Gå til innhold

PC vs. den nye generasjons spillkonsoller.

Anbefalte innlegg

Synes folk glemmer en viktig ting her nå:

Kjøper man en Xbox 360 nå, kjører den alle de nye 360 spillene perfekt.

Om 3 år vil den fremdeles kjøre alle nye 360 spill perfekt, nettopp fordi alle spillene tar utgangspunkt i samme HW og plattform.

Tidligere var jeg selv del av PC-jaget, byttet ut VGA og CPU i tide og utide for å klare å presse mest mulig ut av spillene. Med konsoll trenger man ikke oppgradere, man presser maks ut av spillene uansett.

En annen diskusjon er jo at PC vil ha en rivende utvikling i løpet av de nevnte 3 årene, og ergo helt klart vil levere bedre grafikk enn dagens 360 gjør. MEN er virkelig grafikken alt?? og er alle villige til å ofre 10-15K på PC-HW hvert år eller annethvert år for å keep up med de feteste spillene?? ikke jeg ihvertfall!

Jeg ble lei, solgte stasjonær PC, kjøpte en xbox for 2 år siden og knall laptop til photoshop redigering og litt PC spilling. Har ikke angret ett sekund!

Og BTW, å påstå at konsoller ikke egner seg til FPS er pisspreik! Personlig har jeg spilt det meste av FPS på både PC og konsoll (ELSKER FPS!! :thumbup: ) og flere av klassikerne funker prima på xbox og PS2!!

Endret av gadus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes folk glemmer en viktig ting her nå:

Kjøper man en Xbox 360 nå, kjører den alle de nye 360 spillene perfekt.

Om 3 år vil den fremdeles kjøre alle nye 360 spill perfekt, nettopp fordi alle spillene tar utgangspunkt i samme HW og plattform.

Tidligere var jeg selv del av PC-jaget, byttet ut VGA og CPU i tide og utide for å klare å presemest mulig ut av spillene. Med konsoll trenger man ikke oppgradere, man presser maks ut av spillene uansett.

En annen diskusjon er jo at PC vil ha en rivende utvikling i løpet av de nevnte 3 årene, og ergo helt klart vil levere bedre grafikk enn dagens 360 gjør. MEN er virkelig grafikken alt?? og er alle villige til å ofre 10-15K på PC-HW hvert år eller annethvert år for å keep up med de feteste spillene?? ikke jeg ihvertfall!

Jeg ble lei, solgte stasjonær PC, kjøpte en xbox for 2 år siden og knall laptop til photoshop redigering og litt PC spilling. Har ikke angret ett sekund!

Og BTW, å påstå at konsoller ikke egner seg til FPS er pisspreik! Personlig har jeg spilt det meste av FPS på både PC og konsoll (ELSKER FPS!! :thumbup: ) og flere av klassikerne funker prima på xbox og PS2!!

5221885[/snapback]

Du kan fint spille spill med en eldre PC, at du ikke kan "presse spillet max" har ikke så mye å si, da "middels press" på et nytt spill godt kan tilsvare max tyn på et gammelt. Jeg vil også si det er en rimlig drøy overdrivelse å påstå at man må bruke 10-15k annehvertår for å følge med.

Personlig så kan jeg aldri tenke meg å bruke joystick i FPS, og det fungerer jo objektivt sårligere også, men hver sin smak.

AtW

Lenke til kommentar

ps3 kommer til å bli den beste, har vært mange støttende teorier bak cell prosessoren, som er den nye, bedre arkitekturen i prosessor tenking. Bare gjør regnestykket 7 x 3.2 ghz = 22.4 ghz = mye bedre enn fx57 med bare 2.8 ghz.

Dessuten er det nvidia som designer skjermkortet dens, som er et hakk kraftigere enn den beste 7800 gtx.

Tror vi heller skal slutte å tenke med vår dårlige pc logikk, hør på produsentene og de som faktisk kan faget, nvidia osv sier grafikkbrikken vil fungere helt genialt med cell.

Lenke til kommentar
ps3 kommer til å bli den beste, har vært mange støttende teorier bak cell prosessoren, som er den nye, bedre arkitekturen i prosessor tenking. Bare gjør regnestykket 7 x 3.2 ghz = 22.4 ghz = mye bedre enn fx57 med bare 2.8 ghz.

Dessuten er det nvidia som designer skjermkortet dens, som er et hakk kraftigere enn den beste 7800 gtx.

Tror vi heller skal slutte å tenke med vår dårlige pc logikk, hør på produsentene og de som faktisk kan faget, nvidia osv sier grafikkbrikken vil fungere helt genialt med cell.

5224326[/snapback]

Ok, interessant, så min X2 3800+ bør også være mye kjappere enn en FX-57 i spill da, siden den har 2*2.0 ghz? De intevjuene jeg har sett med de som faktisk kan faget (spillprodusenter) så har de uttrykt skepsis til å ha så mange kjerner og hvorvidt dette kan utnyttes på en optimal måte.

Og når det gjelder dårlig logikk, så burde du føst og frems se på den "7 x 3.2 ghz"-logikken din.

AtW

Lenke til kommentar

min logikk er ikke bedre enn den som sier "den kan ikke være så bra for det høres for bra ut til å være sant"

det utviklere har sagt, og ikke mange for å nevne det, er at det blir vanskeligere å lage spill til cell, siden den er best er det den som får mesteparten av dissen kritikkene, men det faktisk mange andre produsenter har sagt, er at det blir vanskeligere til alle de nye konsollene, fordi det blir generelt mye mer detaljert 3d arbeid, og programmering.

Lenke til kommentar

En PC kan selvfølgelig brukes til mye mer enn en spillkonsoll. Å diskutere forskjellen blir litt som å diskutere forskjellen på en bil og en moped, alt til sitt bruk.

Men, hvis man først og fremst bare skal ha en maskin å spille på, så koster jo en xbox 360 det samme som et bra grafikk-kort...

Lenke til kommentar
min logikk er ikke bedre enn den som sier "den kan ikke være så bra for det høres for bra ut til å være sant"

det utviklere har sagt, og ikke mange for å nevne det, er at det blir vanskeligere å lage spill til cell, siden den er best er det den som får mesteparten av dissen kritikkene, men det faktisk mange andre produsenter har sagt, er at det blir vanskeligere til alle de nye konsollene, fordi det blir generelt mye mer detaljert 3d arbeid, og programmering.

5224478[/snapback]

At det er for godt til å være sant er jo faktisk et argument, hvorfor skal de jobbe med å ha en "super-CPU" i en konsoll som ikke trenger det? Jeg foreslår at vi ser på de faktiske produktene, nemlig spillene, og spillene som hittil har kommet på xbox360 har ikke et teknisk nivå som man ikke kan nå med en PC til rundt 10 000

AtW

Lenke til kommentar
har prøvd et rulleball spill til xbox, og med de beste pc komponentene du får tak i, i min pc, må jeg si at xboxen kjørte enda mer moderne grafikk enn fear, far cry, battlefield 2, mye bedre enn det pcen min gjør.

5225379[/snapback]

Har du problemer med å kjøre spill i "xbox-oppløsning" med samme grad av FSAA med det oppsettet ditt? Eller mener du noe annet når du sier "kjører bedre"?

AtW

Lenke til kommentar

Men også ett nytt spørsmål. Microsoft har sagt at de kanskje vil legge til HD DVD evt Blue ray på XB360 senere etter av en evt standard har blitt bestemt

"Microsoft also chose a standard-definition DVD player for the Xbox 360, a conservative move, given that high-definition DVD players are expected to start arriving soon. (The PS3 will feature a high-definition DVD drive.) But Microsoft reserved the option to add a high-def DVD player once a technical standard for those next-generation DVDs has been resolved."

Er det noen som vet hva Microsoft da vil gjøre med de konsollene som sitter med standard dvd? de vil jo ikke kunne kjøre nye spill eller filmer eller noenting :ermm:

Prøver å få oppklaring på dette siden jeg vurderer å kjøpe Xboxen nå på fredag

Lenke til kommentar

Det er det jeg også har tenkt på. Hvis de gir ut en boks nå som ikke er HDCP kompatibel og senere gir ut spill so kjever HD så vil de jo få en del sinte kjøpere på nakken.

Så da tenker jeg at de sikkert vill fikse opp i det i så fall? og at det derfor ikke er så stor økonomisk risk (å evt måtte kjøpe en ny XB) å kjøpe den nå.

Lenke til kommentar

spillekonsoller på markedet i dag som feks xbox 360 er bra til det spillekonsoller skal brukes til, det vil si spilling... ellers har en pc mye større bruke område og mange muligheter enn dagens spillekonsoller har... så hvis du er ute etter en maskin som du skal spillle på er xbox 360 et godt alternativ, men vil du ha mer så bygg deg en pc...!

(og ikke for å ødelegge 360 stemninga men ryktene sier den bråker noe aldeles forferdelig...(noe som er en selfølge med en slik motor som det er i den...) tror den blir farlig varm...)

mine valg:: xbox 360:: :thumbdown:

pc:: :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan støyen er på en PS3 kontra 360.

En ting som forundrer meg litt med spillkonsoller er at de er så opptatt av at den skal være så liten som mulig og se så kul ut som mulig. Klart design selger og at man kan løfte den opp og sette den ned igjen uten å ødelegge ryggen hjelper jo, hvis man ikke har sittet for lenge og har fått sitte-kink da.

Men det er vel ikke noe kult å vise frem en boks som ser ut som et glanspolert bilde når "lerretet" rakner fordi den høres ut som en delvis utbrent AC vifte så fort du trykker på power knappen?

Hvorfor bruker ikke konsollmarkedet litt tid på gode stillegående kjøleløsninger som lett kan masseproduseres. Ser ingen hindringer der, kun at forbrukerne ikke krever det fordi de kjøper jo boksene om man så måtte sitte med hørselvern med innebygd virtuell 6.1 lyd for å nyte det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bruksområdes som skal sammenliknes bør være spilling, og hvor lenge en sånn maskin varer.

Dere kan ikke sammenligne prosessorene på denne måten. En xbox 360 vil yte bedre enn dagens PC'r(ja, jeg vet det kommer prosessorer om noen år som kan slå den, før den er død), og dette har vi alle sett eksempler på før.

Eksempel nr. 1. Kan dere prøve å kjøre Splinter Cell Chaos theory på en PC med P3 733? Nei..

Eksempel nr. 2. Kjører PC et TUNGT operativsystem i bakgrunnen? Ja. Kommer X-box til å gjøre det? Nei..

Eksempel nr 3. Vil din PC som du kjøpte i år til 25 000 komme til å klare å kjøre spill som kommer ut om 4 år med tilnærmet lik grafikk som X-box 360? ser man på historien, nei.

Lenke til kommentar
Bruksområdes som skal sammenliknes bør være spilling, og hvor lenge en sånn maskin varer.

Dere kan ikke sammenligne prosessorene på denne måten. En xbox 360 vil yte bedre enn dagens PC'r(ja, jeg vet det kommer prosessorer om noen år som kan slå den, før den er død), og dette har vi alle sett eksempler på før.

Eksempel nr. 1. Kan dere prøve å kjøre Splinter Cell Chaos theory på en PC med P3 733? Nei..

Eksempel nr. 2. Kjører PC et TUNGT operativsystem i bakgrunnen? Ja. Kommer X-box til å gjøre det? Nei..

Eksempel nr 3. Vil din PC som du kjøpte i år til 25 000 komme til å klare å kjøre spill som kommer ut om 4 år med tilnærmet lik grafikk som X-box 360? ser man på historien, nei.

5228692[/snapback]

1. Når xboxen kom ut så var det i 733 mhz som var normen for PCer i det hele tatt. "Dagens PCer" på den tiden hadde mye mer enn 733 mhz (husk også at oppløsning på xbox var så lav, at de fleste PC-brukere ville kalt det "ukjørbart" å kjøre en så lav oppløsning).

2. Om dette OSet er så tungt å ha i bakgrunnen, hvorfor hjelper ikke dualcore voldsomt på ytelsen på PC?

3. Jeg tviler sterkt på at en pc til 25000 i dag ikke klarer å kjøre spill med tilnærmet lik grafikk som en xbox om 4 år, hva i historien er det som tyder på noe annet?

AtW

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan støyen er på en PS3 kontra 360.

En ting som forundrer meg litt med spillkonsoller er at de er så opptatt av at den skal være så liten som mulig og se så kul ut som mulig. Klart design selger og at man kan løfte den opp og sette den ned igjen uten å ødelegge ryggen hjelper jo, hvis man ikke har sittet for lenge og har fått sitte-kink da.

Men det er vel ikke noe kult å vise frem en boks som ser ut som et glanspolert bilde når  "lerretet" rakner fordi den høres ut som en delvis utbrent AC vifte så fort du trykker på power knappen?

Hvorfor bruker ikke konsollmarkedet litt tid på gode stillegående kjøleløsninger som lett kan masseproduseres. Ser ingen hindringer der, kun at forbrukerne ikke krever det fordi de kjøper jo boksene om man så måtte sitte med hørselvern med innebygd virtuell 6.1 lyd for å nyte det.

5228470[/snapback]

Ja, jeg er litt enig, det er jo kult at den er liten, men kulere at den ikke bråker som et uvær, og dette er jo ting som tildels "sloss imot hverandre" (størrelse og støy).

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...