j-- Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Heisann! skal på hyttetur i kveld, og har fått det for meg at jeg skal blande Cuba Libre! Drakk det mye på barer når jeg var på ferie i sommer, men har ingen erfaring med å blande det. Oppskrift jeg fant: Cuba Libre 2 ounces Rum (White) 3/4 ounce Lime Juice 5 ounces Cola Så hva slags lime-juide skal jeg kjøpe? Og hva slags rum skal jeg kjøpe? Og hvordan er det med cola light vs. cola? Setter veldig pris på raske svar! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Press lime selv. Helst bruk vanlig cola, langt bedre etter min mening. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Takk takk. Ounces kan jeg vel forsåvidt bare se på som blandemål? Men hva skal jeg kjøpe på polet? (helst ikke så dyrt, er en fattig student ) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Bacardi Superior fungerer greit. Det er visst nok en eller annen Bacardi-sak som allerede er tilsatt limesmak, i føle en kamerat er denne bedre å bruke, men den er sikkert veldig mye dyrere også. Ounces trodde jeg betydde enheter, eller noe sånnt. Uansett synes jeg de brukte masse lime (hvis dette er ekte lime, og ikke en eller annen smakløs syntetisk sak). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 1 ounce er ca. 0,02 liter. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Lettere sagt, 2cl (centiliter). Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er vel bare å helle i så mye sprit du selv vil ha, fylle opp med cola, presse litt lime over og legg limeskivene i glasse, rør rundt og drikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå