Stig-Arne Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 har du prøvd å kortslutte startmotoren da? Gjør det. for meg høres det ut som om at innslaget sitter fast. Lenke til kommentar
longhunt Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 hvordan korslutter du den ?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 tar ett skrujern og setter i mellom pluss polen og minus polen på startmotoren. Lenke til kommentar
longhunt Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 har prøvd det også er det noen måte å sjekke om det er tenningslåsen ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 har prøvd det også er det noen måte å sjekke om det er tenningslåsen ? 5246092[/snapback] Hvis du ikke får liv i den med disse metodene er det neppe noe feil på den. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Sier det samme som en annen bruker sa her, sjekk batteri polene. Ta de av og skrap rundt de og inni selve skoene så de får ordentlig kontakt. Det som skjer er at hvis det er kun et lite kontaktpunkt mellom en pole og skoen, så vil dette kontaktpunktet avgi alt for lite "boost" til startmotoren. Akkurat i det du vrir om nøkkelen vil startmotoren ha så mye strøm som mulig, er da kontaktpunktet for lite, vil det bare bli et lite klikk inni releet. Bare for å gi en liten sammenligning, se for deg en høgspentledning som skal skøytes, og noen bruker en lampetledning for å gjøre dette. Da sier det bare poff, og så er den borte. En måte du kan finne ut om det er dårlig kontakt på er å koble startkabler fra en annen bil. Hvis det fortsatt klikker, så er det mest sannsynlig innslaget på startmotoren som trenger seg en liten overhaling. Lenke til kommentar
longhunt Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Tusen takk til alle som har svart på mine innlegg, bilen går !! Men jeg kan ikke finne hullet hvor jeg skla putte på kjøle veske til radiatoren ?? noen som vet hvor det er på en 2cv dyanne 68 mod ? Endret 7. desember 2005 av longhunt Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kan du ikke fylle på tanken i motorommet da, det lufter seg da ut av seg selv? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Tusen takk til alle som har svart på mine innlegg, bilen går !! Men jeg kan ikke finne hullet hvor jeg skla putte på kjøle veske til radiatoren ?? noen som vet hvor det er på en 2cv dyanne 68 mod ? 5265547[/snapback] 2cv er da luftavkjølt og har ikke kjøleveske eller radiator. Lenke til kommentar
longhunt Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Tusen takk til alle som har svart på mine innlegg, bilen går !! Men jeg kan ikke finne hullet hvor jeg skla putte på kjøle veske til radiatoren ?? noen som vet hvor det er på en 2cv dyanne 68 mod ? 5265547[/snapback] det er ikke noe tank til kjøleveske ? Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Tusen takk til alle som har svart på mine innlegg, bilen går !! 5265547[/snapback] Hva var det som var feil da? Lenke til kommentar
longhunt Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 dårlig kontakt mellom batteri polene og kablene. den har en slags radiator men fant ut at det var motor olja som blir avkjølt i den Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 ...og selv om batteriet er nytt, kan det lønne seg å sjekke batteriklemmene. Skrap innsiden godt med et skrujern eller noe, sørg for at du ser bart metall. Dette var årsaken til at jeg sto ute i flere dager i minus 15 grader for å skifte en aldeles utmerket startmotor på en Mazda jeg hadde. T'Weed 5224489[/snapback] Hehehe....det ante meg, ja. T'Weed Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 ...og selv om batteriet er nytt, kan det lønne seg å sjekke batteriklemmene. Skrap innsiden godt med et skrujern eller noe, sørg for at du ser bart metall. Dette var årsaken til at jeg sto ute i flere dager i minus 15 grader for å skifte en aldeles utmerket startmotor på en Mazda jeg hadde. T'Weed 5224489[/snapback] Hehehe....det ante meg, ja. T'Weed 5272336[/snapback] Jupp, har hatt akkurat samme feilen selv på en mazda 626 2.0i. Titt og ofte jeg måtte hoppe ut av bilen for å vri slik at d ble kontakt. Jeg oppdaget det første gang da jeg kom kjørende og traff en hump. Bilen stoppet bare, og når jeg prøvde å starte, klikket det bare i startmotoren. Sto nesten i en time før jeg fant ut av det. Det som er litt tricky med i-motorer er at insprøytnings enheten er avhengig av konstant strøm, så når jeg kom i humpen og kabelskoen beveget litt på seg, så kuttet motoren. Så nå vet jeg hva jeg skal se etter hvis det skjer flere ganger. Men i allefall, lykke til med 2CV'en. Har litt lyst på sånn, men allerhelst har jeg lyst på Saab 96. De er mye kulere både å se på og kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå