Konstanse Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Men ikke fått kjøpt meg router enda.I går gikk jeg dermed innpå naboens trådløse nett og kom meg innpå internett.Hadde gode signaler hele tiden,men maskinen "frøs" 3 ganger på 2 timer.... Måtte slå av og på igjen maskinen ,for den begynte ikke å gå igjen. Kan det ha noe med nettverket å gjøre ,eller er det laptopen som svikter her.programvaren? Noen som kan gi meg noen gode råd? Hadde før en Targa stasjonær som frøs hele tiden i to år,så noe slikt frister ikke til gjentagelse,min stasjonære Dell har det aldri vært noe tull med.Så jeg lurer jo på om det er denne laptoppen nå da... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Skjer dette kun når du er tilkoblet et trådløst nettverk? Prøv å bruk den uten å bruke det trådløse nettverkskortet, for å se om den fryser. Antakeligvis så vil den gjøre det, og da bør du ta kontakt med coop. Forhåpentligvis så er det programvaren, men de kjører jo inn samme image på alle av samme modell, så det virker litt merkelig. Dersom du har fått med recovery cd-er så kan du prøve å re-installere med de først. Lenke til kommentar
teke Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Men ikke fått kjøpt meg router enda.I går gikk jeg dermed innpå naboens trådløse nett og kom meg innpå internett.Hadde gode signaler hele tiden,men maskinen "frøs" 3 ganger på 2 timer.... Måtte slå av og på igjen maskinen ,for den begynte ikke å gå igjen. Kan det ha noe med nettverket å gjøre ,eller er det laptopen som svikter her.programvaren? Noen som kan gi meg noen gode råd? Hadde før en Targa stasjonær som frøs hele tiden i to år,så noe slikt frister ikke til gjentagelse,min stasjonære Dell har det aldri vært noe tull med.Så jeg lurer jo på om det er denne laptoppen nå da... 5209127[/snapback] jeg jobba i dhl før, og har henta en GOD del slike maskiner kjøpt på coop og lidl og slikt....tror det er en og annen ting som ikke er helt bra Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Pardon my french, men det sier nok mer om din datakunnskap enn om % feil på maskinene. Et stort selskap som med vitende og vilje selger skrot vil være et stort selskap som med vitende og vilje taper penger. Tviler på at du kommer til å finne noe slikt... -KJ Lenke til kommentar
K-Pax Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ser ut som laptoper kjøpt på coop gir stor aktivitet her på forumet. Jeg kjøpte min Cybercom/Medion MIM2160 for noen uker siden. Jeg opplevde at den trådløse nettverkstilkoblingen begynte fint på 54 Mbps, for så å sakte men sikkert synke til 5,5 , 2 , 1 og til slutt miste forbindelsen. Dette skjedde mot flere forskjellige AP'er og trådløse routere. Etter noe "fikling" med drivere endte jeg opp med generiske drivere fra Intel. ( http://support.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/ ) Ser at Medion har kommet med nye drivere nå, kan kanskje være en idé å prøve disse først. http://www1.medion.com/no/ Lykke til PS: Et stort selskap som med vitende og vilje selger skrot vil være et stort selskap som med vitende og vilje taper penger. Skrot og skrot, det virker ihvertfall som om Medion sender ut produkter som ikke er helt gjennomtestet, jf. dårlig batterikapasitet, dårlig 3D ytelse og trådløst nettverkskort som kutter forbindelsen. -ØØ Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Trådløse nettverkskort som kutter forbindelsen betyr ikke at det er skrot. Det kan skje med alle, fra Dell osv. Dessuten kan det også løses ved hjelp av oppdatering av driver eller firmware til router. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 At hastigheten variere og har en tendens til å falle til null er mest sansynlig en kanalkonflikt med en nabo. Prøv en annen kanal. Lenke til kommentar
Konstanse Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 At hastigheten variere og har en tendens til å falle til null er mest sansynlig en kanalkonflikt med en nabo. Prøv en annen kanal. 5211741[/snapback] Men maskinen skal vel ikke henge seg opp fordi nettforbindlesen er dårlig? Altså om jeg drar ut kabelen på min stasjonære,fungerer jo fotsatt musen og jeg kan legge ned sidene. Lenke til kommentar
awt Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har samme pc, og her så låser tastatur og mus seg etter ca 20-40 minutts bruk. Dette skjer vedlig ofte, og er ganske irriterende. Er jeg på f.eks. msn så kan folk fint skrive til meg, og alt annet som kjører selv funker, men jeg kan ikke bruke musen eller tastaturet. Eneste som virker er knappene "P1" og "P2". For å "løse" dette må jeg skru pcen av. Tenkte jeg skulle ringe support i morgen for å høre hva de har å si. Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Tror det hjelper å installere nye drivere til touch pad'en. Disse finner man på medions engelske supportsider. www.medion.co.uk. Søk på modell 96500. Lenke til kommentar
awt Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg fant også ut at jeg hadde de samme problemene med at nette bare forsvant i tillegg til tastaturproblemet. Jeg lastet ned drivere til bios og touchpad på ny, i tillegg til den øverste linken K-Pax postet. Det er ingen nye drivere på Medion-siden til Norge, så jeg lastet ned de fra den engelske siden, og ringte i tillegg til support for å dobbelsjekke at dette skulle gå greit. Jeg har brukt pcen i hele dag etter oppdateringen, og har aldri blitt koblet fra nettet eller opplevd at pcen har låst seg. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 I går gikk jeg dermed innpå naboens trådløse Regner selvsagt med du har spurt naboen om lov, selv om man finner et "åpent trådløst nett" så er det fremdeles ulovlig å bruke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå