Gå til innhold

Lian Li Miditower, strømforsyning og kabler

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg skal bestillle dette Lian Li kabinettet. Har lest en del om det, og det virker solid, stilrent og ikke mist stille.

Jeg skal legge stor vekt på støy så tror dette blir et godt valg. Men jeg trenger hjelp til strømforsyning. Som sagt må den være absolutt så stille som overhode mulig, uten at prisen blir alt for høy. Den skal ikke ha noen form for neon eller noe, fordi jeg skal sove rett ved siden av den.

Jeg ser også at mikroplex har noen kabler som er penere enn vanlige, feks IDE i sort. Jeg skal ha 1 harddisk og 1 dvd-rom. Jeg trenger vel bare èn sånn her da? Ser de har den i 90 cm også, men tror det blir for langt.

Så, har dere noen forslag? Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har disk fra før av, og hovedkortet ditt støtter SATA så gå for det. Tynnere harddiskkabler finner du ikke.

Det finnes også DVD-brennere som er SATA, muligens DVD-ROM'er og.

Når det gjelder PSU så finnes det vifteløse. Microplex har en på 300 Watt. Produsenten har og 400 Watt's versjon.

Men hvis du skal ha fett skjermkort og skal game masse så anbefaler de heller en som er superstille (altså, med vifte).

Mist sin nye med 12 cm vifte trur jeg kan være et godt valg.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har disk fra før av, og hovedkortet ditt støtter SATA så gå for det. Tynnere harddiskkabler finner du ikke.

Det finnes også DVD-brennere som er SATA, muligens DVD-ROM'er og.

Når det gjelder PSU så finnes det vifteløse. Microplex har en på 300 Watt. Produsenten har og 400 Watt's versjon.

Men hvis du skal ha fett skjermkort og skal game masse så anbefaler de heller en som er superstille (altså, med vifte).

Mist sin nye med 12 cm vifte trur jeg kan være et godt valg.

5209408[/snapback]

Da tror jeg at jeg går for den aller nederste du anbelfalte så lenge ingen andre kommer med noen forslag de mener er bedre. Hele pc'n skal være ny, det eneste jeg har per i dag er denne dvd-brenneren.

Støtter denne SATA?

Lenke til kommentar
Den mist 500 watt'en er testet til 510w kontinuerlig, og du kan nesten ikke høre den. Kjøp den og ikke noen andre.

5209554[/snapback]

Ok, da går jeg for Mist strømforsyner og Lian Li toweret. Får se an det med kablene, det er jo ikke så ofte jeg er inni der med tanke på hvordan det ser ut. Takk for hjelpen!

EDIT: forresten, går IDE og S-ATA like fort? Hvis man tenker på harddisken.

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Jeg har dette kabinettet, dog ikke scand-utgaven. Jeg hadde tidligere et fulldempet chieftech fulltower med 3 vifter, og det synes jeg faktisk støyet mindre. Så jeg ble litt skuffet over dette kabinettet. Jeg har NorthQ Silent 400W strømforsyning, som jeg har flyttet over fra Chieftechen og prosessorkjøleren er en Zalman CNPS7000BCU.

Lenke til kommentar
Jeg har dette kabinettet, dog ikke scand-utgaven. Jeg hadde tidligere et fulldempet chieftech fulltower med 3 vifter, og det synes jeg faktisk støyet mindre. Så jeg ble litt skuffet over dette kabinettet. Jeg har NorthQ Silent 400W strømforsyning, som jeg har flyttet over fra Chieftechen og prosessorkjøleren er en Zalman CNPS7000BCU.

5210896[/snapback]

Ok. Men fulltower er uaktuelt for meg uansett. Blir miditower, men hvordan er strømforsyninga? Lyden kan umulig være støyende, i hvert fall hvis man passer på at alle viftene er støysvake. Er du fornøyd med den strømforsyninga du har nå? Hvor mye desibel er ca grensa fra å være stille til å ikke være stille?

Lenke til kommentar

Isåfall er det jo fryktelig rart at varenr (MIST500BHE12) er loik på begge... Syns hvertfall jeg. 24->20 pins har jo vært på hver versjon, eller så hadde den jo vært mye mindre bruksvennlig enn den er nå... :roll:

Ta forbehold om skrivelifer siden dette tross alt er etter en hard natt på byen.

Lenke til kommentar

5210896[/snapback]

Ok. Men fulltower er uaktuelt for meg uansett. Blir miditower, men hvordan er strømforsyninga? Lyden kan umulig være støyende, i hvert fall hvis man passer på at alle viftene er støysvake. Er du fornøyd med den strømforsyninga du har nå? Hvor mye desibel er ca grensa fra å være stille til å ikke være stille?

5211260[/snapback]

Jeg er fornøyd med den strømforsyningen. Synes den er stillegående. Akkurat hvor grensen går i decibel for å være stille eller ikke vet jeg ikke, og vil også tro det er ganske individuelt siden det kommer an på den enkeltes hørsel hva man opplever som stille :)

Det kan jo være at scand-utgaven er stillere enn det jeg har siden det har andre vifter og andre føtter.

Endret av Daffe
Lenke til kommentar

5210896[/snapback]

SCAND utgaven er jo viftene og alt byttet ut for å støye mindre enn orginalen :/

Lenke til kommentar

Jepp, det virker sånn. Uansett går jeg for det kabinettet, og går nok for mist strømførsyneren også. Samt SATA kabler, siden det fantes en rimelig omformer. Takk for hjelpa, jeg kommer nok til å poste mer i "hjelp, jeg skal ha ny pc" når jeg skal bestille resten av den. Må bare vente til pengene er her (nå snart) og de har kabinettet på lager. Gleder meg :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...