annet merke? HK mitt er et MSI K7t Turbo. Når jeg ser i manualen så ser jeg bare 2 kontakter til vifter. Kan jeg sette inn ei 120mm papst-vifte på den ene, og ei 80mm papst-vifte på den andre? Også eventuellt andre vifter innpå strømforsyninga? Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Og en ting til :smile: Er det vrient å skjære hull til viftene på kabinettet, og hvilket verktøy er best? (dremel etc..) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg vet sannelig ikke, men jeg har selv tenkt å bore hull til ei 80mm vifte som etter planen skal blåse rett på prosessor/skjermkort/RAM. Hva kaller dem det da? Rundsag eller noe sånt.... :smile: Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Ja, vi får se når den tid kommer. Finner vel på noe. Kanskje ikke et spm. som hører hjemme her, men hvilken lakk bør man bruke når man skal lakkere kabinettet? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå